Industrija imitacija parfema samo raste. Ubija li to luksuzne brendove?

Danas postoji sve više brendova koji namjerno kopiraju luksuzne parfeme te su njihova su savršena imitacija
05.05.2024.
IMAGE SOURCE: Dossier/ Noted Aromas/ The Essence Vault
RECOMMENDED

Neminovno je da će proizvodi high-end brendova dobiti svoje dostojne zamjene po prihvatljivoj cijeni. To „nadmetanje“ cijene i kvalitete postoji u svim sektorima modne i beauty industrije, bilo da je riječ o namjernom kopiranju luksuznih brendova ili kupci jednostavno sami pronalaze jeftinije brendove s jednako kvalitetnim proizvodima koji vrlo lako mogu biti zamjena za high-end proizvode.

Ovdje ne govorimo o fejk Louis Vuitton torbama koje se prodaju na cesti iza ugla neke ulice, već o hvaljenim brendovima čiji su proizvodi savršeni dupe za luksuznu marku. Pa i mi svako toliko predložimo vama dupe nekog skincare proizvoda ili parfema. Zašto je uopće nešto skupo? Ovdje ima više čimbenika, a među glavnim razlozima je kvaliteta sastojaka te marketing i brendiranje. Ako se na tržištu pojavi brend koji puno ulaže u kvalitetu sastojaka, a gotovo ništa u izgled i marketing, može si priuštiti manju cijenu proizvoda. Dobar primjer ovdje je The Ordinary koji nimalo ne troši na marketing i oglašavanje, a skupio je bazu fanova njegovih doista kvalitetnih skincare proizvoda s pristupačnim cijenama.

Sada dolazimo do parfema i tih famoznih tvrtki kojima je cilj kreirati miris inspiriran luksuznim parfemima. Ključna riječ ovdje je „inspirirani“ jer nitko ovdje ne govori o replici, već o mirisima koji su inspirirani poznatim mješavinama mirisnih nota high-end kategorije. The Essence Vault, Dossier, Noted Aromas i Divain samo su neki od brendova sa širokim izborom parfema podsjećaju na one luksuzne po upola manjoj cijeni.  Ti su parfemi najčešće pakirani u jednostavna, clean pakiranja i nipošto se ne koriste logotipovi ili ambalaže luksuznih parfema koje predstavljaju. „Ukradene su“ samo mirisne note.

Kako uspijeva brendovima koji imitiraju originalne parfeme?

Većina brendova koji imitiraju high-end mirise ne obećava savršenstvo parfema, odnosno stopostotnu podudarnost s originalnim luksuznim parfemom. Umjesto toga, tvrde da je podudarnost oko 90% što je većini nas gotovo nerazlučivo. Ove tvrtke djeluju na isti način kao i mnogi drugi brendovi u različitim sektorima: ne troše na spektakularno oglašavanje, već ulažu u sastojke i u mješavinu sastojaka što sličniju luksuznim mirisnim kućama.

Iako je do nekih sirovina doista teško doći, većina sastojaka nije toliko skupa koliko bismo mislili. Čak i neki originali koriste jeftinije sastojke, a skupima ih čine marketing i mega marže. Upućeni u parfemsku industriju sugeriraju da bi stvarna tekućina mogla koštati samo jedan posto ukupne cijene. To ide na ruku tvrtkama-imitatorima koji mogu rekreirati mirise za samo par centi i dokinuti otmjene kampanje.

imitacija parfema luksuzni brendovi

Kako se imitira parfem?

Sjede li u tim tvrtkama poput Dossiera ili Divaina najbolji parfimeri i mirisni znalci koji savršeno pogađaju mirisne komponente originala? Za ovakav pothvat je doista potrebna stručnost, no tajna leži u metodi koja se naziva plinska kromatografija-masena spektrometrija. S ovom metodom se identificiraju različite molekule u kemijskom uzorku, a ona se također koristi i za hranu i lijekove. Samo mala količina originalnog parfema je dovoljna za analizu te iako stroj ne može uhvatiti baš svaki segment, ako znate kako protumačiti rezultate, možete napraviti nešto vrlo slično.

imitacija parfema luksuzni brendovi

Gube li luksuzni brendovi parfema na vrijednosti?

Jasno je da su luksuzni brendovi bijesni na ove kopije. Ne postoji zakon koji štiti mirisne note u parfemima high-end brendova, odnosno nemoguće je dobiti patent na esenciju mirisa. U kreiranju vrhunskih mirisa, potrebno je veliko znanje, vrijeme, a osmišljene su i posebne procedure s kojima doista dobijemo najbolje od sastojaka u bočici. Stvaranje parfema je umjetnost, stoga onaj tko cijeni dobar miris, uvijek će posegnuti za policom s nišnim, luksuznim parfemima.

Je li bahato od brendova imitirati originalne parfeme za koje je trebalo uložiti puno truda? Na ovaj ili onaj način, replike će postojati. Zagovornici tvrtki dupes mirisa tvrde da su replike parfema korak do originala. Ako ti se sviđa replika, postoji mogućnost da ćeš si priuštiti i luksuzni parfem. Pa čak i ako ne dođe do toga, svatko ima svoju publiku i svoje kupce. Svaka zamjena za nešto originalno je primamljiva (bakuchiol za retinol, vegansko meso umjesto pravog..) Ništa drugačije nije ni s parfemima. Luksuzne marke neće izgubiti svoje kupce, a duplići su uzbudljivo novo tržište koje ima svoju publiku, neovisno o originalima.

SAZNAJ VIŠE: