StockX: ultimativni sveti gral streetweara

Lutate li često bespućima internetskih prostranstava, traganje za predmetima koje želite imati lako će vas odvesti na jednu adresu - StockX
09.01.2023.
IMAGE SOURCE: Instagram @stockx

Na prvi pogled može se učiniti da je riječ o tek još jednoj u nizu virtualnih trgovina koja će vam pošteno “oguliti” bankovnu karticu, no StockX je ustvari mnogo više od toga. S više od 4 milijuna pratitelja na Instagramu i bezbroj pomno probranih predmeta na svojim virtualnim policama, StockX je savršen odraz potreba i želja današnjeg društva, “živahna trgovina suvremene kulture”. Burza stvari. Internetski buvljak na kojem ćete pronaći sve što vam srce poželi, od onih rijetkih tenisica “kojih nigdje nema” ili niste stigli kupiti preko baseball sličica s “mint condition” oznakom pa sve do neobičnih setova LEGO kockica i KAWS figurica. No, unatoč tome što danas nudi široku paletu predmeta, odjeće i obuće, dizajnerskih torbica, ručnih satova, elektronike, modnih dodataka i zanimljivih kolekcionarskih predmeta, StockX svoju reputaciju ustvari duguje tenisicama koje su mu osigurale status svetog grala streetweara.

Kako je StockX nastao?

StockX je u pretrpanom online svemiru ustvari poprilično nov. Svoj je život započeo u Detroitu u veljači 2016. godine kao virtualna burza tenisica koju su pokrenuli Dan Gilbert, Josh Luber, Greg Schwartz i Chris Kaufman, a izrastao je iz Luberovog websitea imena Campless posvećenog rijetkim modelima tenisica. Od 2016. godine do danas StockX je proširio svoju domenu djelovanja, posebice u studenom 2020. kada je na svoje virtualne police dodao elektroniku, od igraćih konzola i pametnih telefona do računalnog hardwarea, svega dva mjeseca nakon što je Luber napustio tvrtku. No, iako na StockXu danas možete pronaći sve “od igle do lokomotive”, platforma svoju popularnost duguje prvenstveno onome s čime je započela svoje putovanje – tenisicama i streetwearu.

U gotovo sedam godina postojanja StockX je narastao do neslućenih razmjera. Osim što zapošljava više od tisuću zaposlenika, StockX “pokriva” gotovo sve države svijeta, a povjerenje stotina tisuća kupaca opravdava vrijednim radom šest autentifikacijskih cenatra koje provjeravaju autentičnost svakog predmeta koji se nastoji “probiti” do StockXovih polica. No, ono što StockX čini drugačijim od ostalih virtualnih trgovina jest to što cijena ponuđenih predmeta odražava njihovu realnu vrijednost u datom vremenu. StockX ne određuje cijene, određuju ih prodavači i kupci. Cijena niti jednog predmeta na platformi nije unaprijed definirana već na nju utječu isključivo ponuda i potražnja, a model prodaje je aukcijski. Takav model poslovanja čini trgovanje živahnim i uzbudljivim, ali i transparentnim, a kupcima i prodavačima omogućava da transakcije temelje na tržišnoj vrijednosti koja je pravedna.

Na StockXu svaka stvar vrijedi točno onoliko koliko je kupac za nju spreman dati zbog čega predmeti često imaju manju cijenu od one u maloprodaji. U slučaju da je riječ o izuzetno rijetkom komadu, koji je pritom i izrazito poželjan (poput primjerice tenisica iz neke limitirane edicije oko koje se stvorio hype), upravo će tržište nadmetanjem kupaca odrediti koliko taj komad zbilja vrijedi, a on će pripasti ponuđaču koji je ponudio najviše.

Spomenuti model, ali i činjenica da na StockXu “nema čega nema”, osigurali su platformi nevjerojatnu popularnost. Po broju prodanih tenisica 2017. godine StockX je premašio čak i megalomanski eBay. Adidas, Yeezy, Jordan, Supreme, Telfar, Nvidia i BAPE samo su neki od streetwear brendova koje potencijalni kupci svakodnevno pretražuju na StockXu. A najbolja vijest je da postoje poprilično dobre šanse da će ih tamo i naći. Ništa, vrijeme je da se bacite na posao.

SAZNAJ VIŠE: