Kako je beauty industrija zauzela svoje mjesto u metaversu?

Beauty brendovi su se polako, ali sigurno počeli pozicionirati unutar metaversa nudeći korisnicima jedinstvena gaming iskustva koja pričaju priču brenda te osvajaju nove potencijalne kupce
01.09.2022.
IMAGE SOURCE: Courtesy of Nars/ ARNcade

Sjećate se onih besplatnih online igrica gdje radite kompletni makeover svom malom avataru? Svi smo kao klinci doslovno otkidali na takve igrice i metaverse iskustvo se nimalo ne razlikuje od toga. Iskustvo igranja iskorišteno je u kreiranju potpuno novog koncepta sakupljanja virtualnih blaga. Jednako kao i mnoge druge industrije, modni brendovi su onjušili profit od NFT-a i virtualnih revija. Kao i u makeover igrici u kojoj kupujemo odjevne predmete s novčićima, tako kupujemo i Gucci i Burberry komade. Iako je još uvijek u povojima, beauty industrija se počinje gnijezditi u metaversu s malo drugačijim konceptom nego modna industrija.

Beauty brendovi se integriraju u svijet igara

Beauty industrija je manje kolekcionarska od modne. Zato se ona u metaversu oslanja na eksperimentiranje i osjećaj za igru u kozmetici. Dakle, većina beauty brendova se neće upustiti u stvaranje NFT-a, već iskorištava moć video igara za vlastito pozicioniranje u metaversu. I to na način da se beauty brendovi počinju križati s platformama za igrice i e-sport. Pa na primjer, Charlotte Tilbury je sponzorirala Girl Gamer Festival 2021. godine. Također, YSL Beaute je ostvario suradnju sa streamericom Taliom Mar u promociji Black Opium mirisa. No, osim pukih sponzorstava brendovi idu korak dalje. Estée Lauder kreirao je mikrostranicu Anrcade gdje korisnici igraju igre u arkadnom stilu i usput uče o serumu Advanced Night Repair. Možda si postavljate pitanje: kako se isplati beauty brendovima koji su većinom naklonjeni ženama promovirati se putem svijeta video igara koji se najviše povezuje s muškom populacijom?  „Igre su daleko više mainstream nego što mnogi ljudi shvaćaju, posebice među ženama“, pojasnila je Lisa Hau, šefica odjela u Bidstacku, tehnološkoj tvrtki za oglašavanje igara. Prema istraživanju Global World Indexa, u 2021. godini je čak 53% ljubitelja ljepote igralo ili preuzelo besplatnu igricu. Zato se beauty brendovi vrlo vješto integriraju u svijet igara i nenametljivo nude sebe potencijalnim kupcima.

Stvaranje vlastitih beauty svjetova i NFT-a

Beauty brendovi se ne moraju samo pojavljivati sa svojim proizvodima u nekoj totalno desetoj igrici.  Estée Lauder je odličan primjer gdje je brend uzeo stvari u svoje ruke i napravio prvi korak u kreiranju vlastitog online svijeta. Metaverse i je ništa drugo nego virtualni svijet u kojem svaka industrija ima svoj komadić zemlje. I to se najčešće „zakupljuje zemlja“ na platformama kao što su Roblox i Sandbox. Beauty brend koji je u tome apsolutni prvak je Nars. Nars cosmetics stvorio je u Robloxu tri otoka za istraživanje, a svaki otok unutar Nars Color Questa je dom jedinstvenog lika. Ovi Nars likovi imaju za cilj pojačati korisnikovo iskustvo jer svaki član Roblox zajednice s tim likovima ima mogućnost otključati neke posebne sposobnosti i time biti u prednosti nad drugim „igračima“. Na primjer, kada korisnik stupi u kontakt s jednim od tih likova, dobije sposobnost da rukom stvori mostove preko otoka ili da prijeđe zlatnu rijeku od lave inspiriranu Laguna bronzerom.  

Iako se dosta beauty brendova još uvijek ne usudi krenuti na NFT, neki su se ipak u to ubacili. Spomenuti Nars, Nyx, Elf i Clinique su među prvim beauty brendovima koji su plasirali NFT na tržište. Za vrijeme Mjeseca Ponosa, Nyx se integrirao u Sandbox s kampanjom s kojom su isticali da make up nema spol. Tada su izbacili ukupno 8430 NFT avatara s više od 36 nijansi boje kože, sa svakom etničkom pripadnošću, seksualnom orijentacijom i rodnom identifikacijom.

Koji je cilj beauty brendova u metaversu?

Neki već etablirani beauty brendovi koji uživaju svu pažnju svojih korisnika nemaju se potrebe upuštati u totalno novi, još nedovoljno istražen koncept, a svejedno se upuštaju. Zašto? Zato što svijet ide naprijed, a tko je prvi, taj i vlada. Metaverse je nova stvar pa je potrebno što prije uskočiti u taj vlak. Na primjer, kome se sada isplati postati najpoznatiji TikToker kad ih je već tolika masa? Oni koji su bili prvi dok se još aplikacija ispipavala, oni su relevantni. Isto tako je s beauty brendovima, pogotovo onima koji nisu luksuzni i ekskluzivni, već su cjenovno namijenjeni širokim masama poput Nyxa i Elfa. Također, ovim putem brendovi dolaze do novih kupaca i to onih mlađih. Nars cilja na korisnike Robloxa od 13 do 24 godine, odnosno na korisnike koji vrlo vjerojatno još uvijek nisu potpuno upoznati s brendom. I naposljetku, metaverse beauty brendovima, kao i onim modnim, daje priliku da na jedinstven i kreativan način ispričaju svoju priču.

SAZNAJ VIŠE: