SEARCH

Nikola Filić priprema najveću reviju karijere za Bomber Clothing

Uoči velike revije poznatog hrvatskog brenda Bomber Clothing razgovarala sam s osnivačem. Nikola Filić ima velike planove za 2025.
14.12.2024.
IMAGE SOURCE: Bomber Clothing, Danko Šimunović
RECOMMENDED

Početak siječnja i početak 2025. godine Nikola Filić će obilježiti u velikom stilu. Usudila bih se čak reći i najvećem stilu. Njegov brend Bomber Clothing je izrastao u ozbiljnu internacionalnu priču koja se može pohvaliti s nizom stranih glazbenika i sportaša koji nose hrvatski brend. Uskoro ćemo u Nikolinim dizajnu vidjeti i Zayna koji je odabrao Bomber komade za svoje nadolazeće nastupe.

Čini se da je nebo granica za poduzetnog Filića s kojim sam za BURO. razgovarala u više navrata. Kulminacija svega na čemu je radio dosad, ali i početak uzbudljive budućnosti za Bomber je na rasporedu 5.1. kada će se dogoditi najveća revija brenda na jednom jako posebnom mjestu. Nikola mi je otkrio više u nastavku.

Početak godine će biti veliki za Bomber Clothing. Pripremate najveću reviju dosad koja ovaj put ima posebno emotivno značenje za tebe. Što nam možeš reći o tome?

Bomber ulazi u razdoblje koje će obilježiti prekretnicu za brend, ne samo u poslovnom smislu, već i u samoj industriji mode. 2025. godina donosi jedan veliki iskorak i osjećam uzbuđenje zbog svega što nas čeka. Revija koju pripremamo bit će naš najveći projekt do sada – pravi spektakl koji pomiče granice i redefinira što Bomber može ponuditi. Iako sam ranije razmišljao o pauzi od modnih revija, shvatio sam koliko mi nedostaje adrenalin, kreativni proces i izazov stvaranja nečeg potpuno novog i inovativnog. Revija u 2025. godini bit će na sasvim drugom nivou u odnosu na prošlu iz 2023. godine, i po produkciji, i po sceni, i po atmosferi. Što se tiče emocija, ovo će biti vrlo osobno za mene. Održat će se u dvorani SŠD Dubrava – mjestu gdje sam proveo 11 godina trenirajući i koje mi je oblikovalo velik dio svog života.

Ta dvorana simbolizira moju prošlost, uspomene i osobni rast, pa će upravo tu postati kulisa za nešto posve novo i posebno. Stvorit ćemo nešto što nije samo odraz prošlosti, već i nešto što nosi snažnu emocionalnu težinu kroz kolekciju i glazbu koju ćemo izabrati.

Bit će to pravi spoj mog osobnog iskustva, nostalgičnih trenutaka i modernih inspiracija. Ova revija će sigurno biti događaj na visokoj produkcijskoj razini, ne samo za Zagreb, nego za cijelu regiju, i vjerujem da ćemo pokazati da moda u Hrvatskoj može postaviti visoke standarde, ne samo na međunarodnoj sceni, već i malo šire.

Kako si zadovoljan razvojem Bombera od početka do danas? Jesi li tamo gdje si želio biti ili si na pola puta?

Razvoj Bombera do danas bio je pravo putovanje, i iskreno, svaki dan sam ponosan na ono što smo postigli. Naravno, uvijek ima mjesta za poboljšanja, ali mislim da je važno biti realan. Kad sam počinjao, nisam imao nikakvo formalno obrazovanje u ovom području. Kad sam započinjao, bio sam 18-godišnjak s idejom i velikim snovima, ali bez formalnog obrazovanja u modi ili poslovanju. Nisam znao ništa o distribuciji, industriji ili strategiji – bio sam samo dečko s entuzijazmom i željom da nešto stvorim (smijeh). No, od samog početka imao sam jasnu viziju: stvoriti brend koji će biti prepoznatljiv u svijetu.

Danas smo na tom putu, ali još imamo mnogo toga za postići. Danas, nakon 8 godina, gledam na sve ovo kao da smo još na početku. Napokon smo “zagrebali” u pravu industriju, stekao sam ogromno iskustvo, prošao kroz mnogo padova, pogrešaka i lekcija, ali vjerujem da će Bomber u sljedećih 5 godina postati stabilan brand u modnoj industriji, koji stoji uz bok velikim imenima. A pod tim ne mislim samo na prisutnost u trgovinama i na policama, jer tu smo već, nego na sveukupno poslovanje, strategiju, distribuciju i branding.

Kad pitaju je li brend “na pola puta”, ja to ne gledam tako – nema pola puta, ni krajnje točke. Sve je to proces, a ja uživam u svakom dijelu toga. Kad bih s 18 godina nekome rekao da ću imati ovako pozicioniran brend, vjerojatno bih mislio da je lud. Sve je to jedno veliko putovanje, i radujem se novim greškama, uspjesima, prilikama i učenju koje će doći u budućnosti. Krajnja točka za mene će biti trenutak kad kažem: “To je to, Nikola. Odradio si svoje, sada može netko drugi preuzeti kormilo.”

Kolika je potražnja za streetwearom danas? Čini li ti se da se sve okreće nekako u smjeru na liniji fine tailoringa i streetweara kakav radi Jerry Lorenzo?

Pa, streetwear je i dalje jako tražen, ali primjećujem da se industrija sve više okreće kombinaciji fine tailoringa i streetweara. I to je zapravo super jer ljudi danas žele udobnost, ali i luksuzan izgled. Gledajući brendove poput Jerryja Lorenza i njegovog Fear of God jasno je da se sve mijenja. On je započeo s čistim streetwearom, a sada je napravio skok prema sofisticiranim krojevima i luksuznim materijalima. Struktura i tailoring su postali ključni, ali i dalje zadržava tu street energiju, što je sjajno.

Moram priznati da ja nisam neki tip koji prati te globalne trendove u streetwearu ili previše istražuje što se događa u industriji, jer moj glavni fokus je uvijek na Bomberu i stvaranju nečeg prepoznatljivog. Ali ono što mi se sviđa u cijeloj toj evoluciji jest kako se ti svjetovi spajaju. Tailoring s daškom streetweara daje nekakav balans između udobnosti i stila, a za mene osobno to je i jako inspirativno. Uvijek sam želio da Bomber bude prepoznatljiv, bez obzira na smjer u kojem ide moda. Na kraju, sve je to proces, a kad pogledam kako je Bomber odrastao, stvarno vjerujem da se nalazimo na pravom putu.

Koliko je teško pozicionirati brend danas na internacionalnoj sceni?

Pozicioniranje brenda na internacionalnoj sceni je danas zaista enormno teško, to je vjerojatno najteži dio cijelog poslovanja. Svi ostali aspekti poput dizajniranja, samplinga, proizvodnje, marketinga i brendiranja mogu biti izazovni, ali plasirati to izvan tržišta na kojem već imaš prepoznatljivost? To je prava borba. Mi smo prvo osvojili regiju i to nam je dalo dobar start – puno ljudi nas prepoznaje, a ako i nisu čuli za nas, sigurno su barem imali priliku doći u kontakt s našim brendom. Ako smo prošli u Hrvatskoj, koja objektivno nije ‘fashion zemlja’, onda smatram da imamo šanse i na globalnoj sceni.

Međutim, kako to plasirati vani? Na to pitanje i dalje tražimo odgovor. Do sada smo se uspjeli pozicionirati kroz retail, naš brand je sada na policama, rame uz rame s velikim brendovima, što nam daje određeni kredibilitet. To je bio prvi korak. Ove godine smo napokon potpisali ugovor s vrhunskim showroomom u Milanu koji nas predstavlja u retail svijetu, a također imamo showroom agenciju u Dubaiju, što nam daje širu distribuciju. Sada je na meni da donesem strateške odluke kako osvojiti ta nova tržišta, ne samo kroz prodaju, nego i kroz izgradnju communityja. Kako ćemo to postići? Još istražujemo, sve je još u fazi testiranja, ali svakako se radujem tome.

Nadalje, moram reći da nas puno nosi i priznanja od globalnih celebrityja. Sve to doprinosi vrijednosti brenda na međunarodnoj razini i suradnja s takvim imenima je za mene ogroman uspjeh. Ponosan sam na sve to jer nije samo stvar u prodaji, nego u stvaranju prepoznatljivosti i kredibiliteta na globalnoj razini.

Mnoge slavne osobe nose Bomber. Kako dolaziš do njih? Kako se odluče za Boomber?

U Los Angelesu imamo PR Showroom, te na tjednoj bazi surađujemo s celebrity stilistima. To funkcionira na način na stilisti posuđuju našu odjeću za svoje klijente. Imamo podršku imena poput Manuela Turiza, Westside Boogieja, Feida, Brysona Tillera, Lil Skiesa, NBA košarkaša poput Marvina Beagliya, Normana Powella, Juana Andersona Toscana i sada će nas čak i Zayn nositi na turneji.

Danas trendovi diktiraju trap zvijezde i sportaši. Ima li netko iz tog sektora koga bi najradije odjenuo?

Ha, ako već moram nekog izdvojiti, to bi bio Kanye West – to je definitivno ‘end game’. On je centar mode, zabave, glazbe… on mi je definitivno vrhunac želje. No, osim njega, Justin Bieber mi je definitivno na radaru jer ima stvarno cool stil. Zapravo, u komunikaciji smo s njegovim stilistom, pa tko zna, možda uskoro vidimo i njega u Bomberu. Nakon njega, ostaje samo Kanye, i to je to (haha). Ali, ne opterećujem se time previše. Tko će nositi – nosit će, tko neće – nema veze. Nema tu nikakvog ‘moranja’, to je sve relativno. Bitno mi je da kada se dogodi pravi trenutak, pravi ljudi prepoznaju naš brand, i to je najvažnije.”

Bomber je brend koji se usko veže uz glazbu, a dosad si imao i nekoliko kapsulnih kolekcija s regionalnim zvijezdama. Koliko te suradnje kod nas šire svijest o brendu? Koliko su pomogle brendu?

Suradnje koje smo imali s regionalnim glazbenicima sigurno su odigrale ključnu ulogu u širenju svijesti o Bomber brendu. Uglavnom se radi o isprepletenosti dviju publika: glazbene i modne, koje su, iako se čine vrlo različite, zapravo jako povezane. Tako, naši glazbeni partneri i ambasadori omogućuju nam da dođemo do njihovih vjernih fanova, koji možda prije nisu bili izloženi svijetu mode.
Kapsulne kolekcije i suradnje s poznatim imenima poput Corone i Voyagea, proširuju našu publiku, a samim time i brand value.

Ove suradnje omogućuju nam da se povežemo s novim tržištima, pogotovo onima koji su skloni pratiti glazbene ikone i njihove stilove, a nisu nužno u svijetu visoke mode. Uz to, takve suradnje pridaju kredibilitet našem brendu, jer kad poznati ljudi nose našu odjeću, oni automatski postaju ambasadori naših vrijednosti i stila. A osim što nas te suradnje stavljaju na mapu, one također stvaraju snažnu povezanost između glazbe, stila i kulture – što je za nas još jedan dodatni value. To su suradnje koje ne samo da proširuju tržište, već povećavaju i našu prepoznatljivost.

U konačnici, ove suradnje imaju dugoročni učinak na izgradnju zajednice i brand awarenessa, a surađivati s takvim velikim imenima svakako je korak prema našoj strategiji pozicioniranja na međunarodnom tržištu.

Što nas očekuje na reviji? Kakva je kolekcija? Što bi izdvojio?

Na reviji vas čeka jedan pravi spektakl! Tri nastupa koja će spojiti modu, glazbu i zabavu na potpuno novoj razini. Dvorana će biti puna, 1000 ljudi, a nova kolekcija broji stotinjak komada. Sve ostalo ostavljam kao iznenađenje. Bit će to dan za pamćenje – bit će to pravi show!

SAZNAJ VIŠE:
Matija Pavleković
| 25.10.2023.