Zašto make up kozmetika luksuznih modnih kuća rijetko kad valja?

Luksuzne modne kuće su zgrnule lovu na kozmetičkim linijama osrednje kvalitete. Je li riječ o bahatoj zaradi ili doista nemaju pojma što je beauty industrija?
01.02.2024.
RECOMMENDED

Kada je YouTube stasao kao relevantna platforma, beauty industrija je promijenila smjer za 180 stupnjeva. Na scenu dolaze YouTube influenceri te beauty i make up entuzijasti koji svojoj publici približavaju proizvode beauty brendova. Recenzije postaju sveti gral svih onih koji žele dobro proučiti proizvod prije nego što ga kupe, a upravo smo YouTube influencerima vjerovali. Ovaj novi pristup beauty industriji upoznao nas je sa sjajnim brendovima kozmetike i tehnikama nanošenja make up-a koje su nekoć bile rezervirane samo za vizažiste na modnim pistama, filmskim setovima i iza kulisa crvenih tepiha. Kao konzumenti očekujemo jako puno od make up i beauty brendova.

Putem YouTubea, a kasnije i Instagrama, i ja sam se kao srednjoškolka upoznala s izvrsnim make up brendovima kao što su Huda Beauty, Anastasia Bevery Hills, Laura Mercier, Tarte Cosmetics, Urban Decay, Benefit Cosmetics i mnogi drugi. Ovi brendovi se više-manje cjenovno nalaze između drogerijskih i high-end proizvoda te su isključivo specijalizirani za make up i beauty područje. Sukladno tome, ovi brendovi puno ulažu u kvalitetu svojih proizvoda, najbolje ljude koji se bave razvojem istih te u estetiku pakiranja. Cilj je da svaki od tih proizvoda preslikava filozofiju samog brenda. Uspjeh poslovanja je vidljiv u tome što svaki od spomenutih brendova ima bar jednu vrstu proizvoda koja je postala broj 1 u make up industriji i koju će baš svatko preporučiti (Huda ima svoja sjenila, Tarte svoj hvaljeni korektor, a Laura Mercier odnedavno i tekući puder, nakon što je već postavila na tron svoj puder u prahu ).

Pomislila bih da specijaliziranim make up brendovima nitko ne može konkurirati, no svatko želi dio svog kolača. Make up i beauty industrija je primamljiva te, iako je zagušena tisućama brendova, uvijek će se pronaći komadić prostora za tebe i tvoje ciljane konzumente. Putem društvenih mreža ti brendovi postaju vidljivi, a njihovi proizvodi viralni te se dogodilo sljedeće: influenceri koji su nekoć recenzirali make up, sad imaju svoje linije, a nastao je i veliki boom celebrity make up i beauty brendova. Nije dugo trebalo da neke luksuzne modne kuće shvate koliko je lako zgrnuti novce s kozmetičkom linijom.

Mnoge modne kuće danas imaju make up linije od kojih se uvijek puno očekuje jer su cijene svakog proizvoda jako visoke. Primjera ardi, Guccijevo sjajilo košta 70 eura što nije mali iznos za ovako basic proizvod. S obzirom na cijenu naravno da smo očekivali da će nam te luksuzne kuće doista donijeti luksuz u bočici pudera, ruža ili rumenila, no mnogi od tih proizvoda su razočaravajući. Platit ćemo ih kao suho zlato vodeći se high-end statusom modne kuće, a zauzvrat ćemo dobiti osrednju izvedbu proizvoda od kojih su ponekad i kvalitetniji oni drogerijski.

Jeffree Star, kontroverzni make up mogul koji ima vlastiti brend (čije proizvode mnogi hvale), pionir je YouTube recenzija beauty proizvoda. Bez obzira na njegove ekscentrične pojave i izjave, Jeffree nikad nije izgubio kredibilitet po pitanju recenzija jer je, kako kažu, uvijek brutalno iskren. Ako je nešto „Jeffree Star Approved“, onda se tome vjeruje. Pa ako Jeffree kaže da Gucci korektor ili Prada tekući puder ne valjaju, onda doista ne valjaju.

@jeffreestar

Is the new #Prada Foundation #JeffreeStar Approved?! 🥴 The well known fashion house decided to launch beauty products and THIS is their first product! #makeupreview #beautytok #designer

♬ original sound – Jeffree Star

Za korektor je konkretno rekao da mu se nakon samo pet minuta počeo skupljati u linije ispod očiju, a jednako to se dogodilo i s Pradinim puderom koji je postao nejednako raspoređen po licu i definitivno ne daje efekt filtera. Jeffree je također bio nezadovoljan pakiranjem Pradinog tekućeg pudera u plastičnu bočicu. Škrtari li jedna Prada na staklenim bočicama ili jednostavno ne zna da upravo staklene bočice odaju dojam luksuznog proizvoda? Make up gurui koji su već dugo u ovoj industriji znaju da mi kao konzumenti padamo na teške ambalaže jer nam onda proizvod djeluje „skupo“. Jeffree je između ostalog recenzirao i Pradine ruževe koji izgledaju lijepo, ali im je pigment nikakav.

Teško je ne zapitati se, kako je moguće da luksuzne modne kuće, koje mogu priuštiti tim najboljih znanstvenika za razvijanje formula, najkvalitetnije sastojke i uložiti u najbolje dizajnere i materijale, dostavljaju toliko prosječne proizvode osrednje kvalitete? Možda odgovor leži u tome što su modne kuće nespremno zakoračile u beauty industriju, brzopleto kreirajući make up linije kako bi privukli nove kupce, ne razmišljajući o tome da se lojalnost ne gradi samo na svome imenu, bar to tako ne funkcionira u beauty zajednici, a pogotovo danas kad su kupci jako dobro informirani o sastojcima i kada se izrodilo bezbroj pristupačnih indie brendova koji nude kvalitetu po ok cijeni.

S druge strane, smatram da je poprilično bahato od luksuznih modnih kuća napraviti kozmetiku osrednje kvalitete, lijepo je zapakirati, a zatim nabiti cijenu targetirajući ju kao high-end kozmetiku. Modne kuće su uvidjele da je lansiranje beauty proizvoda laka lova i uvijek će imati svoje vjerne kupce koji će uzimati te proizvode, no kao što sam već spomenula, beauty zajednica diše malo drugačije. Ako ništa drugo, društvene platforme su nas naučile što valja, a što ne valja. Želimo znati što stavljamo na svoje lice i za što dajemo svoje novce.

Beauty zajednica ne pada na brend, nego na kvalitetu. To znači da su u našim kozmetičkim torbicama jednako zastupljeni i high-end i drogerijski proizvodi. Istražujemo što nam odgovara za našu kožu, a mnogi drogerijski proizvodi imaju jako dobre formule i sastojke. Samo zato što je prikeljen logo Guccija ili Prade na bočici pudera, ništa nam ne znači. Je li puder vodootporan, je li za moj tip kože, kakve je prekrivne moći, ima li SPF? To su pitanja koja postavljamo, a ne koje je marke.

Zato bi modne kuće trebale smanjiti ego i posvetiti posebnu pažnju na kreiranje kvalitetnih make up proizvoda, istodobno gradeći zajednicu svojih vjernih korisnika. Svjetla točka je ovdje Dior Beauty koji bi trebao poslužiti kao primjer svakoj modnoj kući. Dior ruževi izgledaju „skupo“, imaju izvrstan satenski, sjajni ili mat finiš, a brend se ubacio i u trenutnu opsesiju za sjajilima kreirajući prekrasno sjajilo ledeno plave boje koje je postalo viralno. Mogu također pohvaliti i Dior rumenila sjajnih pigmenata koji se lijepo nanose na obraze te već hvaljene tekuće pudere koje često možete vidjeti u torbama make up vizažista. Jako dobru liniju ima Armani Beauty koji su uspjeli stvoriti luksuzan proizvod, dati mu dizajnersko ime i to opravdati kvalitetom. Chanel ima najviše launcheva tijekom godine i svi se kunu u njihove tekuće pudere koji su jako hvaljeni na tržištu i među kupcima. Gdje je zapelo s Guccijem i Pradom, ne znam, ali znam da postoje ljudi koji će kupiti proizvod isključivo zbog brenda. Kvaliteta je u tom slučaju na drugom mjestu.

SAZNAJ VIŠE:
BURO.
| 25.04.2021.