„Ne planiramo objavu novog kreativnog direktora u skorije vrijeme“ – komentirao je jučer nakon revije Bruno Pavlovsky, CEO kuće Chanel i jedini čovjek koji istupa u medijima kada su u pitanju poslovi brenda. S tim kratkim odgovorom je zapečatio još jedan krug nagađanja o potencijalnom nasljedniku (ili nasljednici) Virginie Viard koja je napustila brend ove godine i izazvala brojne reakcije javnosti na društvenim mrežama. Od tada su mediji nagađali o brojnim poznatim imenima koja bi mogla sjesti u njenu stolicu, a među njima su se našli Jeremy Scott (veliki upitnik iznad moje glave s tim predviđanjem) i Jacquemus. Iako se mnogima Jacquemus čini kao izvrstan odabir ne bih se usudila prognozirati uspjeh ovoj kombinaciji. Uostalom Jacquemus ima vlastiti brend koji posluje i funkcionira na nekim drugim postavkama i sasvim mu dobro ide. Jacquemus nema nikakve veze sa Chanelom i jasno mi je da mnogi žude za njim kao za nekim daškom svježeg zraka, ali ne vidim kako bi ta suradnja bila zadovoljavajuća s obje strane. Zašto?

Chanel ima prejak identitet kao brend i da, repetitivan je u tome, ali ovo je vjerojatno najveća tradicijska kuća na svijetu i čisto sumnjam da bi Pavlovsky dozvolio da netko ima apsolutnu slobodu prilikom kreiranja svoje vizije. Dozvolite mi i da griješim u svojim razmišljanjima, ali to je moj pogled na ovu situaciju.
Chanel se i dalje dobro prodaje bez obzira na to što internetski kritičari sasijeku svaku sljedeću kolekciju
Svaka kolekcija i dalje ima neki viralni komad bila to majica F1 koja košta 1000 eura, torba ili neki detalj koji svi dijele na društvenim mrežama. Toliko o tome i potrebi da komadi budu online i viralni. A sada dolazimo do pravog pokretača i činjenice da žene u Chanelu kupuju torbe, balerinke, tvid jakne i klasike koje kuća vrti već desetljećima. To su zaštitni znakovi brenda i to će uvijek ostati klasik kuće.

Slažem se da se neke stvari trebaju pomaknuti s mrtve točke, ali Chanel nikada neće biti gen Z suvremeni brend za mlađariju jer on to nije, niti mu je to core publika. Nemojte zaboraviti da Chanel drži svoju nišu i da godinama nije na vrhu Lyst popisa najpopularnijih brendova (a tu listu formira mlađa generacija) pa opet je imao rast od 19.7 milijardi dolara u posljednjem kvartalu 2023. Na toj listi pri vrhu nije ni Hermès pa eto, rekla bih da im dobro ide.

Chanel prije svega treba promatrati kao kategoriju za sebe i ne uspoređivati ga s Miu Miu, Loewe ili Balenciagom jer doista nisu ista kategorija. Također zapamtite da je Chanel beauty velesila i da ima najjaču beauty i parfemsku diviziju od svih luksuznih brendova.

Tko će preuzeti mjesto kreativnog direktora?
Svi se slažu da Chanelu treba neki mini make over i da bi se moglo poraditi na estetici unutar zadanih parametara kuće, ali ne bih se iznenadila da na ovu poziciju stave nekoga iz dizajnerskog tima. Brend je prejak za sebe i realno im nije potreban zvjezdani dizajner. Nakon Lagerfelda ga nisu ni imali, a praksa da se iz tima izdvoji jedno ime koje je potencijalni nasljednik se pokazala kao jako uspješna u slučaju Alessandra Michelea i Matthieua Blazyja.

Osoba zna brend, zna procese, zna sve što treba znati da bi sve proteklo glatko i bez većih trzavica. Danas više nemamo karizmatičnih superstar dizajnera koji su bili veći od života kao što je to bio Lagerfeld, a Chanel nikada neće biti neki propulzivni brend koji će biti u skladu s trendom. Chanel se lijepo ustoličio kao brend koji je klasični statusni simbol i mislim da mu je tu i mjesto.

