Trend koji ostaje: lookovi s press turneja filmova neiscrpna su riznica dobre mode

Već neko vrijeme nam nešto nije zaokupilo pažnju kao što su to napravile press turneje hit filmova poput Barbie i Dina 2. Svjedočimo novom holivudskom trendu koji će se zadržati na sceni
16.03.2024.
IMAGE SOURCE: Profimedia, Instagram @luxurylaw @andrewmukamal
RECOMMENDED

Nevjerojatno je prošlog ljeta u kinu bilo vidjeti količinu ružičastih outfita koji se poput ružičastog slapa ulijevaju u kino dvoranu kako bi među prvima vidjeli premijeru filma Barbie. I danas se govori o fenomenu i nevjerojatnom marketingu koji stoji iza ovog filma, a na to da se svi barem na jedan dan žele odjenuti kao Barbie uvelike je utjecala i Margot Robbie koja mjesecima nije izašla iz svoje uloge – u suradnji sa stilistom Andrewom Markhamom, servirala je jedan za drugim lookove inspirirane Barbie lutkom ili je pak nosila komade koji izgledaju kao da pripadaju u garderobu slavne lutke. Od vintage Chanela, Versacea, haute couture Schiaparellija haljinom lutke iz 60-ih godina, ljetos smo dobili poštenu dozu dobre mode, što je samo dodatno podizalo hype oko filma.

Nakon Margot, Internet je u nekoliko navrata srušila genijalna Zendaya u suradnji sa stilistom Lawom Roachom za vrijeme promocije filma Dina 2. Od arhivskog Mugler robotskog odijela do Givenchy cyborg odijela iz kolekcije FW/99, dizajnera Alexandera McQueena, Zendaya i Law su tematsko odijevanje na promo turneji pretvorili u spektakl koji podiže ljestvicu visoko.

method dressing kao najbolji marketinški alat

Praksa kao takva nije novitet, iako ju je prije Barbie, Margot i Markhama Law Roach revitalizirao za suvremeno doba. Method dressing, ili u slobodnom prijevodu tematsko odijevanje, način je odijevanja koji priča priču – u ovom slučaju onu koja se nadovezuje na radnju filma, dodaje mu glamur i manje ili više suptilno asocira na film. Možemo ovo nazvati performansom i najboljim marketinški alat kojem se zvijezde filmova trenutno mogu okrenuti, pa su press turneje postale kao modne piste koje nam nude dozu uzbuđenja – inteligentno izvedene reference na lik i film, uz cool suvremeni ili pak arhivski modni komad izazivaju ogromnu pažnju javnosti koja bi izostala da nema ovih viralnih trenutaka. Društvene mreže, naravno, rade svoje i dodatno pojačavaju očekivanja za svaki novi izlazak na premijerama diljem svijeta.

Na trend je uskočila i Emma Stone s posljednjim lookovima koji su sadržavali elemente viktorijanske mode i puf rukava, koji su light motiv kostimografije u filmu Poor Things. Tu je i Kristen Stewart koja trenutno promovira film Love Lies Bleeding smještenog u osamdesetima, a u kojem glumi vlasnicu teretane koja se zaljubi u biseksualnu bodybuildericu. Prvi look kojim je nedavno privukla poglede? Crni bodi koji podsjeća na triko iz osamdesetih godina nošen s visokim štiklama, a nakon toga nosila je još jedan pantless look – Brunello Cucinelli kombinaciju bež boje. Zatim i Chanel look koji podsjeća na gym look u osamdesetim godina, što se poklapa s radnjom filma.

Kristen Stewart press turneja

Arhitekt stila Law Roach krenuo je s idejom tematskog odijevanja još 2017., za vrijeme promocije filma Greatest Showman sa Zendayom, kada je nosila haljinu s motivom leptira brenda Moschino te odijelo Ralpha Laurena. Uslijedila je promocija Spider-Man koja nam je donijela ekstremno cool haljine i detalje koji su posveta filmu i svijetu superjunaka. Ne zaboravimo niti na promociju Male sirene 2023. godine kada je Halle Bailey izgledala kao da je došla iz oceanskog kraljevstva direktno na crveni tepih. Roach naravno nije prvi – još 1992. Geena Davis nosila je mini haljinu koja tematizira baseball – povodom filma A League of Their Own.

Karta za eskapizam

Trend je u 2024. dočekan s oduševljenjem i dolazi na obostrano zadovoljstvo – modnih kuća koje zvijezde nose, promo tima filma ali i nas kao publike. Otkako su zvijezde vezane ugovorom za modne kuće, autentičnost je u dobroj mjeri nestala s red carpeta i javnih evenata i većina odjevena u brend od glave do pete izgleda kao sa stranica kataloga luksuznih brendova – primijetila je to Sofia Coppola još 2018. (a sjetimo se nedavne modne renesanse Margot Robbie nakon što joj je istekao ugovor s Chanelom).

Margot Robbie Barbie

Za Hollywood je ovo sjajan trik, jer se ne može približiti sjaju starog glamura, a auru mističnosti zvijezde odavno nemaju – znamo sve o njima, preko medija i društvenih mreža koje su nam prozor u njihove živote. Tematsko odijevanje s druge strane način je eskapizma i sanjarenja, a tim više ako ste veliki fan filma. Vjerujemo u priču koju nam pričaju, u posvećenost ulozi, drže nas stalno uključenima u projekt i mjesecima prije premijere – a i ako vas neki film nije kupio na prvu, hype s red carpeta i tematski lookovi barem dio publike će natjerati da ipak kupe ulaznicu za kino.

SAZNAJ VIŠE: