Slučaj Chiare Ferragni: trebaju li se influenceri bojati za svoj kredibilitet?

Chiara Ferragni, jedna od najvećih talijanskih influencerica, optužena je za ozbiljnu prijevaru. Gubimo li interes za lažnim životnim navikama influencera?
15.01.2024.
IMAGE SOURCE: Chiara Ferragni Instaram
RECOMMENDED

Riječ „influencer“ je već poprilično dugo ušuškana u svjetske riječnike pa čak je i u našem jeziku ostala u svom izvornom obliku (nitko neće reći „utjecajnici“). Mnogi brendovi ovise o influencerima, ljudima koji su pod svojim imenom i prezimenom i sami postali brend. Njih svrstavamo pod novi kreativni oblik marketinga gdje će se ljudi prije „zakačiti“ na neki proizvod koji im je preporučila osoba s kojom se mogu poistovjetiti, nego sami brend proizvoda. Uostalom, ne moramo ni objašnjavati tko su influenceri i koja je njihova uloga, to već znaju i naše bake. Postavljamo si pitanje: možemo li svima njima vjerovati i kada objavljivanje svakog segmenta svoga života postaje isključivo marketing? U svijetu influencinga izdvajaju se pojedinci poput Chiare Ferragni koji bacaju sjenu na čitavu industriju influencanja.

Uvijek ćete čuti osobe kojima influenceri idu na živce da je biti influencer prodavanje magle i da to može svatko. No, činjenica je da bi bio relevantan influencer kojemu će organski rasti broj pratitelja, moraš poznati publiku, trendove i digitalne medije. Već smo navikli biti mali dio svakodnevnog života influencera, vozimo se s njima u automobilu, vode nas na bruncheve, kod frizera, na putovanja, u svoj ormar…je li sve ovo fejk? Koliko spontano može biti ispijanje kave u pidžami ako ste prije toga morali namjestiti kameru na stol? Ako pitate influencera, njima je to normalan dio posla i ne vide ništa neprirodno. A ne vidimo ni mi jer se sve kreće fluidno, ne razmišljajući da smo nekome „upali“ u dom. Privatnost se danas u svijetu influencinga smatra luksuzom.

CHIARA FERRAGNI

Chiara FerraGni: lažni sjaj influencerice koja dijeli baš sve

I tako dolazimo do Chiare Ferragni, jedne od najvećih talijanskih influencerica koja je svoj put ka milijunima utrla pokazujući najprivatnije i najintimnije dijelove svoga života. „Fake it till you make it“ mantra je ove djevojke čiji je prvi sadržaj bio fotkanje ispred modnih revija na koje nije bila pozvana.  Ferragni je sada digitalna poduzetnica s vlastitom produkcijskom agencijom, vlastitim Prime Video serijalom, 29 milijuna Instagram pratitelja i više problema u ovom trenutku nego što to bi to ona sama mogla sakriti.

Daleko najglamuroznija i najslavnija talijanska influencerica pokrenula je posao samobrendiranja i plaćenih objava u Milanu tako što se više od desetljeća neprestano fotografirala u modnim kombinacijama, pokazujući svoga supruga, mamu, sestru i dvoje djece. Njezin čitav privatni život je brendiran, a na web stranici svoje agencije opisuje sebe kao „jednu od najutjecajnijih osoba u talijanskom modnom, medijskom i poslovnom svijetu te svaki dan koristi svoj utjecaj kako bi svijet učinila boljim mjestom“. Poprilično snažne i grandiozne tvrdnje koje bismo trebali uzeti s rezervom.

CHIARA FERRAGNI

Skandal oko božićnog kolača

Sada se ova moćna influencerica u Italiji bori održati vlastiti prestiž nakon što je skandal oko božićnog kolača pokrenuo istragu prijevare, polako rušeći njezino carstvo. Naime, Chiara Ferragni je kažnjena s milijun eura jer je na svojim društvenim mrežama lažno tvrdila da će prihod od prodaje pandoro božićne torte s njezinim imenom pomoći bolnici u Torinu za bolesnu djecu. To nije bila istina, donacija je uplaćena unaprijed prije promocije (navodno je Ferragni dala oko 50 000 eura) , ali daljnjih donacija bolnici od prodaje nije bilo. Tvrtka koja stoji iza promocije božićnih kolača, Balocco, također je kažnjena zbog nepoštene poslovne prakse. Ferragni je sa svoje strane navodno dobila milijun eura za promociju.

Osim novčane kazne, milansko tužiteljstvo je pokrenulo istragu protiv Ferragni zbog ozbiljne prijevare. Mnoštvo udruga potrošača pokrenulo je slučajeve protiv nje, Coca-Cola je odbacila reklamnu kampanju koju je trebala voditi, kao i  Safilo, druga svjetska grupacija naočala.

Gube li influenceri svoj kredibilitet?

Chiara Ferragni nije ni prva ni posljednja osoba koja je spremna prevariti svoje pratitelje i suradnike za novac i očuvanje imidža. Neće se influencing zbog jedne takve osobe ugasiti. Međutim, problem je što smo se toga naviđali: prepoznajemo lažne živote, lažni luksuz i životne navike u kojima vrište plaćeni oglasi, od napitaka i miksera do sjedalica za bebe i kašica. Stefania Saviolo, profesorica na milanskom sveučilištu Bocconi i stručnjakinja za modnu industriju rekla je za Bloomberg kako potrošačima postaje jasnije da influenceri nisu samo nasumični pojedinci koji su sami sebi učinili dobro, već pametni trgovci i poslovni ljudi.

Da odgovorim na pitanje postavljeno u naslovu, ako ste influencer ne biste se trebali bojati za svoj kredibilitet dokle god ste transparentni, stojite iza onoga što pričate i na kraju krajeva pametno birate s kojim ćete brendovima surađivati, a da se uklapaju u vaš sadržaj. Možda bi također bilo pametno da određene privatne segmente držite po strani kako ne bi baš svaki dio vašeg života dobio cijenu jer to se prepozna i nitko više ne vjeruje da ste iskreni. Biraj što ćeš unovčiti.

SAZNAJ VIŠE: