Brend Quince, poznat po svojoj filozofiji “pristupačnog luksuza”, nedavno je proširio svoju ponudu na parfeme. Ono što ovu kolekciju izdvaja iz mora “dupeova” – odnosno pristupačnih verzija luksuznih proizvoda – jest činjenica da su mirise razvili isti parfumeri koji stoje iza poznatih i skupocjenih brendova poput Le Labo, Tom Ford, YSL ili Maison Francis Kurkdjian. Cijena? 50 američkih dolara po bočici.

Razvijaju ih isti parfumeri
Iako parfemska industrija često njeguje mit o ekskluzivnosti i tajanstvenim “nosevima” koji stvaraju neponovljive mirisne potpise za velike modne kuće, istina je da velik broj luksuznih parfema nastaje u istim laboratorijima i pod vodstvom istih parfumerista. Parfemske kuće poput Givaudan, Firmenich i IFF razvijaju mirise za više brendova – od luksuznih do masovno dostupnih. Quince koristi tu industrijsku praksu kako bi omogućio kupcima pristup parfemima koji su po kvaliteti vrlo blizu originalima. Ne kriju da su inspiraciju crpili iz najpoznatijih mirisa, ali također jasno komuniciraju da je formulacija njihova, i da se proizvodnja odvija u suradnji s vrhunskim parfumerima.

Parfemi prelaze cijene od 300 eura po bočici, što je mnogima od nas nezamislivo. Naravno, plaćate kvalitetu, ali i ime. Quince ima novih osam mirisa razvijenih u suradnji s istim “master perfumerima” koji kreiraju mirise za vodeće svjetske brendove poput Le Labo, Maison Francis Kurkdjian i Tom Ford. Potpuno su biljnog porijekla, ne sadrže parabene, sulfate ni ftalate – što ih čini pogodnima i za osobe s osjetljivom kožom. Dolaze u jednostavnim, minimalističkim bočicama izrađenima od reciklirajućeg stakla (dizajn je isti Byredo). Quince ne skriva da su njihovi parfemi inspirirani poznatim luksuznim mirisima. Na bočicama je jasno naznačeno na koju su se prestižnu marku referirali, iako se iz pravnih razloga ne navodi točan naziv. No, svima koji se kuže u mirise sve će biti na prvi pogled (i njuh) jasno.

Brend kojemu Shein zavidi
Od svog početka 2018. kao direktno-potrošački (DTC) brend, Quince se pozicionirao kao mjesto gdje se luksuzni stil susreće s racionalnom potrošnjom. Njihova filozofija je jednostavna: ponuditi održive, kvalitetne alternative luksuznim proizvodima – bez vrtoglavih cijena. Od kašmirskih pulovera izrađenih pod etičkim uvjetima do laboratorijski uzgojenih dijamanata, asortiman im je raznovrstan, a s vremenom je postao i neočekivano širok. Danas na njihovoj stranici možete pronaći sve – od dodataka prehrani i prtljage do mlinca za papar ili čak božićnog drvca.
Rast brenda to i potvrđuje – od 2019. do danas, Quince je izrastao u jednog od najbrže rastućih maloprodajnih igrača u SAD-u, s više od 200 milijuna dolara investicija i prodajom koja se gotovo utrostručila u 2023., a potom i više nego udvostručila u 2024. godini. Sve to bez zaposlenog poštenog dizajnera. U vremenu kad modni gigant Nike gubi tlo pod nogama, Quince se super pozicionirao kao jeftin, ali ne prejeftin brend – nude Toteme dupe jaknu po cijeni od 200 dolara, koja za razliku od Shein varijante, nije cijela od poliestera.
Quince parfemi
Vratimo se mi na parfeme. Neki mirisi gotovo su identični originalima, drugi nude osobni “twist” koji ih čak u nekim slučajevima čini privlačnijima. U svakom slučaju, riječ je o parfemima s vrlo malim rizikom – jer ako vam miris ne odgovara, Quince nudi čak 365 dana za povrat.
Bois de Santal je inspiriran Le Labovim Santal 33. Klasičan drvenast miris koji ne izlazi iz mode. Quinceova verzija donosi balans između sandalovine, irisa i začinskih nota. Nije toliko oštar, ali ni postojan na koži. Mnogi obožavaju Neroli Soleil, koji podsjeća na YSL Libre. Ističu da je jednako luksuzan i postojan miris, ali možda malo preintenzivan, pogotovo jer je na početku istaknuta citrusna nota. Les Cerises je inspiriran Tom Fordovim Lost Cherry mirisom, ali nije toliko naglasak na trešnji, nego su se umiješali badem i tonka grah. Još jedan favorit je Minérale, pravi svježi miris za ljeto, a obožavat ćete ga ako ste fan Jo Malone Wood Sage & Sea Salt mirisa. Oni koji su recenzirali parfem kažu da je dugotrajniji od Jo Maloneovog mirisa, a tako je clean da ćete se nakon tuširanja osjećati još čišćima.

Mislim da je jasno da se neće svi složiti s ovakvim principom i da je ovo otvoreno kopiranje. Međutim, tu je jedna caka – uvijek će biti kopija, uvijek će vam ponuditi da prođete jeftinije i na vama je hoćete li odabrati to ili ne. Ovo je barem brend koji ulaže u proizvodnju tih mirisa i znate da se nećete otrovati od njih. Sve je na vama – ako vaša moralna vertikala nije podložna savijanju i uživate u činjenici da nosite skupi parfem, a to si možete priuštiti, onda vjerojatno ni ne čitate ovaj tekst. Meni je sasvim u redu odabrati parfem koji kombinira neke note kao i drugi parfem – kao kad napravite remix pjesme: znate da će ga ljudi voljeti zbog ljubavi koju već imaju prema originalu.