Što vam sve stoji na putu ako osnivate beauty brend u Hrvatskoj?

Nema li ljepšeg businessa od beauty businessa?
19.04.2022.
IMAGE SOURCE: skintegra/l'adria/aprive
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Svaki trenutak inspiracije posvećujete ljepoti. Vrlo romantično, ali nimalo realno. Brzo ćete spoznati da ćete suosjećati s Don Quixotom u bori s vjetrenjačama. Vjerujem da si većina može dočarati kako izgledaju početci bilo kojeg poslovanja u Hrvatskoj. Ako imamo posla s birokracijom, uvijek ti fali jedan papir. Kad stigne ‘’čestitka’’ od porezne, naravno da još nešto treba platiti. No postoje tri glavna čimbenika koji dodatno otežavaju zaljubljenicima u beauty svijet da postanu aktivni dio ove (ne)glamurozne industrije.

1.           Ograničenost

Proizvodnja kozmetike unutar EU zahtjeva laboratorijske standarde. Svakom je proizvodu potrebno testirati stabilnost na ekstremne vremenske uvjete čuvanja i prevoženja od mjesta proizvodnje do beauty police kupaca. Industrijski standard stabilnosti je 2 godine nakon proizvodnje odnosno 6 mjeseci nakon otvaranja proizvoda. Kako je Hrvatska malo tržište, svaki proizvođač koji se planira ozbiljno baviti kozmetikom bira uslužnu proizvodnju u jednom od 4 najpoznatija laboratorija što je samo po sebi ograničeno. Vrlo je mali broj kozmetičkih laboratorija koji proizvode, a još manji koji proizvode kvalitetno s modernom opremom u iznimno kontroliranim uvjetima kako bi mogli zadovoljiti sve certifikate i zakonske okvire unutar EU.

2.           Probijanje

Za zemlju s manje od 4 milijuna stanovnika, kozmetičko je tržište iznimno zasićeno. Bez obzira ciljate li na klinički dokazane sastojke kao ključ vašeg brenda, premium i luksuzne kupce ili planirate staviti naglasak na prirodnost uzgoja biljnih ekstrakata, otkrit ćete iznimno velik broj konkurenata. I novih i dobro pozicioniranih konkurenata. Možda vas začudi ogroman broj brendova i među drogerijskim ili farmaceutskim lancima, i još veći broj malih brendova u niche trgovinama prirodne kozmetike. U svakom slučaju budite spremni i iznimno uporni dobro naoružani strpljenjem i velikim budgetom za marketing.  Što reći – očito se jako volimo njegovati.

3.           Nepovjerenje

Došli ste do police koje ste htjeli. Postavili cijenu u skladu s ciljanom skupinom. Prisutni ste na društvenim mrežama. Započinjete komunicirati svoju priču. Vrlo brzo očekujte poruke koje odišu nepovjerenjem, a imaju okus omalovažavanja. S jedne strane želimo proizvoditi unutar Hrvatske, kao zaposlenici želimo imati visoke plaće, ali očekujemo jeftine proizvode. Računica ne drži vodu. Hrvatski su kupci itekako spremni dati i preko 2000 kuna za proizvode s francuskim naglaskom, no kad se susretnu s hrvatskom šahovnicom kao certifikatom domaće proizvodnje, mnogi očekuju cijene ispod 200 kn. Ogromna je količina nepovjerenja u domaće s kojom ćete se morati susresti, a još je duže vrijeme koje ćete potrošiti na dobivanje povjerenja. No kad se povjerenje desi – dobit ćete iznimno vjerne kupce.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
SAZNAJ VIŠE: