Kroz 2024. godinu razgovarali smo s inspirativnim pojedincima, osobama iz svijeta mode, ljepote i dizajna. Pratili smo trendove, analizirali fenomene pop kulture, donosili relevantne priče i dizajnerske prostore koji su u skladu s estetikom i filozofijom BURO. portala, i za koje smatramo da trebate znati. U slučaju da ste ih propustili, donosimo vam najbolje od godine kroz BURO. Best of 2024.
Jeste li se već našli u prilici da na pitanje “odlično mirišeš, koji je to parfem?” odgovorite sa “hvala, ma neki iz Zare za 10 eura”. Ili da dobijete taj odgovor na isto postavljeno pitanje? Tada se najčešće iznenadimo ili se pak osjećamo dobro jer se kupovina tog jeftinijeg Zara parfema ipak pokazala kao dobar ulov, a ne puko bacanje novca. Međutim, ne slažu se svi s mišljenjem i nošenje jeftinijih high street ili drogerijskih parfema smatraju grijehom ili bezukusnim činom. Ne mislimo na kopije parfema koji sastavom podsjećaju na zašećerenu vodicu već na brendove koji cijenama ne ulaze u kategoriju luksuznih. Dakle, nema ništa loše u vašem parfemu od 10 eura.

Prije nego što se dotaknemo “parfemskih elitista” s društvenih mreža, treba napomenuti da su parfemi doživjeli veliki boom na društvenim mrežama 2021. godine, kada je na TikToku nastao kutak PerfumeTok. Prodaja parfema tada je porasla za 45 posto, zahvaljujući pandemiji i karanteni. Parfem je tada bio najlakši način kako se počastiti nečim lijepim i ugodnim i smatra se prihvatljivim luksuzom kojeg ćete si priuštiti i koji istovremeno otkriva puno o lifestyleu, ukusu i estetici (osobito ako je želite predstaviti na društvenim mrežama). Bočica Byredo parfema izgleda puno bolje na feedu od one na kojoj piše Zara ili Mango.


I parfem je poput modnog dodatka ili automobila postao statusni simbol, no što ako samo želimo mirisati lijepo, bez podlijeganja trendu? Na izbor signature parfema danas u velikoj mjeri utječu preporuke i trendovi s TikToka što istovremeno pobija ideju signature parfema – mirisa po kojem ste prepoznatljivi. Danas na tu odluku utječu viralni trendovi jer se određene mirisne note povezuju s nekim trendi estetikama. Primjerice, clean girl energy možete postići samo ako nosite parfeme koji mirišu na čisto oprano rublje i svježinu. Neki parfemi s druge strane na TikToku dolaze na loš glas i vežu se uz određene osobnosti i karaktere što ne mora biti povezano jedno s drugim. Na koncu izbor parfema oblikovan je tuđim preporukama i vjerovanjima, a u toj priči, najviše se spominju mirisi koji pripadaju u kategoriji nišnih ili pak dizajnerskih koji također dolaze s nešto paprenijom cijeno.
@scentswithnaz LOVE me a good freshie🩶 #perfumetok #fragtok #foryou #perfumes #viral #perfumetiktok #fragrancetok #cleangirl #cleangirlperfume @Juliette has a gun @Ella K parfums
♬ originalljud – scentswithnaz
Iako je rastom dupes kulture ali i prepoznavanja kvalitetnijih, a povoljnih parfema TikTok postao mjesto na kojem se redaju preporuke jeftinijih parfema, ostaje prisutno mišljenje da je parfem dobar i kvalitetan samo ako dolazi po cijeni većoj od 200 ili više eura. S druge strane, brending i marketing često su ono što diktira cijenu kod parfema, a u nekim slučajevima, iza jeftinog i nišnog parfema ponekad stoje isti parfemski nosevi. Le Labo Santal 33, jedan od najpoznatijih parfema za kojeg treba izdvojiti gotovo 300 eura djelo je parfumera Franka Voelkla koji također stoji iza Glossier You mirisa čija cijena iznosi oko 30 dolara. Francis Kurkdjian, kreator viralnog Baccarat Rouge 540 parfema također je kreirao i Elizabeth Arden Green Tea parfema čija cijena iznosi oko 20-ak eura.

Naravno da razlika postoji – brendovi parfema s nižim cijenama ne ulažu toliko resursa u ambalažu niti u skupocijene sastojke. Nišni brendovi posežu za što neobičnijim i rijetkim sastojcima koji su često skupi, što opravdava njihovu cijenu, kao i trajanje na koži koje ovisi o koncentraciji parfemskog ulja u mirisu. Također, nišne marke rade na održivim praksama, od materijala do ambalaže i u tom slučaju zaista plaćate cijelo iskustvo koje daje skupi parfem – osjetit ćete razliku i po raspršivaču oko kojeg se vodi briga prilikom proizvodnje.
@_iamnoelle Don’t buy this, buy that instead Bisnco Latte by Giardini di Toscana, you can find it on @Luckyscent use NOELLE10 Eclaire by Lattafa, you can find it on @Beauty House US use Noelle5 Baccarat Rouge by MFK, you can find it on @MAXAROMA use NICOLETA10 La Prestige Bold, find it on BeatyHouse, use Noelle5 Arabians Tonka by Montale, you can find it on @Niche Gallery use NOELLE10 (not affiliate) Karus Secret Musk by @Khadlaj perfumes find it on BeautyHouse, use Noelle5 Some of these perfumes were gifted to me, video NOT sponsored. Some codes are afiliate. #dontbuythisbuythisinstead #dontbuythatbuythisinstead #perfumetiktok #perfumeadvice #fyp #dontbuythisbuythatinstead #fragrancetiktok #affordableperfume #arabicperfumes #middleeasternperfume
♬ original sound – IamNoelle
No, kao i kod mnogih stvari, cijena nužno ne garantira kvalitetu i u to se možete uvjeriti na više razina – modni brendovi i nerazmjer cijena i kvalitete idu tome u prilog. Dakle, name ništa loše u jeftinijem parfemu ako vam na koži odgovara mirisom i kvalitetom. Bilo da cijenite samo nišne brendove parfema ili volite “šarati” od low to high cijene, ponekad samo želimo mirisati lijepo – nećemo biti parfemski snobovi i suditi po izboru brenda.