Razgovarali smo s domaćim influencericama o promjenama koje se događaju na Instagramu

Promjene koje Instagram stalno uvodi su uzrokovale štrajk određenih inozemnih influencera. Kako stoje stvari na domaćem terenu?
02.09.2022.
IMAGE SOURCE: Instagram

Neki sam dan, po navici scrollajući Instagramom, zaključila da mi je postao smrtno dosadan i da ga odavno ne smatram inspirativnim. Profili koji su mi iz nekog razloga (bili) zanimljivi izgubili su se u bespućima reklama, od onih koje mi nastoje uvaliti nekakve čudesne sjeckalice za mrkvu, preko dječjih pelena pa sve do životnog osiguranja. No, osim što Reklamgram konzistentno davi s oglasima, na svom feedu tek povremeno “sretnem” ljude za koje sam aplikaciji svojevremeno priopćila da ih želim pratiti. Da se s Instagramom događa nešto čudno zamijetili su vjerojatno svi i malo je onih koje to ne nervira. Nedokučivi algoritam, forsiranje video sadržaja kako bi se platforma čim više približila mlađoj generaciji koja preferira TikTok i pretrpanost aplikacije reklamnim sadržajem samo su neke od odbojnih odlika nekoć najpopularnije društvene mreže. Strani influenceri, poput Camille Charriere i street style fotografa Scotta Schumanna, u intervjuima za Vogue Business izrazili su svoje nezadovoljstvo naglasivši da Instagram “uništava kreatore sadržaja na platformi”. Hoće li Instagram biti milostiv prema mojim fotografijama zalaska sunca s terase ili će tu objavu vidjeti samo moje sestrične, burazov pas i frendice, nije stvar zbog koje ću se previše uzrujati. No, da je Instagram platforma od koje zarađujem novac za život (bilo da je riječ o primarnom izvoru prihoda, ali i sporadičnom), sigurna sam da bi me nemilosrdni algoritam i preuzimanje značajki drugih aplikacija neusporedivo više iritirali. Upravo zato, odlučili smo pitati domaće content kreatorice (kojima Instagram znači više od usputne razonode), što misle o svim promjenama koje su se dogodile i još se događaju na društvenoj mreži, odražavaju li se te promjene na kvalitetu sadržaja i smatraju li da je Instagramu naprosto odzvonilo.

KORANA MAROVIĆ

Pojam “novog Instagram algoritma” me prvi put susreo otprilike prošle zime kada sam primijetila značajan pad pregleda sadržaja iako sam znala da nije do mene – jer su mi se pratitelji uporno javljali da ne razumiju zašto im Instagram ne izbacuje moj sadržaj. Mislim da sve Instagram kreatore živcira novi model funkcioniranja platforme prije svega jer uporno pokušavaju biti nešto što nisu. Instagram se davnih dana postavio kao estetski nabrijana platforma za brendiranje kroz lijepe fotografije i mislim da se maksimalno smjela proširiti na Storyje za “backstage” prizvuk.

TikTok ima sasvim drugačiju vibru i tretirati Reels kao ekstenziju TikToka je u krajnju ruku sramotno jer na Instagramu naprosto ne mogu prolaziti iste stvari. Fokus na kreiranje video sadržaja na Instagramu je, pak, natjerao mnoge kreatore da stvaraju sadržaj koji možda i ne žele samo da bi ostali relevantni što dovodi i do stvaranja lošijeg sadržaja i vjerojatno narušava i odnos koji imaju s pratiteljima jer im serviraju nešto što nužno i ne bi. Mislim da je neminovno povremeno biti izbačen iz takta ako od Instagrama zarađuješ, no kako mi nije primaran posao i doista želim da mi ostaje izvor sreće i zabave – ne opterećujem se brojkama. Vjerujem da me klijenti biraju jer cijene mene i ono što radim te prepoznaju odnos koji imam sa svojim pratiteljima i to mi je najbitnije.

I sama sam se više prebacila na TikTok jer je mreža opuštenija, s manje suludih algoritamskih skokova, a istovremeno je poprilično izazovna jer joj se moraš prilagoditi kako bi dobio željenu viralnost. Na Instagramu se trudim samo redovito postati, ali nisam promijenila način funkcioniranja na mreži, bez obzira na promjene algoritma – i nekad ide odlično, nekad je koma (smijeh). Mislim da će Instagram, nastavi li ovako, s vremenom postati nebitan koliko i Facebook za kojega smo mislili da je centar svijeta. S druge strane, pojava BeReal aplikacije zgodan je kontrast svemu što se na tržištu trenutno nudi pa vjerujem da će i ona uskoro postati značajno popularnija i kod nas. Teško je predvidjeti kako će se sve odraziti na influencerski posao, ali ne mislim da će biti ugrožen – vjerojatno samo izmijenjen i aktivan na puno više mreža.

LIDIJA LEŠIĆ

Instagram luduje već duže vrijeme i svi oko mene se konstantno žale na algoritam. Iskreno, ne zamaram se previše i ne forsiram se stvarati sadržaj samo kako bih udovoljila algoritmu. Spontanost je ključna u ovome trenutku, kao i ne forsiranje sadržaja koji ti nije blizak. Jer tada sve nekako djeluje neiskreno… a ja sam autentična od samih početaka prezentiranja sebe. Činjenica jest da Instagram ide u smjeru TikToka i praktički jedino što nam preostaje je prilagoditi se promjenama koje platforma traži ili jednostavno ne objavljivati i preseliti se na TikTok. Zapravo je vrlo jednostavno. Ili komplicirano. Kako si uzmeš. Ne volim podsmjehivanja i predrasude prema influencerima stoga je teško reći bilo što, a da se ne nađeš na tapeti dušebrižnika.

Kao (bivši) model i medijski takoprozvani influencer, pravnica sam koja obožava modu i prije svega dobru fotografiju, raduje me kreiranje modnih editorijala i lagala bih kada bih rekla da Instagram nije utjecao na kreiranje sadržaja i da je sve teže doći do svojih followera. Ali s druge strane, klijenti uvijek trebaju modele i influencere s lijepom estetikom, stoga ne mislim da će se Instagram samo ugasiti preko noći. Publika na TikToku je uglavnom mlađa i očekuju zabavan, sirov sadržaj. Otvorila sam i sama TikTok ali, iskreno, ne snalazim se previše i estetika istog meni nije niti privlačna niti zabavna. No, posla uvijek ima, na ovoj ili onoj platformi. Samo treba vrijedno raditi i ostati vjeran sebi, neovisno na kojoj platformi stvaraš sadržaj. Vječni sam zaljubljenik u fotografiju i bit ću korisnik Instagrama dok god postoji. Vjerujem da ću i dalje raditi jer klijenti uvijek prepoznaju kvalitetu i autentičnost i profesionalnost, stoga nema straha.

ISABELLA RAKONIĆ

Jasno mi je da Meta želi ostati ukorak s trendovima i privući mlađe generacije jer je to uspješna kompanija koja se vodi za profitom. Gledajući sa strane dugogodišnjeg korisnika aplikacije Instagram, osobno mi se ne sviđa promjena algoritma koji plasira reels na moj feed, jer da sam htjela vidjeti sadržaj sličan onome na TikToku, koristila bih isti. Instagram je, po mom mišljenju,  već odavno izgubio “svoje ja” koje je imao na samom početku, još 2011. godine kada sam ga počela koristiti. Fotografije su se objavljivale “instantno”, bez photoshopa i provlačenja kroz 10 filtera. Trenutno aplikacija BeReal najviše podsjeća na taj prvobitni model Instagrama. Mislim da bih htjela vidjeti više “real” sadržaja na svojem feedu nego previše izmontiranih reels videa i fotografija korisnika koje niti ne pratim. Camille je u pravu, ovakve promjene loše utječu na brojke. Povratak kronološkog feeda, uz nove promjene, uopće nije došao do izražaja te je aplikacija odavno izgubila svoje ja.

SAZNAJ VIŠE: