KAKO SU HRVATSKI BEAUTY SALONI PREŽIVJELI PANDEMIJU?

11.07.2021.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Pandemija i kriza su dvije riječi koje su obilježile čak dvije godine za nama. Kažem dvije jer ne možemo tvrditi da je prvih 6 mjeseci ove godine proteklo u nekom najpozitivnijem gospodarskom tonu, a kako stvari stoje, oporavak će trajati još dugo, pod uvjetom da nas jesen ne dočeka s novim restrikcijama. Moguće je da vam ovo zvuči tmurno, ali u svemu uvijek treba ostati realan, koliko je moguće hladne glave i upaljenih lampica za preživljavanje jer brojni poduzetnici rade upravo to – nastoje očuvati ono što su godinama strpljivo gradili i što je dovedeno u opasnost višom silom.

Situacija u kojoj smo se svi zatekli ostavila je posljedice na mnoge branše. Pisali smo o tome koliko je nastradala event industrija i sve vezano uz nju. I nije stvar toga da netko tamo ne može organizirati event ili pjevati pred ljudima kako su to Facebook komentatori „stručno“ ocijenili. Uz agencije, tu je bezbroj malih dobavljača kojima su eventi core biznis i koji zatvaraju svoja vrata jer nemaju mogućnost obavljati svoju glavnu djelatnost.

Uz event industriju, velik dio tereta su preuzeli i kozmetički saloni i saloni uljepšavanja. Bliski kontakt s klijentom, branša koja nije bila od nužnosti za vrijeme najvećeg vala pandemije, činjenica da se žene nisu previše sređivale jer gdje će pobogu itko otići kada smo svi bili u četiri zida u panici života? Ništa nije išlo na ruku ovom sektoru. Znam za brojne salone koji su morali zatvoriti svoja vrata iako su u normalno vrijeme radili solidno. Mnogi su morali otpustiti ljude unatoč poticajima, napustiti prostore u kojima su bili i čekati neka bolja vremena. Moje dvije sugovornice srećom nisu prošle kalvariju, ali su pandemiju itekako osjetile iako se radi o dva salona koji važe za najbolje u svojim područjima.

MANOS

Salon Manos (Medvedgradska 8) iza kojeg stoji Ivana Kovačić je prva adresa brojnim poznatim Hrvaticama kada govorimo o pedikuri i manikuri i mjesto na kojem ćete teško dobiti termin ako samo „naletite“ ili zovete u zadnji trenutak. Ivana mi je kazala da srećom nije morala otpuštati radnike, ali da je razdoblje bilo poprilično izazovno: „Bilo je jako teško organizirati posao za vrijeme pandemije, a najteže je bilo što nije bilo točno jasno u medijima koje se točno mjere zahtijevaju od poduzetnika. Svakim danom su bile drugačije mjere. Zahvalni smo što salon Manos ima popriličnu kvadraturu pa nije bilo potrebe za smanjenjem radnih mjesta jer su sve radne jedinice salona i više nego dovoljne distance.“ – kazala je.

Na pitanje koliko su brzo uspjeli reagirati na novonastalu situaciju kazala je da je organizacija u tim čudnim vremenima popriličan izazov: „Nitko nije bio spreman na posljedice ovakve pandemije ogromnih razmjera i nikada se čovjek ne može dovoljno brzo organizirati i pripremiti na nešto što nam je svima dosad bilo potpuno nepoznato, a još i k tome nitko ne zna dugoročne posljedice.“ Izazov s kojim se sada suočavaju jest zadržavanje klijenata i ponovno stjecanje tog bezbrižnog osjećaja koji su uvijek imali u salonu: „Izazov s kojima se sada suočavamo je kako zadržati svaku klijenticu i ponovno izgraditi krug zadovoljnih klijenata, ali i stalna strepnja da se ne ponovi slično i ne dođe do novog lockdowna.”.

MANUELA PICARD

Manuela Picard je lanac salona s tri atraktivne lokacije (Centar Cvjetni, Avenue Mall, Gajeva 8) i ujedno prvim profesionalnim brow barom u Hrvatskoj. Poduzetna i ambiciozna Manuela je uvijek bila jedna od najuspješnijih dama u svom poslu koja je stalno širila poslovanje i na naše tržište uvodila neke nove usluge i brendove. Nju je pandemija također zatekla, uz potres koji je devastirao centar Zagreba: “Potpuno smo morali reorganizirati apsolutno sve, zbog covida, ali i zbog potresa gdje sam pretrpjela veće štete u jednom od mojih salona. Sada radimo većim kapacitetom, jer nam se otvorila dodatna mogućnost da otvorimo još jedan salon, a i zapravo smo morali preseliti u veće prostore zbog broja klijenata koji su mogli boraviti u određenoj kvadraturi. Sve je to bilo jedna velika lančana reakcija koja je na kraju ipak dobro završila.” – kazala je.

Tek sad nakon godine i pol dana posao u njenim salonima se donekle vraća u normalu, a tijekom najžešćeg vala pandemije je bilo poprilično teško: „Zabrana rada čak nije bila ni najteža stvar. Najgora stvar su bili mediji koji su neprestano objavljivali velike brojke i prijetnje od novih „valova“ i zatvaranja i time su zapravo nanijeli veću štetu uslužnoj djelatnosti tim zastrašivanjem ljudi. Meni je to bio veći problem od samog lockdowna.“. Što se trenutnih izazova tiče, Manuela kaže da ih nema. Izazov je da sve ostane kako je sada: „Mislim da je trenutno svima već dosta negativne propagande i da se trebamo okrenuti pozitivi i povećanju poslovanja bez zastrašivanja ljudi s novim zatvaranjima i sličnim pričama.“ – kazala je.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
SAZNAJ VIŠE: