Influenceri “štrajkaju” protiv Instagrama

Promjene koje Meta radi na Instagramu nisu po volji Influencerima. Prisiljavanje na kreiranje video sadržaja, algoritam koji luduje i šteti poslu, sve je to rezultiralo odlukom da neki objavljuju sve manje sadržaja
08.08.2022.
IMAGE SOURCE: Camille Charriere Instagram/Scot Schumann Instagram

Prošli tjedan smo pisali o velikoj promjeni koju je Instagram uveo u naše online živote i feed, a koja je izazvala snažne reakcije influencera, ali i ostalih korisnika ove platforme. Nakon najave Adama Mosserija u kojoj je pokušao objasniti da će se Instagram usmjeriti na video sadržaj, korisnici su iskazali bunt i zasuli njegov profil i vlastite profile s porukama u kojima izražavaju negodovanje zbog ove promjene koja je usmjerena na TikTok. Instagram ima velikih problema s TikTokom i jasno je da ih mlađa populacija ne doživljava, ali što je s ljudima koji su stvarali Instagram i koje je Instagram stvorio? Influencerima čiji profili broje milijune pratitelja i koji zajedno čine većinu snage ove platforme? Pa, nisu zadovoljni i sasvim je jasno zašto.

Vogue Business je neki dan objavio intervjue s nekoliko poznatih influencera koji su izgradili uspješan biznis preko Instagrama. Camille Charriere je jedna od njih. Influencericu i suradnicu magazina Vogue na Instagramu prati 1.3 milijuna ljudi. Kao i većina influencera, Camille se žali na algoritam koji je još prošle godine počeo uništavati sve content kreatore: „Ne samo da ne izlazite u explore kategoriji već sadržaj ne dopire do vaših pratitelja. Ako imate 1.3. milijuna pratitelja, a fotografije vam imaju 2000 lajkova, onda nešto nije u redu. Barem 10% moje publike želi vidjeti moj sadržaj. Zašto im se onda isti ne prikazuje?“ – kazala je za Vogue Business.


Sličan problem ima i Scott Schumann, poznati street style fotograf koji na Instagramu ima 1.1 milijun pratitelja. Schuman kaže da više nema kontrolu nad vlastitim profilom: „Uvijek sam smatrao da imam određenu publiku koja na moj profil dolazi ciljano zbog sadržaja koji nudim. Prošle godine se sve promijenilo. Odjednom imam osjećaj da kao content kreator nemam kontrolu nad vlastitim profilom.

Ne znam što vide od mog sadržaja, ja ne znam što vidim od tuđeg sadržaja. Kao da nitko od nas ne zna što se točno događa. Video je zahtjevan kanal za komunikaciju i teško je stalno raditi privlačan sadržaj. Većina stvari koje vidim na reelsu i sličnim platformama su neka smiješna videa koja prikazuju psa koji skače u kantu za smeće. To je vrsta sadržaja koja nije Instagram.“ – izjavio je Schuman.


I Camille Charriere je pokušala udovoljiti novom algoritmu s kreiranjem više video sadržaja međutim to joj se nije pokazalo uspješnim: „Videa koja gledam na Instagramu su užasna. 10 godina je Instagram bio jedna lijepa platforma s kuriranim sadržajem na kojoj je bilo važno da imaš brend i da ga lijepo prezentiraš. Iako mijenjaju algoritam nije se promijenio način na koji ljudi koriste platformu“.
Što je Charriere poduzela? Isto što i većina influencera. Prebacili su pažnju na TikTok, a smanjili su prisutnost na Instagramu što je upravo ono što Instagram ne želi: „Jedini način da protestiramo protiv ovih promjena je da smanjimo količinu sadržaja i prisutnosti na ovoj platformi dok ne iskažu poštovanje svima nama koji smo je izgradili“ – kazala je.


Instagram neće odustati od promjena iako su ih usporili što znači da će nastati veliki pritisak na Influencere da stalno rade video sadržaj. Video je puno kompliciraniji medij od fotografije i u njega je potrebno uložiti više vremena i znanja što znači da će influenceri biti prisiljeni na kreiranje manje sadržaja. Hoće li isti onda biti kvalitetniji, ne znamo. Ako danas pogledate Instagram videa koje Influencerice objavljuju, na većini njih djevojke hodaju po ulici, garaži, do automobila, od automobila.. Malo toga što se gore vrti možemo nazvati kvalitetnim video sadržajem. Možda nam za pet mjeseci feed bude izgledao kao jedna beskonačna šetnja do automobila u minimalističkoj kreaciji s obveznom šiltericom na glavi i tamnim filterom. Onda je stvarno vrijeme da napustimo Instagram.

SAZNAJ VIŠE: