Fenomen celebrity beauty brendova

Postoje li uopće oni vrijedni spomena?
07.04.2022.

Novi beauty brendovi izlaze kao na pokretnoj traci. Kao što je nekoć tržište parfema bilo preplavljeno celebrity linijama, po istom modelu, kao gljive poslije kiše, niču beauty linije poznatih osoba. Uglavnom je riječ o konceptu gdje kozmetički laboratoriji koji imaju uslužnu proizvodnju, smisle gotovu beauty liniju koju povežu s likom i djelom neke poznate osobe s ciljem lakše prodaje radi aspiracije vezane uz osobni brend celebritija u pitanju. Ono što su mnogi pokušaji takvih fast beauty brendova pokazali, kupci su danas mnogo više obrazovani i ne zanima ih kupovina priče koliko učinkovitost te društvena odgovornost brenda. Ipak među silnim nepotrebnim brendovima izdvojila bih dva koja imaju šanse postati veći čak i od osobe koja stoji iza linije. Upoznajte Rare Beauty i Fenty Beauty.

What’s so rare?

Rare Beauty je kozmetička linija Selene Gomez. Ima klasične postavke modernog beauty brenda u toliko što je vegan & cruelty free, ali izdvaja ju posvećenost mentalnom zdravlju i stvaranje pozitivnog narativa oko važnosti mentalnog zdravlja. Kako se Selena i sama bori s bipolarnim poremećajem, u srži komunikacije Rare Beauty utkana je poruka sigurnosti i podrške prema ciljanim kupcima. 

Usponu brenda doprinijela je odlična kvaliteta proizvoda upakirana u predivne minimalističke bočice s paletom boja koju izgleda razumiju svi, ne samo milenijalci. Ipak, Selena i njezin tim uspjeli su ono što ne uspije mnogim, celebrity i ne-celebrity brendovima: izgraditi autentičnu zajednicu koja sudjeluje u stvaranju brenda.

Cilj Rare Beauty brenda postavlja Seleni i timu vrlo visoku ljestvicu – promijeniti kozmetičku industriju i narativ lijepoga. Iako u početku ni sama nisam bila previše zainteresirana za još jednu celebrity liniju, u vrlo kratkom roku, više nisam mogla ignorirati Rare Beauty brend. 

Odličnom komunikacijom sa svojom zajednicom koja se aktivno uključuje u svaki novitet, izvrsnom kvalitetom proizvoda kao i specijalnim dizajnom ambalaže, Selena i njezin tim su pokazali kako za izvrsnost, ne postoji problem poput zasićenost tržišta.

Rare Beauty sjajilo
Rare Beauty tuš

Fenty who?

Prije dolaska Fenty beauty linije, malo tko (osim najvećih fanova) je znao prezime popularne pjevačice poznate samo po imenu Rihanna. Ovaj potez tumačim kao razdavanje brendova; Rihanna je pop pjevačica, modna ikona i trendsetterica, dok je Fenty uspješna poslovna žena. Fenty linija je napravila revoluciju u beauty svijetu već pri lansiranju primarne linije koja je brojala preko 40 nijansi pudera od najsvjetlije do najtamnije, s mnoštvom podtonova na izbor, kako bi svaka žena pronašla savršenu nijansu, ali i reprezentaciju za sebe. 

Ako to može napraviti potpuno novi brend, što sprječava beauty divove da učine isto – pitali su se mnogi nakon lansiranja Fenty kolekcije šminke. Njezini highlighteri preplavili su internet, što zbog zanimljive kombinacije pigmenata koje su kreativci dočekali ko’ ozeblo sunce, a što zbog zaista visoke kvalitete proizvoda. Svoju make up liniju, Rihanna je u 2020. proširila Fenty i na skincare. Željno i napeto iščekivana, među skincare fanovima, linija je izazvala blago razočaranje. Boje, pakiranje i imena su oduševila, no sami proizvodi nisu imali toliko jakog odjeka kao što su to imali beauty proizvodi koji su zaista uzdrmali beauty industriju. Vjerojatno dio razočaranja, Rihanna može dugovati iznimno visokoj ljestvici koju je sama postavila sa svakim projektom na kojeg se bacila. Zapravo proizvodi u liniji i nisu tako loši, no nije se desio dramatičan efekt uzdrmavanja beauty standarda za kojeg znamo da je Rihanna kadra. Vraćajući se make up liniji, Fenty Beauty poduprijet LVMH grupacijom, ima velike šanse nadživjeti brend same pjevačice.

Fenty Beauty ruž za usne
Fenty Beauty toner
SAZNAJ VIŠE: