Sephora je pod tužbom. Krivac: Clean Beauty

Sephora se nedavno našla pod tužbom da zavarava kupce zbog svoje CLEAN AT SEPHORA oznake. Ta oznaka stavljena je na sve brendove koji se reklamiraju kao CLEAN BEAUTY što dolazi s premium cijenama. Ali Clean Beauty može značiti svašta. Dobrodošli u beauty kupus.
01.12.2022.
IMAGE SOURCE: Pinterest

Clean beauty se ponekad pokaže kao jako dirty business. Trend koji se razvio iz straha od parabena napravio je zaokret od 180°. Iz dobre namjere da zaštiti kupce, postao je sijač straha. Brendovi koji se natječu u Clean Beautyju imaju svega nekoliko načina za isticanje. Clean Beauty polje je vrlo ograničeno, ali ono iz čega se izrodio pravi problem, koji je temelj tužbe, je zakonske prirode. Clean Beauty pečat nije zakonski određen ili ograničen. U potpunosti je prepušten mašti brenda na volju. Svaki brend sam za sebe odlučuje što će za njega značiti “CLEAN BEAUTY”. Kupci su spremi platiti premium cijene za proizvode koji ih uvjeravaju da su CLEAN, jer u glavama (barem nekih) kupaca to znači da neće dobiti rak – što je najčešća premisa zastrašivanja od strane Clean Beauty brendova – pogotovo onih kojima je ta čistoća sastojaka glavna marketinška poruka. Kod beauty insajdera, Clean Beauty je postao totalni demode trend, jer je utemeljen na anti-znanosti, ali kod kupaca ta oznaka čistoće sastojaka ima itekako visoku važnost. Stoga i cijenu. To se pokazalo i kad je prodajni beauty gigant LVMH grupe – Sephora – uveo CLEAN oznaku kao filter za kupovinu. Popularni kozmetički formulatori i dermatolozi su na društvenim mrežama, svim silama nastojali objasniti kako taj marketing zastrašivanja nema smisla, no ništa zato. Clean je tu da ostane. I vraćamo se na problem definiranja – Što je to CLEAN BEAUTY?

Što je to CLEAN BEAUTY?

U načelu brendovi koji signaliziraju kupcima da su CLEAN ne koriste neke od sastojaka koji su se navodno pokazali kao štetni za zdravlje, sintetski su napravljeni u laboratoriju, lako izazivaju iritacije ili postoji uvriježeno mišljenje kod mainstream kupaca kako je neki sastojak nepoželjan i štetan za okoliš. To tu najčešće parabeni, silikoni, parfemi, sintetske molekule, neke vrste konzervansa i tako dalje. Unutar EU postoji lista od nekoliko tisuća sastojaka koji su zabranjeni za korištenje, jer zaista štete zdravlju, ali se podrazumijeva da brendovi ne koriste te sastojke. Ti se sastojci ne naglašavaju, jer se zna da ih se ne smije koristiti. Čest je slučaj da poruke poput “prirodno” i “organski” dolaze uz CLEAN beauty signal, a najveća ironija su eterična ulja koja su prepuna alergena i lako mogu iziritirati kožu baš poput parfema. Štoviše, parfemi za proizvode za njegu kože su dizajnirani tako da ostane miris, a izdvoje se alergeni iz same formulacije mirisa. Mnogi sastojci koji su nepoželjni u Clean Beauty svijetu su odobreni i od strane EU komisije i od FDA-a. Ako ste kroz cijeli ovaj tekst ostali poprilično zbunjeni, dio ove konfuzije je razlog zašto je Sephora dobila tužbu.

Zašto je SEPHORA pod tužbom zbog CLEAN Beautyja?

Clean beauty industrija je vrlo zbunjujuće područje. Kao što sam već navela, ona nije zakonski definirana, svaki brend sam za sebe određuje što će to značiti za njega. Tako se neki kupci mogu iznenaditi kad otkriju alergene iz eteričnih ulja u svom CLEAN BEAUTY proizvodu. Drugi se pak šokiraju kad pronađu silikone, jer ih smatraju sintetskim filler sastojcima koji daju proizvodu volumen, a ne pridonose zdravlju kože. Upravo zato što mnogi kupci ne shvaćaju kako je ta oznaka potpuno provizorna, nastaje konfuzija i osjećaj varanja.

Pogotovo jer su često clean beauty proizvodi skuplji od onih koji ne nose ovaj pečat. Tužba je podignuta u New Yorku kao skupna tužba kupaca protiv Sephore, pod premisom da je varala i oštetila kupce s tom CLEAN AT SEPHORA oznakom. Mnogi od proizvoda s tom oznakom su imali neke sastojke koje neki kupci ne smatraju CLEAN. Oznaka nije bila konzistentna s onim što kupci, u velikoj većini, smatraju da je clean. Temelj tužbe je navod da je Sephora namjerno zavaravala kupce s CLEAN AT SEPHORA oznakom kako bi mogli više naplatiti proizvode koji to nisu.

Je li Sephora imala namjeru varati svoje kupce ili ne odlučit će federalni sud u New Yorku. Ovaj slučaj jasno rasvjetljava sve probleme Clean Beauty grane. Kad svatko za sebe može definirati što to znači, mislim da je tužba bila samo pitanje vremena. Clean Beauty bi imao težinu samo kad bi bio zakonski definiran i reguliran, jer u trenutnoj situaciji ta oznaka označava svašta i ništa. Zato osobno, volim kupovati beauty proizvode prema učinkovitosti i ključnim sastojcima. Smatram da to govori mnogo više od naglašavanja što sve proizvod nema. Znam da je mnogim kupcima ta oznaka čistoće iznimno važna (pogotovo kod osjetljive i kože sklone iritacijama), ne želim omalovažavati taj izbor, ali ako vas smetaju određeni sastojci bilo bi korisnije proučiti INCI listu proizvoda kojeg namjeravate kupiti, nego slijepo vjerovati CLEAN pečatu. Nikad ne znamo sa sigurnošću što se iza njega skriva.

SAZNAJ VIŠE: