Ako pričamo o nezgodnom timingu, onda je grupacija LVMH jučer zapečatila taj termin. Cijeli Instagram je jučer obilježio rođendan Virgila Abloha., čovjeka koji je modnu industriju uveo u novu eru i koji je bio budući arhitekt za planove Bernarda Arnaulta, a baš jučer je iz LVMH-a službeno objavljeno da su prodali njegov Off-White.
Arnault je za Abloha imao velike planove i prije njegove smrti Abloh je postavljen kao kreativni direktor za specijalne projekte grupacije. Znalo se da Arnault planira proboj u hospitality vode (u čemu ga slijede mnogi modni brendovi), a Abloh je bio najbolji kandidat na svijetu za taj posao.
Prvo i osnovno; Abloh je bio arhitekt, a onda i predvodnik trendova koji je od LVMH Hospitality plana jedini mogao napraviti ozbiljnu konkurenciju Andreu Balazsu. Ako niste upoznati s likom i djelom gospodina Balazsa, reći ću vam da se radi o hotelijeru koji pod sobom ima najcool hotele svijeta poput Chateau Marmonta, Standarda u New Yorku i Chiltern Firehousea u Londonu. Balazs je uspio napraviti idealan spoj luksuza, glamura i „it“ momenta u svojim hotelima, a njegova lista gostiju izgleda kao „tko je tko“ u svijetu mode, filma i showbizza. Da je Abloh danas živ i da se plan Bernarda Arnaulta izrealizirao, gotovo sam sigurna da bi LVMH u svojim hotelima stvorio novi poredak cool celebritija koji bi onda za sobom povukli i ostalu klijentelu sa svih strana svijeta. Iako Arnault nije bio odgovoran za zapošljavanje Virgila Abloha u grupaciji (to je učinio bivši CEO LVMH-a, Michael Burke) jasno je da je u njemu prepoznao osobu koja je prijeko potrebna kao lider tima.
Zašto je Off-White prodan?
Iskreno, ne čudi me prodaja brenda koji od Ablohove smrti vrluda i nikako se ne snalazi u novoj modnoj konstelaciji. LVMH je Off-White prodao grupaciji Bluestar Alliance koja pod sobom ima brendove poput Bebe, Scotch&Soda, Tahari. Jasno vam je da to nisu brendovi koji su uz bok Off-Whiteu i da se u ovoj igri sigurno spremaju neke preinake za kuću. Financijski stručnjaci misle da će Blustar Alliance sniziti cijene za Off-White i dovesti ih u kategoriju u kojoj obitava Scotch&Soda. Bluestar Alliance inače funkcionira po ovom sistemu i na tržištu su poznati kao grupacija koja kupuje luksuzne brendove „u nevolji“ i onda ih spušta u niže kategorije.
Off – White je trebao biti moderna perjanica u Arnaultovom portfoliju brendova, ali bez Abloha na čelu nisu uspjeli zadržati publiku, ali ni pronaći novu. Sve što su prikazali na pisti je bilo kao neki hommage svom osnivaču, ali bez jasne ideje. Nije stvar u tome da je Off-White mali brend. Danas ni veliki brendovi ne mogu ostvariti neki zapaženiji uspjeh i čini mi da se nitko ne zna “gdje udara” ako ne posegnu u arhivu i tamo pronađu doslovnu inspiraciju. Nadalje, tržište se promijenilo i danas opet dominira taj fine tailoring i elegantnija moda.
Čak ni streetwear više nije klasični streetwear, a većina novih brendova koji se osnivaju gledaju u Aime Leon Dore i Fear Of God kao smjernice za uspjeh. Off-White sigurno više neće biti brend kakav ste poznavali i ako imate neke primjerke iz ere Virgila Abloha, čuvajte ih kao što nikada ništa niste čuvali u životu.
Uvijek se sjetim onog intervjua za Dazed u kojem je Virgil izjavio da će streetwear umrijeti. Nekako mi se čini da je streetwear kakvog smo poznavali doista i umro s njegovim preranim odlaskom. Samim time prodaja Off-White brenda je bila neminovna. U ovoj krizi s kojom se industrija luksuza suočava nitko nema interesa za držanjem brenda koji ne funkcionira pa čak i ako se radi o nečijem naslijeđu. Možda Off-White više neće postojati za nekoliko godina, ali generacije koje su modno stasale uz njega uvijek će znati: “Virgil was here”.