Pharrell Williams mega spektaklom predstavio svoju prvu kolekciju za Louis Vuitton

S mostom Pont Neuf u Parizu kao pozadinom, Pharrell Wiliams je predstavio svoju kolekciju proljeće/ljeto 2024. koja je očarala gledatelje
21.06.2023.
IMAGE SOURCE: Louis Vuitton/ IMAXTree/ Instagram @pharrell
RECOMMENDED

Prošla su gotovo dva stoljeća otkako je, te zbilja davne 1837., mlađahni Louis Vuitton počeo ispisivati stranice svoje životne priče, niti u najluđim snovima ne sluteći da će njegovi hrabri tinejdžerski potezi ustvari biti kamen temeljac za megabrend vrijedan milijarde dolara. Naime, tada tek 16 godina star, Vuitton je odlučan da postane vješt zanatlija, dopješačio do Pariza i počeo stažirati u ateljeu Monsieura Maréchala. Sedamnaest godina brusio je zanat izrađujući sanduke koji su se koristili za prijevoz raznih predmeta u kočijama, brodovima i vlakovima, a onda se odlučio osamostaliti. Prvi atelje u Asnièresu, osam kilometara od centra Pariza, otvorio je 1859. godine, a do 1914. broj zaposlenika narastao je od 20 do 225. Vremena su se mijenjala, kočije su zamijenili automobili i putovanja su postajala sve dostupnija, a Louis Vuitton je na čvrstim temeljima svoje bogate ostavštine carstvo izgradio na kovčezima i torbama. U tih dvije stotine godina, Louis Vuitton je prošao mnoge preobrazbe, dopratio i ispratio brojne preobrazbe i otvorio različita poglavlja. Jedno od najvećih otvoreno je 1998. godine kada je Marc Jacobs, kao kreativni direktor Louis Vuittona, predstavio prvu žensku ready-to-wear kolekciju modne kuće (i lansirao mušku liniju 2004.), a drugo se dogodilo sinoć, kada je svoju debitantsku mušku kolekciju za LV predstavio svestrani glazbenik, dizajner i producent Pharrell Williams.

Kada je Bernard Arnault ponudio Jacobsu da kreira kolekciju odjeće za brend koji je bio svjetski poznat samo po kožnim torbama s LV monogramom bio je to nevjerojatno izazovan zadatak, a Jacobsova vizija luksuza, bez vidljivih logotipa, naišla je tada na podijeljene kritike. Podjednaku količinu oduševljenja i odobravanja, ali i neskrivenog negodovanja, izazvao je i Pharrell Williams svojim blockbuster debijem na povijesnom pariškom mostu Pont Neuf, s pogledom na Seineu i Eiffelov toranj.

Bio je to grandiozni show, LVMH nije štedio na produkciji, čitav program trajao je tri sata, most je bio prekriven prepoznatljivim Damier check uzorkom u zlatnoj boji, kao zanimljiv dio performanasa bili su tu i gospel zbor i Jay-Z kojem se Williams pridružio na pozornici, a cijelu “predstavu” pratilo je više od 1700 uzvanika među kojima je bila sama krema sa zvjezdane A-liste kao što su Beyonce, Rihanna, A$AP Rocky, Zendaya, Naomi Campbell, Kim Kardashian, Jared Leto… Osim što su Parižani sa svojih balkona mogli svjedočiti tom glazbeno-modno-scenskom spektaklu na Pont Neufu, show se mogao pratiti i preko live streama iz svakog kutka planeta. I Louis Vuitton i Pharell željeli su da otvaranje “novog poglavlja” bude nezaboravno, i bilo je.

Što se pak mode tiče, mišljenja o Pharellovoj modnoj viziji Louis Vuittona ima koliko i glava koje o tome misle. Neki smatraju da je kolekcija prvoloptaška i da je Williams “previše igrao na sigurno” kako bi bila komercijalna, dok drugi smatraju da je to što je komercijalna sjajno. Williams je svakako odigrao mudro, dotaknuo se arhive (ali i svog osobnog stila), kodove kuće kao što je Damier check uzorak reinterpretirao je i isprepleo na tisuću načina kroz sedamdeset i jedan look (poseban twist dodao je spajajući Damier i kamuflažni uzorak u novi Damoflage uzorak), dao je popularnoj Speedy torbi novi izgled u paleti novih nijansi, a kroz riječ “Lovers” provukao je ikonični LV monogram. Unatoč tome što je riječ o muškoj kolekciji, pistom su koračala i tri ženska modela, a sam Williams izjavio je kako “je riječ o muškoj liniji, ali on dizajnira za ljude i u njoj svatko može pronaći nešto za sebe”. Kako god, Louis Vuitton je uspješno nastavio jahati na hypeu koji su priželjkivali.

Nakon prerane smrti Virgila Abloha, mjesecima se nagađalo tko će ga zamijeniti na poziciji kreativnog direktora muške linije. Imena poput Martine Rose i Grace Wales Bonner mjesecima su cirkulirali kuloarima, a onda je u veljači ove godine Louis Vuitton objavio da će na Ablohovo mjesto sjesti Pharrell Williams, tip čije ime nije strogo vezano uz dizajnerske krugove, već slovi kao mega-zvijezda koja pod svojim imenom okuplja razne svjetove kao glazbenik, producent, biznismen, street style zvijezda, čovjek koji ima svoj skin care brend, svoju liniju tenisica nastalih u suradnji s Adidasom, ali i nekoliko modnih streetwear brendova koje je pokrenuo s japanskom legendom Nigöm. Naravno, to “lutanje” izvan mode mnogi su protumačili kao komercijalni potez koji “modu udaljava od mode” i usmjerava ju prema hypeu. To, naravno, nije netočno. Danas je ionako sve hype, i posve je logično da modna mega korporacija vrijedna milijarde razmišlja o, jel, novim milijardama. No, potez Louis Vuittona možda upućuje na još jedan fenomen. Luksuzna moda možda zbilja jest nadrasla modu, a da bi ostala relevantna možda stvarno treba zagrabiti “više”, upetljati se u sve ono što čini zeitgeist, kultura, umjetnost, glazba, sport, ritam ulice, aktivizam… A modu učiniti samo jednim dijelom slagalice. Ako je zbilja tako, Williams bi mogao biti sjajan odabir u toj preobrazbi. Vidjet ćemo. 

SAZNAJ VIŠE: