Ovo su sve glasine jer čini mi da su svi opterećeni Chanelom i novim kreativnim direktorom. Kao da će imenovanje riješiti ovu turbulentnu 2024. godinu koja je dobro raštimala cijeli luksuzni sektor. Jedno je sigurno, a to je da više ništa nije sigurno i svaku glasinu trebate uzeti baš kao to. Trač koji može i ne mora biti istinit. Nije prošlo ni mjesec dana otkako je Bruno Pavlovsky CEO kuće Chanel izjavio za WWD da Chanel ne namjerava angažirati novog kreativnog direktora i da ne očekujemo nikakvu najavu ni u dalekoj budućnosti. Iz krugova kuće (insajderske informacije) se proširila vijest da Pavlovsky ne blefira i da doista razmatraju nekog iz samog brenda, a ne superstar dizajnera.

Kako smo došli do Blazyja?
Iskreno ne znam tko je prvi pustio tu glasinu, ali prije njegovog imena mediji su pisali o Jacquemusu (za što sam odmah rekla da nema šanse) i Jeremyju Scottu koji po meni uopće nije kadar za Chanel. Ali Blazy? Blazy bi mogao napraviti zemljotres u ovoj kući i to onaj shakedown kakav svaki uspavani brend treba. Nemojte krivo shvatiti. Chanel se odlično prodaje. Štoviše jedini nisu osjetili taj udar na luksuzni sektor. Torbe se kupuju, make up ide kao da se dijeli besplatno. Chanel lifestyle je i dalje najpoželjniji na svijetu, ali ako uskoro ne izbace neku kolekciju nad kojom ćemo svi stati i uzdahnuti, onda dugoročno ne vidim neki poslovni plan koji će kuću održati na vrhu za 20 godina.


Dior je katastrofalan već godinama i dobre kritike na njihove kolekcije daju mediji kojima je Dior oglašivač, ali svaki nezavisniji medij ili content kreator koji nešto zna o modi, ne dijeli to pozitivno mišljenje na koje često nailazite u medijima. Chanel dobiva kritike da je svaka kolekcija ista i da više ne znate gledati li jesen zimu od ove, prošle ili pretprošle sezone. S druge strane Chanel je za razliku od Diora vjeran sebi i ne vrludaju previše. Kolekcije su lijepe i uvijek ćete pronaći neke komade koji su vrhunski, ali nedostaje tog svježeg pogleda na brend.

Chanel nikada neće biti trendi kuća i to nikako ne moraju biti. Chanel mora zadržati taj svoj klasični status, ali se unutar tog statusa trebaju razvijati i dati novi „take“ na stare stvari. Zato je Lagerfeld bio majstor zanata. Nije tu bilo ništa posebno inovativno, ali je bilo pametno upakirano i osmišljeno tako da je brend zadržao svoj kultni status. Naravno da tu ima i te grandioznosti karaktera kakav je bio Lagerfeld jer svi su poštovali Kaisera i htjeli su biti dio te priče.


Matthieu Blazy je za mene jedan od najboljih mladih dizajnera. Kroz svaku kolekciju dokazuje svoju inteligenciju, širinu znanja i poštovanje umijeća izrade.
Zna da pod sobom ima brend koji je heritage u pravom smislu te riječi i dobro to koristi, igra se, ima prekrasnu estetiku koja je ugodna, ali ne pretenciozna, zna što je decentno i zna što je moderni luksuz. Svaka Bottegina kolekcija je užitak za oči te iako Bottega nije money machine za Kering ima svoju publiku koja im osigurava neki mali, ali stabilan rast.

Kad sam već kod Keringa, ako su glasine o Blazyju istinite, Henri Francois Pinault sigurno ne spava mirno. Većina brendova iz njegovog portfolija ne funkcionira najbolje, a ako izgubi Blazyja koji drži Bottegu, ne znam kako će (i koga će) naći da ga zamijeni na ovoj poziciji. Bottega je specifičan brend i treba ga voditi osoba sa specifičnim ukusom. Daniel Lee je radio fantastičan posao, ali ga je “glave” navodno došao nezgodan karakter. Sada se bori u Burberryju koji se nešto malo uzdiže na burzi, ali bez prevelikih promjena na bolje. Blazy je njegovo mjesto preuzeo s velikim samopouzdanjem koje je opravdao već u prve dvije sezone.


Imenovanje bi se trebalo dogoditi sredinom prosinca, točnije sljedeći tjedan ako ima iti malo istine u svemu ovome. Da Chanel može birati jednog dizajnera na svijetu kojeg žele u svojim redovima Blazy bi bio najbolji odabir. Nadam se da su glasine istinite. Šteta za Bottegu, ali Blazy u ovom slučaju „has a bigger fish to fry“.