Ovo je najpopularniji brend na svijetu u 2022. godini

Stigla je vijest o tome koji je brend najpopularniji na svijetu u 2022. godini i ta nas je informacija doista iznenadila, a možemo reći i poprilično razočarala. Otkrijte o kojem je brendu riječ
08.12.2022.
IMAGE SOURCE: Pinterest

Koji biste brend proglasili najpopularnijim u 2022. godini? Biste li možda rekli Zara? Ili adidas, Nike? Zadnjih par tjedana je i Balenciaga glavna vijest po svjetskim medijima, i to ne u dobrom smislu. Niti jedan od spomenutih brendova nije postigao titulu najpopularnijeg. Ta titula priprala je, ni više ni manje, nego brendu Shein. Svjesni smo da je fast fashion dio naše svakodnevice jer je konzumerizam doveo do toga da se trendovi mijenjaju brzinom svjetlosti pa mi kao zaluđeni kupujemo sve više odjeće za nisku cijenu. Da, znamo da je fast fashion „still a thing“ i da će tako ostati još dugo vremena, ali se nismo nadali da će jedan od najkontroverznijih kineskih brendova biti najpopularniji. I to u vrijeme kada se sve više brendova okreće održivosti.

Potkrijepit ćemo ovu informaciju brojkama. Shein je najguglaniji brend odjeće u čak 113 zemalja svijeta. Ovaj brend je 2020. godine zaradio 10 milijardi dolara prihoda, dok su njegovi konkurenti poput Asosa i Boohooa zaradili 4,4 milijarde, odnosno 2,4 milijarde dolara te iste godine. Shein je sada procijenjen na 100 milijardi dolara, što ga čini najvećom modnom tvrtkom koja djeluje isključivo online.

Zašto je sve u vezi Sheina pogrešno

Iza imena Shein stoje mnoge kontroverze. Već smo spomenuli da se zadnjih godina sve više priča o održivosti, o očuvanju okoliša i kružnoj ekonomiji. Brendovi su krenuli proizvoditi odjeću od recikliranih materijala koji se mogu ponovno iskoristiti, potiču nas da razmišljamo o tome što kupujemo. Pa čak i fast fashion brendovi se pokušavaju ubaciti svjest o održivosti s eco i green kolekcijama. Shein je sve samo ne održiv. Ovaj brend proizvodi oko 700 do 1000 novih komada DNEVNO, uz sve ostale narudžbe koje treba ispuniti. Ovakvom proizvodnjom ostavlja za sobom 6,3 milijuna tona ekvivalenta ugljičnog dioksida godišnje kao nusprodukt.

Ako i stavimo ovu užasnu brojku na stranu, tko proizvodi tolike količine odjeće na dnevnoj bazi? Mislimo da vam je sve jasno. Osim što vodi neodrživ ekološki model, Shein u potpunosti narušava prava svojih radnika, a tako i ljudska prava. Njegovi radnici u Kini rade u neprikladnim radnim uvjetima po 75 sati tjedno uzimajući samo dva do tri slobodna dana u mjesecu, što je i sam brend priznao. Da bi proizvodili što više i što jeftinije, iskorištavaju se radnici i „štedi“ se na njima. Shein su osudili i brojni utjecajni ljudi koji su surađivali s brendom, a poznat je i po tome da krade dizajn od neovisnih dizajnera koji su tek počeli graditi svoju karijeru. Nisu ni kupci pošteđeni Sheinovih propusta. Ove godine brend je upao u skandal nakon što je otkriveno da se u njihovim za lakovima za nokte nalaze toksične kemikalije što je dovelo do trovanja pojedinih kupaca. Lak za nokte nije jedini njihov proizvod koji se pronašao na meti potrošača zbog otrovnih kemikalija. Još prošle godine je istraživanje CBC Marketplacea pokazalo da je jedan od pet uzoraka odjeće i modnih dodataka ovog brenda sadržavao povišene razine otrovnih kemikalija, uključujući olovo i ftalate. I nakon svih ovih skandala i kontroverza, kako je Shein najpopularniji brend?

Bez obzira na iskorištavanje radnika, neodrživost pa čak i toksičnost odjeće, Shein je jeftin brend. I to je jedino na kraju krajeva važno. Ulazimo u krizno razdoblje i mnogima puno znači da imaju mjesto gdje će nabaviti odjeću po pristupačnoj cijeni. Međutim, postoje i drugi brendovi koji nude proizvode po razumninm cijenama, a toplo preporučujemo da zavirite u second hand shop-ove. I mi kao potrošači možemo učiniti promjenu. Na kraju krajeva, svi ovi brendovi žive od nas potrošača. Ako nema nas, nema ni njih.

SAZNAJ VIŠE: