Radove Pieta Mondriana prepoznati ćete po pravokutnim i kvadratnim linijama, a jedno od najpoznatijih djela svakako je „New York City I“, dio serije nazvanih „New York City“ . Od 1975. umjetnina se čuva u Kunstammlung Nordhein- Westfalen, njemačkoj umjetničkoj zbirci u Düsseldorfu. Za potrebe najnovije izložbe u K2O izložbenom prostoru, nekoliko je stručnjaka usporedilo djelo s onim naziva „New York City“ nastalim 1942. godine. Svi su došli do istog zaključka, a taj je da je slika ovješena naopako.
U geometrijskoj rešetci sačinjenoj od ljepljive trake, na platnu se preklapaju crvene, žute i plave linije koje se pri dnu počinju vidno zgušnjavati i nalikuju apstraktnom horizontu. Prilikom usporedbe dviju slika, one u Njemačkoj i one izložene u Centru Pompidou u Parizu, kustosica Susanne Meyer-Büser primijetila je kako bi se zadebljanje mreže trebalo nalaziti na vrhu što je objavila i u svojem priopćenju. Nejasno je zašto je slika obješena naopako i logično je za pretpostaviti da se djelo treba samo okrenuti na pravu stranu, ali to nije slučaj s umjetninom ovog kalibra i starosti. Zbog ljepljivih traka koje su vrlo labave i krhke, „New York City I“ ostat će visjeti naopako jer bi gravitacija učinila svoje, a ovo remek-djelo završilo bi u rukama restauratora.