Dobar posao u Italiji: Valentino bi mogao postati novi hot brend

Alessandro Michele transformirao je Gucci i sada kreće u pohod na Valentino. Otvoreno je pitanje o budućnosti talijanske modne kuće ali i luksuznog tržišta općenito. Jeste li spremni za renesansu?
02.04.2024.
IMAGE SOURCE: IMAXtree
RECOMMENDED

Veliki potresi odvijaju se u modnoj industriji i sve miriše na promjene. One na čelu velikih modnih kuća traju već neko vrijeme i sada su dosegle svoj vrhunac. Još 2022. Alessandro Michele napustio je Gucci, Riccardo Tisci Burberry, Raf Simons i Tom Ford napustili su svoje brendove, nove kreativne direktore imaju Ferragamo, od ove sezone Moschino i Chloe, a mjesto u Givenchyju i dalje je prazno nakon odlaska Matthewa Williamsa. U međuvremenu se vratila i prodrmala industriju Phoebe Philo, a Gucci i dalje traži svoje mjesto na sceni pod Sabatom De Sarnom koji se bori s očekivanjima vlasnika i klijenata. Sada je i Dries Van Noten objavio da se povlači iz svog brenda, a nekoliko dana nakon njegove, ista objava došla je iz kuće Valentino koja se nakon 25 godina rastala s Pierpaolom Picciolijem. Samo nekoliko dana nakon saznali smo da će ga zamijeniti Alessandro Michele, čovjek koji je prije gotovo deset godina naglavačke okrenuo Gucci i lansirao ga na sam vrh najpoželjnijih modnih brendova. Očekuje li nas isti scenarij sada kada preuzima Valentino? Točnije, planira li to Kering?

Gucci

Novo poglavlje modne industrije

Grupacija Kering u čijem portfelju su Bottega Veneta, Gucci i Balenciaga krajem prošle godine kupila je 30 posto vlasništva Valentina od katarske grupacije Mayhool, s opcijom preuzimanja potpunog vlasništva do 2028. godine. Strateški potez Françoisa-Henrija Pinaulta koji vjerojatno i sam vidi ironiju u Michelovom „povratku kući“ – nakon što su se rastali zbog kreativnih neslaganja, odnosno, kada Michele više nije zarađivao koliko se očekivalo od njega, sada je Michele još jednom karta na koju će zaigrati. François-Henri Pinault zna posao i naravno da je izrazio sreću zbog njegovog povratka i rekao kako je siguran da će s kreativnosti, kulturom i bezgraničnim talentom Alessandro Michele uspješno voditi Valentino, poštujući jedinstveno nasljeđe brenda. „Jedva čekam vidjeti njegovu strast, maštu i posvećenost poslu i kreaciji u novom poglavlju koje je pred kućom Valentino“.

Sve ovo izgleda kao situacija koja se odvijala prije desetak godina, prije nego što je Michele preuzeo Gucci. Pinault je tada izjavio da Gucci nema problem sa zaradom i održavanjem profita već problem leži u percepciji Guccija kao brenda koji nema modni autoritet. Promjene su bile nužne za revitalizaciju, a Marco Bizzarri kao novi CEO i Alessandro Michele kao kreativni direktor pokazali su se kao spoj iz snova u priči koja je dobila sretni epilog. Gucci je pod njihovim vodstvom postao zlatna koka i najrelevantniji brend.

Alessandro Michele Valentino

Valentino je trenutno stabilna modna kuća i ne broji gubitke, štoviše, iz godine u godinu vidljiv je rast u prodaji, no Valentino nije seksi ime, ne obraća se širokoj publici niti mlađim generacijama i ne postavlja trendove kao što je to uspješno radio Gucci nakon Micheleovog preuzimanja. Naravno, Piccioli je jedan od najuspješnijih suvremenih dizajnera i neosporna je njegova snaga. Unio je uključivost u brend, dao mu suvremeni senzibilitet bez kompromisa po pitanju tradicije i nasljeđa, a njegove kolekcije bile su redovito među vrhuncima Tjedana mode. Ružičastom kolekcijom preduhitrio je Barbiemaniju i posatavio novi trend. No Valentino je u kontekstu digitalizacije mode ostao tradicionalniji brend u odnosu na kuće koje su uhvatile zamah i pokupile veće zanimanje publike. Pritom, od Valentina dugo nismo dobili it komad poput torbe ili cipela koje bi prihvatila široka masa i o kojima bi se danima pričalo na društvenim mrežama.

Valentino kolekcija

Michele je s druge strane ime koje spretno koristi nasljeđe kuće i uvodi energičnost i dinamičnost svojim dizajnom. Krenuo je Fendiju, proslavio se u Gucciju i najsnažnije je pojačanje koje je Valentino mogao dovesti u svoje redove.  Zauvijek inspiriran eteričnim, mističnim i vanzemaljskim, Valentino može odvesti na nove razine. Gucci je preokrenuo naglavačke i napravio ga svojim, uveo je androgenost kao imperativ, magistrirao je na zvučnim suradnjama s velikim brendovima, od Adidasa do hakiranja Balenciage, kao i celebovima – Harry Styles i Jared Leto prije njega nisu imali veze s Guccijem, doveo je Dakotu Johnson i Jane Fondu. Osvojio je i azijsko tržište, a predstavio je i nekoliko novih modnih dodataka, poput Dionysus torbe 2015. koja je danas jedan od klasika kuće. Njegov potencijal je neosporiv, a jednaki potencijal ima i Valentino.

Gucci

Svega toga svjestan je Pinault koji vjerojatno sjedi u svom uredu i zamišlja Valentino kao sljedeći fashion powerhouse koji pokriva cijelo tržište i nameće nove trendove – jer je tržištu između ostalog potrebno osvježenje i nešto novo. Tko je bolji za taj renesansni posao od Michelea koji je spreman kršiti pravila bez osvrtanja?

Valentino kolekcija

Valentino ima snažnu zajednicu na temelju rock stud detalja i vjerojatno će od njega napraviti senzacionalan it komad, primerice sljedeću most wanted torbu. Jedino pitanje je na koji način će uklopiti svoju snažnu estetiku s ženstvenim Valentinom i u kojoj mjeri će brend transformirati u nešto drugo – kao što je napravio s Guccijem. Za razliku od te kuće koja je imala nekoliko života – s Tomom Fordom, Fridom Giannini i zatim Micheleom, Pierpaolo Piccioli nije drastično mijenjao prepoznatljive kodove Valentina koje je postavio njegov osnivač sedamdesetih i kuća nije prolazila kroz tektonske promjene.

Michele je imao više od godinu dana da precizno usmjeri i posloži svoje kreativne vizije. Valentino je riznica u kojoj ima neograničene resurse i posebno zanimljiva će biti njegova haute couture kolekcija. Visoku modu nije radio u Gucciju, iako je imao sklonost prema njoj što smo vidjeli kroz red carpet kreacije i kolekcije kao što je Gucci Cruise 2023., u kojoj je inspiriran astrologijom i koju je spektakularno prikazao pod zvjezdanim nebom.

Alessandro Michele Valentino

Imena koja pišu pravila igre

Sve miriše na veliki reset modne scene koja je posljednje vrijeme u krizi – boom streetweara je splasnuo, e-commerce je u krizi i navike luksuznih potrošača se mijenjaju zajedno s globalnom situacijom. Promjene kreativnih direktora i povlačenje veterana nagovijestile su neko novo vrijeme i u sljedećih nekoliko mjeseci stvari na ljestvici hot imena mogle bi se promijeniti. Chemena Kamali napravila je veliki boom s prvom kolekcijom u kući Chloe i očekujemo puno nakon njezine debitantske kolekcije. Sigurni smo da će Chloe opet biti jedno od najutjecajnijih imena na sceni. Uz nju, tu je sada Michele u Valentinu koji će sigurno krojiti nova pravila modne scene.

Alessandro Michele Valentino

Prošlo je vrijeme kada su se Balenciaga i Gucci izmjenjivali kao most wanted imena. Balenciaga se ne može oporaviti od skandala i čini se da Demna broji zadnje dane u ovoj kući, a Gucci sa Sabatom De Sarnom ne stoji najbolje po prodaji i teško da će uhvatiti veliki val koji je vozio Michele sa svojom maksimalističkom pop estetikom. Miuccia Prada sa svoja dva brenda trenutno je jedina konstanta na luksuznoj modnoj sceni i dobila je novu konkurenciju, a ostaje za vidjeti i u kojem smjeru će krenuti Dries Van Noten s novim vodstvom koje tek treba biti objavljeno. Nakon tihog luksuza i općeg povratka mode na tvorničke postavke u vidu jednostavnosti i funkcije, zavalite se i pripremite na eksploziju nove kreativne snage. Michele već sjedi u rimskom ateljeu i priprema revoluciju.

SAZNAJ VIŠE: