Pitanje vjernosti: Jesmo li se vratili u eru prepoznatljivih mirisa?

Nikada me nije zanimalo samo "lijepo mirisati", za mene je parfem ultimativna manifestacija duše, a moj odnos s njim (baš kao i s vlastitom dušom) prilično je složen
15.04.2023.
IMAGE SOURCE: BURO.

Koliko god volim parfeme, nikad nisam imala fragrance wardrobe.. To ne znači da imam samo jedan parfem u kući, daleko od toga, nego jednostavno, uglavnom, koristim samo jedan. Uvijek je bilo tako. I kad kažem “uvijek”, to stvarno i mislim. Moja ljubav prema parfemima rodila se vrlo, vrlo rano, a prvu bočicu zbog koje sam se (doslovno i figurativno) mami penjala po glavi dok mi je nije kupila, osvojila s 12 godina. Bio je to Yves Saint Laurent Paris, i još uvijek imam tu potpuno istu bočicu (doduše, s malo parfema koji je davno promijenio boju). Od tog trenutka ni jedan dan u mom životu nije prošao bez parfema. I to ne bilo kakvog. Nikada me nije zanimalo samo “lijepo mirisati”, za mene je parfem ultimativna manifestacija duše, a moj odnos s njim (baš kao i s vlastitom dušom) prilično je složen.

Pitanje vernosti: Da li smo ponovo u signature scent eri? (фото 1)

Naravno da znam note koje volim, znam i koje se nikako ne slažu s mojom kožom, koji brendovi mućkaju kemiju da mi odgovara, koji ne. Ima puno parfema u kojima stvarno uživam – uglavnom na drugima – budući da na sebi uživam samo u jednom. Ponekad probam i neki drugi na svojoj koži, ali uglavnom znam kako će priča završiti: pomirisat ću vlastitu ruku, a onda se početi okretati kao da mi je netko “za vratom”, kao da ne mirišem sebe, kao da ja nisam ja. Onda ću naći prvi umivaonik i sapun da to “operem” i maknem tu laž sa svoje kože.

Dramim, znam. Ali nikome ne nanosim štetu i nemam se namjeru mijenjati, kao što nemam namjeru mijenjati ni parfeme.

Moj pristup je već godinama potpuno zastario. Da ne kažem obsolete. Gotovo svi koje poznajem, bez obzira imaju li omiljeni parfem ili ne, mijenjaju ih. Ako ne svaki dan, onda kad završe bocu ili se promijeni sezona. Ponekad sam bila meta onih koji misle da sve shvaćam preozbiljno ili onih koji me uvjeravaju da trebam istraživati. Ne shvaćaju da istražujem, ali da se ne nalazim na “svakom uglu”, da se alkemija ne događa svako malo, nego samo nekoliko puta u životu.

Pitanje vernosti: Da li smo ponovo u signature scent eri? (фото 2)

Možete zamisliti moje iznenađenje kada sam malo po malo primijetila da je #PerfumeTok iznenada preplavljen signature scent sadržajem. Činjenica da se radi o “klincima” i što bi netko prezirno frknuo na izjavu dvadesetogodišnjakinja da “imaju svoj parfem već godinama”, kod mene ne prolazi. Da mi se netko smijao zbog tog istog pitanja, na primjer, kad sam imao samo šesnaest godina, ne bi više vidio ni moju sliku.

U #PerfumeTok, iznimno aktivnoj zajednici zaluđenih parfemima, parfemima se ne pristupa na uobičajen način. Nema govora o olfaktornim obiteljima i heritage brendovima kao takvima, već su pjevaju  hvalospjevi  mirisima koji obaraju s nogu, koje ne zaboravljate, s kojima nećete pogriješiti čak i ako ih kupite na slijepo, koji će vam “zajamčeno donijeti ti brdo komplimenata”. Nakon uspona niche kreacija kao i nekih više mainstream (Ariana Grande Cloud i Versace Crystal Noir, Valentino Donna Born in Roma su svi hitovi) do kultnog statusa, na red je došla ideja o parfemu kao osobnom potpisu za novu generaciju. Uz više informacija, Gen Z počinje imati (ako je to uopće moguće) više mišljenja. U preko 2,6 milijardi pregleda #PerfumeTok-a ima i onih koji žele nešto sasvim svoje, a njihov broj, baš kao i pregledi, samo raste.

Pitanje vernosti: Da li smo ponovo u signature scent eri? (фото 3)

Tako se odjednom priča o kultnom Chanelu 5 kojeg u praskozorju i mladosti #PerfumeToka praktički nije bilo, baš kao ni nekih drugih parfema sličnog statusa. Završili smo cijeli krug i došli do zaključka da je ono najposebnije i najavangardnije zapravo ono što malo tko iz TikTok plemena koristi, a što je cijelo vrijeme krije in plain sight. U ovom slučaju nove generacije otkrivaju i utrkuju se.

Dakle, ono što vaša mama/teta/baka zna odmah, vaša prijateljica apsolutno ne.

Za novu generaciju signature parfema vrijedi pravilo da izbjegavate ono što je općeprihvaćen hit, a tražite ono  što će vas učiniti tajanstvenim i ekskluzivnim.

Pitanje vernosti: Da li smo ponovo u signature scent eri? (фото 4)

Budući da su miris, osjećaji i pamćenje neraskidivo isprepleteni i neodvojivi, potraga za tim jednim parfemom često je potraga za nekim načinom da te ljudi primijete i zapamte (ne kritiziram, tako je i kod mene) i zapravo je vrlo je logično da se javlja u generaciji opsjednutoj, primjerice, posebnim vintage komadima koje nitko drugi nema.

Parfem ima moć da vas transportira kroz vrijeme, čak i da vam spasi razum (barem u mom slučaju).

Međutim, pronalaženje vašeg mirisnog  potpisa uopće ne mora značiti pronalaženje jednog parfema. Velik broj content creatora sadržaja radi “what I smell like” videe u kojima pokazuju ljudima kako layeraju parfeme kako bi dobili svoj poseban miris, ali i navode što uvijek koriste tijekom dana što pridonosi njihovom mirisu (što uključuje kreme za tijelo i žvakaća gumu, na primjer). Vrlo često koriste niche parfeme, kao i one s feromonima koji imaju specifičnu reakciju na svakoj pojedinoj koži. Pronalaženje parfema počelo je nalikovati pronalaženju rutine za njegu kože: morate znati koji sastojci odgovaraju vašoj koži, a ne koži vaše najbolje prijateljice.

Pitanje vernosti: Da li smo ponovo u signature scent eri? (фото 5)

Puno se priča o tome kako je neugodno kada parfem koji dugo koristiš odjednom postane jako popularan – ja to razumijem na osobnoj bazi, imam traume od ljudi koji su počeli mirisati parfem koji sam ja koristila nekoliko godina.. Kap koja je prelila čašu bila je izjava poznanika koji mi je rekao da svaki put kad sam u blizini očekuje da vidi svoju prijateljicu Cecu (na moj užas Ražnatović) jer to je i “njen parfem”. Nikad ga više nisam stavila.

Neko vrijeme nakon toga bio sam u bestežinskom stanju, ni na nebu ni na zemlji, a onda sam se opet našla u bočici.

Iskreno, nisam sasvim sigurna pronalaze li ljudi poput mene parfeme ili parfemi nas. U svakom slučaju, toplo vam preporučujem da se uključite u ovaj trend koji nije u trendu i pokušate pronaći sebe. Kao i kod svake prave potrage, možete se iznenaditi i sigurno ćete iz nje izaći bogatiji.

Pitanje vernosti: Da li smo ponovo u signature scent eri? (фото 6)
SAZNAJ VIŠE: