Uspješni ljudi iz regije priznati i na inozemnoj modnoj sceni

Jako nam je drago da jedan tekst nije bio dovoljan da navedemo sve kreativce s ovih područja koji su svoj talent dokazali u inozemstvu. Pred vama je drugi dio našeg pregleda uspješnih ljudi iz regije
30.07.2022.
IMAGE SOURCE: Instagram
RECOMMENDED

Kada smo si zadali da napravimo popis najuspješnijih ljudi iz regije koji su ostvarili sjajne modne karijere u inozemstvu, postižući pritom zapažene uspjehe, nismo niti slutili koliko će to biti ambiciozan i zahtjevan zadatak. Dok su neki od njih dali bezbroj intervjua u domaćim modnim magazinima, te se o njihovim uspjesima pisalo nadugo i naširoko, o drugima se u domaćim medijima poprilično rijetko piše. Iako smo pretražili sva bespuća interneta, i naš popis na koncu razlomili na dva dijela, uspješnih modnih priča vjerojatno ima mnogo više. Ovo su samo neki od njih.  

DAVOR JELUŠIĆ

Davor Jelušić je karijeru započeo u Zagrebu na pozicijama store managera i visual merchandisera u INDITEX-u, te brendovima kao što su Hugo Boss, Only i Guess, a onda se odlučio posvetiti stylingu. Isprva je radio kao asistent kostimografima i stilistima, a nakon što je prikupio ponešto iskustva počeo je raditi samostalno. Danas živi i radi u Berlinu gdje se, osim stylingom, bavi i art direkcijom, a njegov portfolio prepun je suradnji s prestižnim modnim magazinima kao što su GQ Portugal, Numero, a tu su i različita izdanja Voguea, Harper’s Bazaara, ELLE-a, Marie Clairea i mnogih drugih. U svom bogatom stilističkom stažu nanizao je i desetine naslovnica, reklama i kampanja, radio je i na glazbenim spotovima, a među komercijalnim suradnjama nalaze se neka zvučna imena kao što su Zalando, BMW, About You, Nivea i mnogi drugi.   

ROKSANDA ILINČIĆ

Roksanda Ilinčić jedna je od najpoznatijih srpskih dizajnerica u na internacionalnoj modnoj sceni. Svoj put započela je studirajući arhitekturu i dizajn na Fakultetu primijenjenih umjetnosti u Beogradu, a 1999. godine seli u London gdje nastavlja školovanje na prestižnom Central Saint Martinsu. Ubrzo nakon završetka studija pokrenula je vlastiti modni brend ROKSANDA koji je na Tjednu mode u Londonu debitirao 2005. godine. Svoju ljubav prema suvremenoj umjetnosti i arhitekturi ugradila je u svoju profinjenu estetiku često živahnih boja koja je privukla pažnju struke, ali i publike. Magazin Harper’s Bazaar 2014. ju je proglasio “poslovnom ženom godine”, a u svom radu ovjenčala se i prestižnim nagradama Elle Style Awards i British Fashion Awards. Zbog popularnosti među zvijezdama s A-liste, Roksanda često nosi naziv “kraljice red carpeta”, a njezin dizajn nosile su Cate Blanchett, Vanessa Redgrave, Anne Hathaway, ali i Kate Middleton i Michelle Obama. The Business of Fashion uvrstio ju je među 500 ljudi koji oblikuju svjetsku modnu scenu. 

NEMANJA JEHLIČKA

Nemanja Jehlička broji više od dva desetljeća staža u dizajnu i vizualnoj umjetnosti. Iz Srbije je u Francusku preselio još 1996. godine gdje je živio do početka 2000-tih. Ono što ga je ustvari uvelo u svijet vizualne umjesnosti bilo je izrađivanje flyera koji su na klupskoj sceni, na kojoj je tada radio kao DJ, bili ključni element svakog partyja. U Amsterdamu je upisao studij na Gerrit Rietveld Academie ali ga nije završio jer je počeo raditi u jednom beogradskom studiju za postprodukciju i video animaciju. Godine 2010. u Beogradu, s Bratislavom Milenkovićem, pokreće Lorem Ipsum studio, no nekoliko godina kasnije počinje slati portfolio na adrese u inozemstvu. To mu se svakako isplatilo, prvo mu se javio Wieden+Kennedy studio, a 2018. godine postaje globalni art direktor Nikea oblikujući tako vizualni identitet jednog od najpopularnijih svjetskih brendova današnjice surađujući sa zvijezdama kao što su Billie Eilish, Serena Williams i mnogi drugi. Danas i dalje živi u Portlandu u Oregonu, no danas radi kao dizajn direktor u Jordanu.

MANUEL MALIGEC

Manuel Maligec, rodom s otoka Krka, svoju je modnu karijeru započeo u Zagrebu. Nakon pobjede na natječaju Dreft Next Generation, sa svojom kolekcijom “Baptism” debitirao je na pisti Zagreb Fashion Weeka oduševivši publiku. Po završetku studija na Tekstilno-tehnološkom fakultetu i četiri kolekcije koje je kreirao pod vlastitim imenom, odlazi na diplomski studij na pariški Istituto Marangoni. Još tijekom studija, Manuelova modna karijera dobiva uzlet, a mladi dizajner dosad je nanizao poslove u ateljeima modnih kuća kao što su Rick Owens, Vetements, Givenchy i Maison Margiela. I dalje živi u Parizu, a posljednjih nekoliko godina je zaposlen u modnoj kući Dior. 

VJERA FURMAN 

Premda kaže da je ljubav prema vezenju, kao i znanje, naslijedila od bake, Zagrepčanka Vjera Furman je spomenutu vještinu usavršavala u Londonu i Parizu, posebice u kultnom Ecole Lesage gdje se specijalizirala za “haute couture vez”. Svojem bogatom portfoliju dodala je rad za Roksandu Ilinčić i Toma Forda, sudjelovala je i u projektima brendova kao što su Max Mara i Abercrombie and Fitch, a za svoj pozitivan pristup modi dobila je priznanje British Fashion Councila. No, najvećim uspjehom smatra svoj brend VjeraV utemeljen na sporoj modi, suradnji isključivo sa ženama, ručnom radu i odgovornom poslovanju koje uključuje zalaganje za radnička prava koja su često zanemarena u narativu o održivosti. Njezine kreacije objavljene su u prestižnim magazinima kao što su Vogue Italia, Elle France, Cosmopolitan UK, Stella magazine, Document Journal i mnogi drugi. Danas živi i radi u Tel Avivu. 

ANDREJA BISTRIČIĆ

Nakon studija na zagrebačkom Tekstilno-tehnološkom fakultetu, Andreja seli u London kako bi zaokružila svoje modno obrazovanje i to na postdiplomskom studiju Central Saint Martinsa, a svom radnom iskustvu dodaje i stažiranje u ateljeu kuće McQueen. Nakon londonskog studija vraća se u Zagreb gdje je najviše pažnje privukao brend Dioralop koji je pokrenula s arhitekticom Majom Merlić. Dioralop je nagrađen ELLE Style Awards nagradom za “najbolje mlade dizajnere”, a dvojac se iskazao kolekcijama prikazanima na domaćim tjednima mode. Osim na domaćim manifestacijama Andreja i Maja predstavljale su kolekcije i u regiji. Dioralop kolekcija pronašla se u ponudi brenda Opening Ceremony, kraseći butike u New Yorku i L.A.-u, a kolekcije su predstavljale i na London Fashion Weeku u sklopu platforme Fashion Scout ističući kako su oduvijek gajile “internacionalne ambicije”. Prije dvije godine, taman prije početka pandemije, Andreja se vratila u London. Sa sestrom Sanjom pokrenula je brend Ra’ah koji je već surađivao s proslavljenim DJ-em Petrom Dundovom, a Andreja je nedavno u portfolio upisala i suradnju s britanskom elektro-punk senzacijom Prodigy kojoj je kreirala kostime za povratničku turneju. 

GALA MARIJA VRBANIĆ

Gala Marija Vrbanić jedna je od onih ljudi koje možemo, bez imalo pretjerivanja, nazvati vizionarima. Srednju školu Gala je završila u Čakovcu, a zatim je na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu studirala dizajn i vizualne komunikacije. Za svoj diplomski projekt, 2016. godine, kada o “digitalnoj modi” nitko nije niti pomišljao, osmislila je AR aplikaciju za isprobavanje odjeće. U to vrijeme, pažnju struke i publike privlačila je svojim projektom PRICE ON REQUEST koji je djelovao kao kolektiv, a za svoj rad dobili su i brojne nagrade. PRICE ON REQUEST je kolekciju predstavio na Tjednu mode u Londonu, a za sam brend i njegovu osnivačicu zainteresirao se i magazin Dazed. No, unatoč zapaženim uspjesima POR-a koji su dali naslutiti da je Gala u svojim promišljanjima “ispred svog vremena”, najveći uspjeh je doživio Tribute Brand, digitalni modni studio koji je zaživio u travnju 2020. i koji danas, uz Galu, čine Filip Vajda, Marina Jukić, Igor Lipovac i Marta Stražičić. U svega dvije godine postojanja, Tribute Brand je  postao jedan od najvećih autoriteta u domeni digitalne mode. Studio je dosad surađivao s Jeanom Paul Gaultierom i Carolinom Herrerom, a o njihovoj pionirskoj ulozi pisali su inozemni magazini kao što su Forbes, Vogue, Dazed, WWD, CR Fashion Book i Highsnobiety. Nedavno su objavili vijest da je Tribute Brand dobio investiciju od 4.5 milijuna koju predvodi jedan od vodećih investicijskih fondova u web3 industriji.

FILIP KOLUDROVIĆ

Mladi Riječanin Filip Koludrović maštao je o karijeri fotografa dok je još kao klinac svuda nosio svoju analognu kameru koju je sa 16 zamijenio digitalnom. No, ona “prava” karijera ipak je stigla mnogo kasnije. Upisao je studij arhitekture u Ljubljani, no fakultet je napustio odlučivši se u potpunosti posvetiti fotografiji. Prvi ozbiljniji angažman ostvario je u suradnji s hrvatskim izdanjem magazina ELLE 2017., a priča se nakon toga brzo počela rasplitati. Danas je sa svojom kamerom vječito na putu, od Londona, preko Rima i Venecije do Beograda. Dosad je snimio pregršt editorijala i naslovnica, među koje se ubrajaju i one za Vogue, Numero, GQ, L’Officiel, Harper’s Bazaar i mnoge druge, a surađivao je i s nekim od najvećih svjetskih modnih kuća kao što su Hermès, Chanel, Givenchy…

SAZNAJ VIŠE:
BURO.
| 18.04.2021.