SEARCH

Mogu li Gucci “spasiti” nove torbe?

Gucci ulaže nade u kolekcije torbi koje bi trebale popraviti "krvnu sliku" brenda i utjecati na profit. Hoće li se to dogoditi?
02.11.2024.
IMAGE SOURCE: Gucci, Imaxtree
RECOMMENDED

Zatvaranje dućana, otkazi i restrukturiranje poslovanja su na tapeti za Kering i to zbog lošeg poslovanja većine brendova iz njihove kategorije. Najveći udar je doživio Gucci koji maltene hrani cijelu ovu grupaciju. Kad kažem da ih hrani ne mislim doslovno. Kering ima veliki broj brendova u svojoj lepezi, ali niti jedan se ne može mjeriti sa silom kakva je Gucci ili silom kakva je Gucci bio. Problem je kad vam više od pola zarade ovisi o jednom brendu jer onda ono što je nekoć bilo motor grupacije sada postaje kočnica koja koči sve opstale brendove u portfoliju.

U srijedu je objavljen podatak da je prodaja kuće Prada skočila za 18%. Gucci je pao za 25% iako su analitičari predviđali da bi mogao pasti za 21%. Gucci čini 64% prihoda grupacije Kering, a ostalo se dijeli na brendove kao što su Balenciaga, Bottega Veneta, YSL, Boucheron, McQueen i drugi. Od svih navedenih jedino je Bottega imala mali rast, ali Bottega nije potencijal da na vlastitim rukama iznese cijelu grupaciju. Bottega ima svoje klijente i više je dobrostojeći imidž nego tvornica novca. Mnogi se pitaju kako to da Prada ide uzlaznom putanjom, a Gucci LV silaznom.

Prada ima bolju strategiju, trenutno je u fokusu kupaca, a nije toliko velika kao Gucci i LV. Pradi ide odlično, ali njihova zarada i mašinerija nisu u rangu Guccija i Louis Vuittona. Prada nema toliko dućana na svijetu, nemaju toliki broj zaposlenih i sigurno se ne mogu usporediti s ovim brendovima kada je u pitanju marketinški budžet. Brojke su tu da potkrijepe novo što pišem. Prada bilježi najbolju godinu dosad s 3.8 milijardi dolara u prvih 9 mjeseci ove godine. Gucci je u 2022. imao skoro 11 milijardi, a Louis Vuitton 9.9 milijardi.

Gucci je bez sumnje bio najuspješniji brend na svijetu za vrijeme vladavine Alessandra Michelea. Tih nekoliko godina svi su zadovoljno trljali ruke jer je Michele napravio revoluciju, kako kreativnu tako i financijsku. Ne postoji veći bingo nego kada se dogodi fuzija kreativnosti i profita. Kering je zahvaljujući Gucciju napunio džepove svojih dioničara koji trenutno mrzovoljno gledaju burzu i dionice grupacije koje se crvene.

Čak je i Saint Laurent u padu za 12% i samim time mi je bila zanimljivija jesenska kolekcija Anthonyja Vaccarella za koju je izjavio da ga komercijalni uspjeh ne zanima. Naravno da kuće ne žive od pret-a-portera, ali je isti presudan za stvaranje želje i buzza među publikom.

No vratimo se na Gucci

Svi stavljaju enorman pritisak na Sabata De Sarna koji je preuzeo mjesto kreativnog direktora i koji bi trebao napraviti nešto za brend. Morate shvatiti da je moda trenutno jako konfuzna što je jako zgodno rekao Daniel Roseberry iz brenda Schiaparelli u svom govoru koji je postao viralan. Modna industrija je doista postala konfuzno mjesto u kojem se isprepliću luksuzni brendovi, high street brendovi, suradnje, sportski brendovi, indie brendovi i skoro svi su počeli izgledati isto. Ni Sabato De Sarno nije naslijedio brend u neko povoljno vrijeme te mu se neuspjeh kuće ne može baš svaliti na leđa u potpunosti. Nepošteno je iako mi je jasno da svi uvijek traže krivca i da je zgodnije ako je to jedna osoba, a ne cijeli sustav koji je zaštekao.

@upnextdesigner

STOP WHATEVER YOU ARE DOING TO LISTEN TO THIS UPLIFTING SPEECH FROM Schiaparelli’s Daniel Roseberry as he took home the International Designer of the Year Award at the CFDA’s 🤍

♬ original sound – Up Next

Torbe kao gorivo brenda

Gucci je krenuo u određenu preobrazbu, a velike nade polažu u kolekciju torbi. CFO brenda Armelle Polou je izjavila da će brend na neko vrijeme staviti veće projekte „on-hold“ i da će malo stanjiti marketinški budžet. Posljednja kampanja koju su objavili kao zvijezdu ima Debbie Harry, a u fokusu su torbe za koje se nadaju da će progurati brend kroz blagdansku sezonu i popraviti situaciju na samom kraju godine. Točnije radi se o torbama Blondie, Horsebit i GG Emblem čije cijene se kreću u rasponu od 2500 do 4200 eura.

Torbe su jako važne za svaki brend i doista mogu izvući kuću iz problema ako imaju hit torbu, ali iskreno sumnjam da će to biti slučaj s Guccijevim torbama ove sezone. Trenutno svi nose The Row, Miu Miu i Pradu, a većina mlađe generacije se okreće prihvatljivim opcijama kao što je Coach koje nosi Bella Hadid. Trenutno se kod Guccija ne osjeća taj „larger than life“ moment koji su imali i to ne znači da se isti neće opet pojaviti, ali zasad nitko ne treba očekivati čuda.

Cijela ova godina je loša za luksuzni sektor, ali očito je da nije sve do krize jer da jeste Prada, Miu Miu i Hermes bi također bili u problemima. Svi podaci koji su izašli jasno ukazuju da to da oni koji još kupuju luksuzne komade biraju brendove koji su skupi, ali su heritage ili su iskočili iz prosjeka i uspjeli održati poželjnost koju mnogi danas nemaju. Voljela bih da Gucci uspije i da im se opet dogodi neka revolucija jer ako ništa drugo, ovaj brend je bio otpisan toliko puta i svaki put su uspjeli preokrenuti priču. Od nasilne povijesti, pokušaja preuzimanja od strane Bernarda Arnaulta do stvarno genijalnih dizajnera koji su ga vodili, Gucci se baš dokazao kao survivor. Možda im 2025. godina donese neke bolje izglede, ali da će ih torbe spasiti u ovoj godini – to je jako teško.

SAZNAJ VIŠE: