TikTok je kao crna rupa u koju upadnete i nekako prođe sat vremena, a vi još scrollate i gledate videa nepoznatih ljudi. Poznate osobe su naravno najpraćenije i sve influencerice novije generacije su tamo. TikTok je zanimljiviji od Instagrama ako tražite neki sočan materijal jer ovdje sve prolazi i sve je jako dinamično. Starije generacije ga većinom izbjegavaju jer im je svega previše, ali mlađe generacije na ovoj mreži već godinama kreiraju vlastiti univerzum. TikTok je ujedno i toksično mjesto i vjerujte nam da su komentari deset puta gori nego na Instagramu. Upravo je toksično glavna riječ kojom se posljednjih dana opisuje ponašanje svima omiljene Hailey Bieber, koju su na TikToku trenutno proglasili najomraženijom osobom godine. Zašto? Iskreno, stvar je doista tinejdžerska što je smiješno jer sve djevojke umiješane u priču imaju preko 25 godina, milijune na računu i promoviraju se kao ozbiljne poslovne mlade žene koje Forbes stavlja na svoje cijenjene liste.
Počelo je s nekim bezveznim videom (nemamo drugi izraz) u kojem Hailey Bieber i Kendall Jenner koriste zvuk koji insinuira da se rugaju Seleni Gomez koja je zbog bolesti nabacila nekoliko kilograma viška. Hailey je video obrisala nakon što su ljudi komentirali da je „mean girl“. Niti dan poslije, Selena Gomez je imala svoj live i otkrila da je previše laminirala obrve.
Dva sata nakon tog livea Kylie Jenner je objavila svoju fotografiju s natpisom preko obrva „ovo je greška?“ i screenshot video calla s Hailey Bieber na kojem su u fokusu obrve. Nećemo ulaziti u detalje jer ponavljamo, ovo je kao scenarij tinejdžerskog filma iz 2000-ih, ali ćemo se pozabaviti činjenicom da su sve tri zvijezde na društvenim mrežama i da prodaja njihovih brendova ovisi od njih samih i njihovog ponašanja na tim društvenim mrežama. Ako se pitate kako možete zeznuti direktnu komunikaciju s kupcima i u dva dana srozati vlastiti brend, ovo je vjerojatno najbolji primjer u posljednje vrijeme. Hailey Bieber je u dva dana izgubila skoro 400 tisuća pratitelja. Još više ih je izgubila Kylie Jenner. Selena Gomez je dobila skoro 6 milijuna pratitelja, a njen brend Rare Beauty je sada na 4,2 milijuna pratitelja.
Količina negativnog pr-a koja se stvorila u samo tri dana dovoljna je da uspori rast brenda Rhode Beauty koji se počeo pozicionirati kao omiljeni „clean girl“ brend generacije Z. Rhode je imao negativnih komentara na proizvode ,ali logično je da proizvodi neće odgovarati svima i da će neki ljudi na njih loše reagirati. Međutim ovo što se trenutno događa je totalni napad na brend zbog kojeg social media manageri sjede već tri dana i sumanuto brišu negativne komentare. Komentari o Rhode-u su svugdje. Na svakoj platformi ćete pronaći desetke tisuća komentara koji pozivaju da se brend ne kupuje, da šteti koži, da je najgora stvar koju možete napraviti svom licu. Po statistikama i Rhode je izgubio dosta pratitelja u samo nekoliko dana, a brojke im i dalje padaju.
Ovo je ujedno najveći problem brendova koji su osnovale poznate osobe. Brend je apsolutno vezan za njihov lik i djelo te ako kiksaju u nekom segmentu, povući će brend za sobom. Ne govorimo o lošoj formulaciji proizvoda ili nekom problemu s proizvodom koji se može dogoditi i velikim korporacijama. U ovom slučaju govorimo o online ponašanju po kojem gen Z sudi svoje idole. Hailey Bieber je u tri dana prešla put od “clean girl” do “mean girl” kako je nazivaju na TikToku i Instagramu. Ovaj skandal (koliko god bio tinejdžerski) će osjetiti na prodaji. Zašto? Jer ljudi sada sumnjaju u njen imidž dobre djevojke koja se kloni zakulisnih igrica i bodyshaminga. Ako sumnjaju u nju, onda se rađa sumnja i u njen brend. Rasplet priče vam je jasan…