Predstavljena je nova kolekcija kuće Dior i, pretpostavljate, javnost nije oduševljena. Oko Dior kolekcija lome se koplja već nekoliko godina i stvari se ne mijenjaju – mišljenje koje većina modnih kritičara dijeli (najčešće online kritičara koji ne ovise o oglasima u medijskim kućama) je da Maria Grazia Chiuri nije dobar fit za Dior. I nakon nove kolekcije, postavlja se isto pitanje koje čujemo nakon svake kolekcije – do kada će ostati na poziciji kreativne direktorice jednog od najvažnijih luksuznih brendova? Što joj se (opet) zamjera? Monotonost, nedostatak ideja, inovativnosti, uzbuđenja.
Javnost ne voli dizajn koji isporučuje Maria Grazia Chiuri
Svakako Maria Grazia Chiuri i Virginie Viard imaju jednu stvar zajedničku, a to je hejt koji pristiže na račun njihovog rada – iako razlozi nikada nisu službeno objavljeni, na odlazak Viard iz Chanela djelomično su utjecale silne negativne kritike na njezine kolekcije, a svaka nova koju predstavi Dior na jednakoj je meti online kritičara. Njezine kolekcije su intelektualne, s feminističkim podtonom kojeg je postavila još 2016. godine, a znamo i koliko u velikim kućama nedostaje dizajnerica koje su žene. Na stranu sve to, smatra se da Maria Grazia Chiuri nije dobar izbor za francusku kuću jer ne donosi ono što bi Dior trebao biti i posljednjih mjeseci svi nostalgično zazivaju povratak Johna Galliana – jer je nudio show, svijet mašte, obilje kreativnosti.
S druge strane, Chiuri ostaje u Dioru iz jasnog razloga – činjenica je da je donijela zaradu i rast profita za Dior što pokazuje da njezine linije i odjeća imaju svog kupca, makar to većinom bile torbice poput Saddle modela (kojeg je dizajnirao Galliano). Možete se ne slagati s njezinom modnom vizijom (oni Miss Dior natpisi iz prošle kolekcije svima su izazvali upitnike nad glavama) no Chiuri donosi novac što je na koncu konglomeratu za koji radi od važnosti. Međutim, Dior nije uzbudljiv brend i oni koji prate modnu scenu ne vjeruju da s njom na čelu to može postati. Uzbuđenja, mašte, inovacije i suvremenosti nedostaje i to je nešto što modni insideri najviše zamjeraju dizajnerici. Moda bi trebala biti više od čistog profita i zarade na torbicama. Ili?
Što nas je dočekalo u sezoni proljeće/ljeto 2025.? Najčešći komentari na novu kolekciju su oni da Dior kolekcija izgleda kao Zara. Tu su neutralne kombinacije i već viđene siluete koje se recikliraju svakom novom kolekcijom. I ova vuče inspiraciju iz antike koja je nepresušan izvor nadahnuća za Chiuri te iz Olimpijskih igara (koje su iza nas). Dior je reviju otvorio s umjetnicom SAGG Napoli koja je iz luka ispalila strijelu, u suknji s resama te visokim tenisicama, looku koji nalikuju na one koje su nosili antički ratnici. Nakon početnih sportskih lookova koji su se sastojali od bodija i hibridnih visokih tenisica i sandala, uslijedili su lookovi sa sakoima otvorenih ramena, asimetričnih midi haljina, balonera bez rukava te asimetričnih topova i košulja koji otkrivaju rame i jednu ruku.
Cijela kolekcija je u crnoj i bijeloj nijansi, uz poneku iznimku poput neutralnih bež komada te crvene boje i završnih lookova u zlatnoj nijansi koji se odmiču od sportskog izgleda prema klasičnoj Dior silueti večernje haljine inspirirane grčkim božicama. Moto estetika također se ponavlja kao nešto što smo već vidjeli kod Diora posljednjih sezona kao i tech materijali i oklopi s trakama koji su namijenjeni suvremenoj ratnici i snažnoj ženi. Nakon cijele kolekcije, dojam je kao da ste ovu odjeću već negdje vidjeli. Wow efekt je izostao i jedino što ostaje je pitanje do kada će Chiuri ostati na mjestu kreativne dizajnerice Diora. Modni entuzijasti priželjkuju promjenu, no tko ih pita za mišljenje – odluku će donijeti Bernard Arnault na temelju zarade i brojki koje Dior donese. Christian Dior možda je svojevremeno unio revoluciju u način na koji se žene odijevaju, no Maria Grazia Chiuri je izgleda na drugom zadatku.