TikTok made me buy it: kako su nepoznati parfemi odjednom postali kultni mirisi

TikTok je mnoge indie i nišne brendove parfema preko noći pretvorio kultne mirise koje svi žele nositi, vodeći se motom „prodaj priču, a ne mirisne note“
20.03.2023.
IMAGE SOURCE: Instagram @juliettehasagun, @phlur/ Pinterest

Od kad je Interneta i društvenih mreža, recenzije parfema zauzimaju posebno mjesto među beauty sadržajima. Influenceri i kreatori sadržaja koji recenziraju parfeme imaju poseban dar opisivanja mirisnih nota zbog kojeg želimo kupiti baš taj parfem. U online beauty zajednici od svih vrsta make up proizvoda i proizvoda za njegu, činilo bi se da je najteže prodati parfem jer njegov miris ne možemo osjetiti preko ekrana i ne možemo znati kako nam „stoji“. Ipak, korisnici do svojih omiljenih parfema vole dolaziti gledajući i slušajući recenzije. A jedino što ti kreatori imaju su moć opisivanja kojeg su izbrusili do savršenstva te vizualni izgled bočice.

Kako nam ne mogu omogućiti da isprobamo miris, oni nam prodaju doživljaj. Tko ne bi htio mirisati na „toplu ljetnu večer“ ili „šetnju uz more“ ili možda na „svježi proljetni povjetarac“?  Mene takvi opisi odmah prodaju. A znate koja platforma trenutno ima najveći utjecaj u beauty zajednici? Pogodili ste, TikTok. Ova društvena mreža je promijenila igru u svijetu mirisa i potpuno izokrenula priču o parfemima koje moramo nositi. Zaboravite na popularne brendove, korisnici TikToka luduju za indie i nišnim brendovima parfema.

TIKTOK MADE ME BUY IT

Hashtag na TikToku #PerfumeTok trenutno broji 3,2 milijarde pregleda, dok je hashtag #FragranceTikTok prikupio milijardu pregleda. To je samo dokaz koliko su se nove generacije odmaknule od klasičnog isprobavanja parfema u trgovinama i počele se oslanjati na online recenzije i samu priču o parfemu. Marketinško pozicioniranje bilo kojeg beauty proizvoda putem društvenih mreža temelji se na snažnom emotivnom sadržaju. Potaknuti emociju kod korisnika strategija je koja se koristi u prodaji otkad su društvene mreže postale alat oglašavanja. Upravo se takva strategija događa na TikToku u sferi parfema. Kreatori sadržaja umjesto da nabrajaju sastojke koji se nalaze u parfemu, oni pričaju o utjecaju parfema koji ima na njih. Pričaju o emocijama koje u njima izaziva određeni miris i na koja ih sjećanja i nostalgične trenutke podsjećaju određene mirisne note. Ovakav narativ doveo je do toga da su u centar pažnje dospjeli nišni brendovi parfema koji do sad nisu bili poznati masama. Ako pitate strastvenog obožavatelja parfema koji miris nosi, vrlo vjerojatno će vam spomenuti neki indie brend uz slavnu rečenicu: „TikTok made me buy it“ (TikTok me natjerao da ga kupim).

Promjena u načinu prOMOCIJE parfema

Jedan od najpoznatijih primjera ovog TikTok fenomena je iznenadni uspjeh nišnog mirisa „,Missing Person“, američkog brenda Phlur kojeg je osnovala influencerica Christelle Lim. Ovaj parfem je na TikToku opisan kao „parfem za bogatašice“ i prikupio je 200 000 ljudi na listi čekanja u 2022. godini te se čak preprodavao na internetu za tri puta veću cijenu. Naravno, što je teže doći do nekog proizvoda, to ga čini još poželjnijim. Još jedan parfem je dobio kultni status na TikToku, a to je Juliette Has a Gun “Not a Perfume”. Trenutno hashtag #JulietHasAGun broji 8,9 milijuna pregleda, a opis jednog korisnika za parfem glasi ovako:

„Znate one djevojke pokraj kojih prođete i kažete: ‘vau, tako dobro mirišu. Što nose?’ Ovo je ono što nose.“ Nemamo blage veze koje se mirisne note nalaze u parfemu, ali želimo li ga kupiti nakon ovog opisa? O da, želimo.

@somethingicanholdonto

I see this perfume all over tik tok and oh my gosh it didn’t disappoint. IT SMELLS SO GOOD. A must buy. #perfume #ArtLessons #juliettehasagun #fyp

♬ original sound – AUTUMN

Ovaj TikTok fenomen nišnih parfema pokazuje nam da se događa jedan zaokret u načinu na koji prodajemo mirisni proizvod. U marketingu oduvijek postoji izraz „prodaj priču“, no kada je riječ o parfemima, uvijek smo se oslanjali na sastojke i njihove mirisne note, kako će se koja nota razviti i hoće li mirisati dobro na našoj koži. No, TikTok nam je pokazao da su nove generacije promijenile način razmišljanja o novim mirisima te da se s parfemom žele „upoznati“ prije nego što ga kupe. Oni žele čuti priču koja stoji iza parfema i ne treba im olfaktivna komponenta jer ako im se svidjelo ono što im taj parfem može dati, već ga zamišljaju na sebi.

Ovakva vrsta interakcije neće nestati već će samo nastaviti rasti i veliki brendovi bi trebali voditi bilješke.

SAZNAJ VIŠE: