Što je to tihi luksuz i zašto svi pričaju o njemu?

S povratkom serije Succession na male ekrane opet se vratio termin „quiet luxury“ ili tihi luksuz. Što točno podrazumijeva i tko ga najbolje predstavlja?
29.03.2023.
IMAGE SOURCE: Instagram/HBO

Ekstremno bogati ljudi rijetko pokazuju svoje bogatstvo kroz odjeću. Sjetite se samo Stevea Jobsa koji je cijeli život nosio crnu dolčevitu i traperice. Ili Marka Zuckerberga koji je stalno u jednoj majici kratkih rukava (ta majica doduše košta 400 dolara i custom made je). Sam pojam podrazumijeva da je odjeća koja simbolizira tihi luksuz načinjena od vrhunskih materijala i da je savršeno krojena, ali da ne postoji istaknut logotip brenda na komadima. U kategoriju brendova koji izrađuju tihi luksuz pripadaju Loro Piana, MaxMara, Khaite, The Row, Bruno Cucinelli – svi brendovi koji izgledaju skupo i jesu skupi, ali su izbjegli pomamu logomanije.

Tihi luksuz je „old money“ i neće vam privući pažnju na društvenim mrežama jer je suptilan. Više pažnje privlače Balenciaga, Gucci, Louis Vuitton i brendovi kojima je logo istaknut na dizajnu. Oni pak pripadaju u kategoriju „loud luxury“. Upravo je taj loud luxury preuzeo dominaciju u posljednjih desetak godina. Ta dominacija se može pripisati društvenim mrežama koje su dodatno naglasile ljudsku potrebu da pokazuju stvari koje ih na vani čine uspješnima. Statusni simboli poput trendovskih torbica daju do znanja pratiteljima da ste uspješni i da možete posjedovati stvari koje su skupocjene. Koliko ima istine u tome i jesu li te torbe kupljene na 748484 rata nećemo raspravljati.

Ovdje govorimo o vanjskoj prezentaciji i činjenici da veliki broj ljudi koristi koncept „loud luxury“ kako bi dokazala svoj status u javnosti. Nećemo generalizirati i napisati da svi to rade. Ako želite Hermès torbu jer je kvalitetna, vrijedna investicija, volite je nositi i za nju imate novaca, naravno da to ne znači da nekome nešto morate dokazati. Govorimo o tome da je cijela mašinerija osmišljena tako da se ljudi vole natjecati i pokazati svoje stvari.

Old money se obično drži po strani i prikazi pretjeranog bogastva nisu pretjerano poželjni. O ovoj temi se opet počelo pisati zahvaljujući seriji Succession čija je posljednja sezona krenula s prikazivanjem u nedjelju 26.3. Ako gledate ovu seriju, onda znate da se radi o ekstremno bogatoj obitelji koja posjeduje medijsko carstvo. Promatrajte stylinge koje nose. Jasno vam je da se radi o ženama i muškarcima koji su “teški” milijarde dolara, ali svaki styling je jako “understated”. Na Instagramu postoji profil @successionfashion na kojem se nalaze lookovi iz serije. Svi lookovi su dizajnerski s naglaskom na američki brend Ralph Lauren koji je simbol old money estetike od svog osnutka. Ako i postoji neki logotip u stylinzima, on je jako suptilno izveden i provučen kroz kombinaciju. Iako je dobar dio generacije Z jako sklon old money estetici o čemu smo i pisali prije nekoliko mjeseci, svijet u stvari pokreće loud luxury jer cilja na ljudske strasti i tu vječnu želju za vanjskom potvrdom koju svi imamo u sebi na ovaj ili na onaj način.

SAZNAJ VIŠE: