Tko kupuje sve te badiće i čime se jedan mali brend može istaknuti u konkurenciji?

Kako se izboriti za svoje mjesto pod suncem na malom tržištu koje je izuzetno konkurentno? Što čini brend badića uspješnim i primjetnim? Pokušali smo saznati kako domaći brendovi kupaćih kostima kotiraju u našoj regiji
11.07.2022.
IMAGE SOURCE: Bebe by Dunja/ Nemanja Gršić za Peau

Osim kalendara, postoji nekoliko sasvim očitih vjesnika ljeta, suludo visoke temperature već na proljeće i kampanje koje najavljuju nove modele kupaćih kostima pozivajući nas da se upravo u njima brčkamo na godišnjem odmoru. Marketinški gledano, pustiti kampanju s kolekcijom badića u kasno proljeće ili rano ljeto posve je logičan timing, no ono što je u posljednje vrijeme nemoguće ne primijetiti je proliferacija upravo swimwear brendova kojih je iz sezone u sezonu sve više. Gledajući sve to iz kuta konzumenta koji godišnje kupi jedan novi badić (priznajem, nekad niti jedan), teško je ne pitati se – postoji li zbilja tržište za sve te brendove i što je sve potrebno učiniti da se na tako zasićenom tržištu istakneš svojim proizvodom?

Osim što je riječ o odjevnom predmetu koji se, barem kod nas, kupuje pretežito sezonski, u obzir treba uzeti i ponudu high street brendova koji svakog ljeta izbacuju svoje (cjenovno pristupačne) modele, ali i to da badići u smislu dizajna ne ostavljaju toliko manevarskog prostora poput, primjerice, haljina ili kaputa. Mogu li se mali brendovi uopće natjecati s high street brendovima čija je proizvodnja, a time i cijena finalnog proizvoda zamjetno niža, mogu li se istaknuti dizajnom dovoljno da budu zamijećeni i je li realno da u svom asortimanu imaju samo kupaće kostime koji se prodaju svega nekoliko mjeseci u godini? Je li riječ o balonu koji će se uskoro ispuhati ili taj porast broja brendova ustvari prati realnu potražnju jer su se navike kupaca promijenile?

Sudeći po platformi Statista, globalno tržište kupaćih kostima u 2018. godini vrijedilo je 18.85 milijardi dolara, a Vogue Business je objavio kako je tržište osjetilo zastoj tijekom dvije pandemijske godine da bi nakon njih ponovno nastavilo rasti, ali s određenim promjenama. Dok su veliki brendovi tijekom pandemije osjetili pad prodaje u tom segmentu, istaknuli su se mali nišni brendovi koji su promovirali drugačije, kvalitetnije materijale, kao i inkluzivnost i održivost koja kupcima postaje sve važnija kad biraju proizvod kojem će pokloniti povjerenje. Potaknuti povratkom na plaže, porastom želje za putovanjima i vraćanjem turističkih aktivnosti koje su dvije godine bile na čekanju, platforme za analizu tržišta predviđaju da bi tržište kupaćih kostima do 2026. godine moglo narasti za još 6.6 milijardi dolara. Čini se da će upravo nišni brendovi odigrati značajnu ulogu u tom rastu, dok će se veliki trebati prilagoditi ponudom održivijih materijala kako bi privukli sve osvještenijeg kupca koji više ne želi nositi komad plastike koju će naredno ljeto baciti. Potaknuti tim, sve zasićenijim tržištem, ali i promjenama koje se na njemu zbivaju razgovarali smo s vlasnicama domaćeg brenda Peau, Mijom Matić i Emom Pilić, te Dunjom Jovanić koja stoji iza brenda BÉBÉ.

PEAU (Mia Matić i Ema Pilić)

Tržište kupaćih kostima u posljednje je vrijeme poprilično zasićeno. Kako uopće navigirati kroz tu silnu konkurenciju i istaknuti se na tržištu? Smatrate li tako zasićeno tržište izazovnim?

Mi uspješno navigiramo tržištem unatoč konkurenciji i smatram da je za to zaslužan trud, rad, upornost i beskompromisna kvaliteta svakog badića s kojim izađemo na tržište. S obzirom na to da smo obje u tim godinama u kojima smo u poletu i pune elana što se karijere tiče, za sada nam izazovnost konkurentnog tržišta daje dodatni motiv za podizanje cijelog projekta na neku novu ljestvicu. Ne bavimo se previše konkurencijom u smislu da se uspoređujemo s drugima, već to gledamo s neke edukativne strane i sretne smo da dobro plovimo uz bok s vrlo uspješnim brendovima.

Zašto su upravo badići brendovima toliko privlačni? Posebno ako uzmemo u obzir da prodaja, barem kod nas, poprilično ovisi o ljetnoj sezoni? Što s ostatkom godine?

Ne možemo odgovoriti zašto su drugim brendovima privlačni, ali možemo reći da se naša ideja rodila zato što je na tržištu kupaćih kostima nedostajalo ono što smo mi željele. Peau tim trenutno radi na razvijanju brenda u smjeru da pružimo našim klijenticama proširenje ponude na artikle koji će se nositi kroz cijelu godinu.

Imajući u vidu da kod dizajna badića ne postoji toliko manevarskog prostora kao kod kreiranja drugih odjevnih predmeta, ali i da su high street modeli poprilično cjenovno pristupačni, što jedan mali brend badića može učiniti da se istakne dizajnom i opravda cijenu?

Peau je našao put do svojih klijentica kroz kvalitetu i jednostavnost dizajna samih badića koji laskaju ženskom tijelu, te se mogu nositi na više načina. Svojevremeno, kada se sam brend razvijao, na tržištu je već postojalo dosta badića u ponudi, ali se u valu izbacivanja novih trendova iz sezone u sezonu izgubila jednostavnost i funkcionalnost kupaćeg kostima, a svaka cura želi barem jedan takav u svome ormaru, to je ono što smo mi ponudili ženama.

Koliko pažnje ulažete u promociju i vizualnu prezentaciju brenda? Koliko je taj aspekt važan? Smatrate li da je Mijina popularnost na društvenim mrežama dala svojevrsni push brendu?

Puno pažnje ulažemo u društvene mreže brenda i u komunikaciju s našim klijenticama. Kroz vizuale volimo komunicirati osjećaje koje bismo htjeli da svaka žena ima kada nosi naš badić, a to su: samopouzdanje, neopterećenost, sreća i zadovoljstvo. Smatramo da su društvene mreže jako bitne i da je to odličan alat za dodatno predstavljanje brenda i poruke koju komuniciramo s klijentima. Definitivno smatram da je moja prisutnost na društvenim mrežama dala svojevrsni push brendu i iznimno sam ponosna i zahvalna na tome.

Što Peau izdvaja od ostalih brendova? Kojih se principa u poslovanju beskompromisno držite?

Kvalitetna izvedba, jednostavan dizajn, mogućnost nošenja jednog kupaćeg kostima na više načina. Također, smatramo da svojim kampanjama iz godine u godinu potičemo mali “pokret” samopouzdanja u svojoj koži i, jasno, Peau badiću koji je “ljetni produžetak” kože. Možemo potvrditi da nam taj pokret raste iz dana u dan jer sve nam više klijentica šalje svoje slike s plaže i podijele nam svoju priču kako su nošenjem Peau badića izašle svoje comfort zone. U poslovanju nam je bitno opravdati povjerenje naših klijentica i svih ljudi koji su na bilo koji način doprinijeli tome da Peau danas bude tu gdje jest. Nikada ne bi ponudile klijenticama nešto što i same ne bismo nosile.

BÉBÉ by Dunja Jovanić

Tržište kupaćih kostima u posljednje je vrijeme poprilično zasićeno. Kako uopće navigirati kroz tu silnu konkurenciju i istaknuti se na tržištu? Smatraš li tako zasićeno tržište izazovnim?

Iz godine u godinu na tržište izlazi sve veći broj malih brendova koji lansiraju svoje proizvode, kako kupaće kostime, tako i loungewear proizvode. Meni je to sjajno jer to znači da tržište ima potencijal, da potražnja postoji i da kupci na kraju dana mogu izabrati model iz vrlo bogate ponude. BÉBÉ je već postao prepoznatljiv kao brend basic proizvoda vrlo jednostavnih boja i krojeva koji stoje različitim građama i koji imaju kvalitetu od koje ne odstupamo. Vrlo sam ponosna na to što smo kao brend uspjeli postići za samo godinu dana.

Zašto su upravo badići brendovima toliko privlačni? Posebno ako uzmemo u obzir da prodaja, barem kod nas, poprilično ovisi o ljetnoj sezoni? Što s ostatkom godine?

Odgovor je veoma jednostavan – zbog Instagrama. Ja sam prva do prije par godina bila ’1 swimsuit per season person’ i nisu mi bili jasni ljudi koji tijekom sezone kupuju po 10 kupaćih kostima, jer niti jedan ne stigneš iznositi. Danas djevojke zbog fotografija, likeova, shareova, kupuju daleko više kupaćih, pa samim time postoji veća potražnja na tržištu. S obzirom na to da moj brend ne živi samo od kupaćeg programa, već imamo između 6 i 8 kolekcija i mini kolekcija godišnje, ne bih znala točan odgovor na pitanje. Pretpostavljam da drugim brendovima to nije jedini biznis.

Imajući u vidu da kod dizajna badića ne postoji toliko manevarskog prostora kao kod kreiranja drugih odjevnih predmeta, ali i da su high street modeli poprilično cjenovno pristupačni, što jedan mali brend badića može učiniti da se istakne dizajnom i opravda cijenu?

Kada je riječ o BÉBÉ-u, mi smo shvatili da na tržištu nedostaje jednostavnih modela, jednostavnih krojeva, jednostavnih boja i tako smo krenuli u cijelu priču kroz nešto što je bio testni period nazvan ’hajmo pokušati, nemamo što izgubiti’. Cjenovno je zaista nemoguće natjecati se s high street brendovima, cijena proizvodnje opada s brojem komada koji se izrađuju i vas kao mali brend isti proizvod od istog materijala može koštati i deset puta više, samo zato što ste manji, tako da je to izgubljena utrka. Naše kupce privlači to što iza svakog proizvoda postoji neka priča, što je domaći proizvod i što je nešto čega manjka na tržištu.

Koliko pažnje ulažeš u promociju i vizualnu prezentaciju brenda? Koliko je taj aspekt važan? Smatraš li da je tvoja popularnost na društvenim mrežama dala svojevrsni push tvom brendu?

Smatram da je moja najveća prednost na početku bila to što sam deset godina gradila odnos i povjerenje kod svojih pratitelja i oni su, vjerujući meni, vjerovali u moj proizvod. Nakon nekog vremena su se ljudi zaljubili u brend kao brend, s ili bez mene. A što se tiče prezentacije brenda, mislim da će vam dovoljno biti da kažem da ja ne spavam noću, ne smirujem se, živim svoj san i svaki i najmanji detalj mi je krucijalan. Nekada je teško ljudima približiti proizvod koji nisu dotaknuli i vidjeli, koji je dostupan samo online, i ja uvijek dajem sve od sebe da svaki proizvod prati neka priča, da u taj isti proizvod utkamo energiju i da svatko dok otvara paket s našim proizvodom, osjeti istu. Za sada nam to jako dobro ide.

Što tvoj brend izdvaja od ostalih? Kojih se principa u poslovanju beskompromisno držiš?

Kvaliteta je uvijek na prvom mjestu. Detalji su jako bitni. Pakiranje, miris, brza dostava. Višenamjenski proizvodi. Zadovoljan kupac. Za sve to je potrebno dati 101% sebe, imati tim koji ti drži leđa i koji razumije misiju i viziju, i ja sam jako sretna što zajedno iz dana u dan ostvarujemo jedan po jedan cilj i što imamo kupce koji to primjećuju, poštuju i cijene.

SAZNAJ VIŠE: