Tko je Jerry Lorenzo, čovjek koji je tri godine “kuhao” suradnju s adidasom

U nebrojenim intervjuima koje je Jerry Lorenzo dao modnim medijima posljednjih tjedana, ono što je prilično jasno dao do znanja jest da nije zainteresiran za kratkoročni hype
03.12.2023.
IMAGE SOURCE: Instagram
RECOMMENDED

Prošle su točno tri godine otkako je adidas u službenom priopćenju najavio dugoročnu suradnju sa streetwear brendom Fear of God i njegovim vlasnikom i osnivačem Jerryjem Lorenzom. Tom prigodom, adidas nije štedio superlative pa je suradnju opisao kao “revolucionarno partnerstvo”, a novoosnovanu modnu alijansu okarakterizirao je, pomalo romantičarski, kao odnos koji “propituje i premašuje granice tradicionalne suradnje”. Jerry Lorenzo je tada postavljen na poziciju kreativnog direktora linije adidas Basketball, a savezništvo dva brenda trebalo je rezultirati trećim stupom Lorenzova brenda Fear of God Athletics.

No, godine su prolazile bez ikakvih službenih vijesti iz oba tabora, a modni insideri i čete nestrpljivih obožavatelja postajale su sve sumnjičavije oko toga hoće li Fear of God Athletics ikada zaživjeti. Iako je sve ukazivalo na to da se suradnja neće realizirati, lansiranje je konačno najavljeno za 3. prosinca.

U nebrojenim intervjuima koje je Jerry Lorenzo dao modnim medijima posljednjih tjedana, ono što je prilično jasno dao do znanja jest da nije zainteresiran za kratkoročni hype, te da se realizacija prolongirala jer je želio napraviti nešto “iza čega može u potpunosti stajati”. Ono što je dugo kuhao čekajući nalet kreativnosti je spoznaja da ne želi kreirati još jedan “lifestyle” proizvod već da linija u sebi mora pomiriti performanse i estetiku.

Osim luksuznog athleisure momenta, liniju je želio sazdati na temeljima funkcionalnosti, u toj mjeri da ona zadovoljava potrebe i profesionalnih sportaša. adidas im nije trebao za još jednu “lifestyle” kolekciju, već za ono što sami ne mogu proizvesti. Dodatni razlog koji je usporio Lorenza jest i to što Fear of God Athletics zbilja nije “bilo kakva” suradnja već treći stup brenda koji gradi od 2013., a koja sada čini “sveto trojstvo” s glavnom linijom i linijom Essentials, sestrinskim “brendom” koji je pokrenuo 2018.

Lorenzova naklonjenost sportu i važnost koju pridaje funkcionalnosti jasna je ako znamo njegovu pozadinu. Rođen u gradu Sacramento u Kaliforniji, Jerry Lorenzo Manuel Jr. odrastao je u sportskoj familiji, a na njega je najveći utjecaj izvršio njegov otac, bivši profesionalni igrač bejzbola i sportski menadžer, Jerry Manuel.

U djetinjstvu su se zbog prirode očevog posla seljakali uzduž i poprijeko, a zbog studija na katoličkom sveučilištu Loyola Marymount preselio se u Los Angeles, mjesto gdje košarka isprepliće svaku poru društva. Tijekom studija radio je u maloprodaji brendova kao što su Gap i Diesel, a potonji ga je posebno fascinirao zbog toga što je od jednog esencijalnog odjevnog predmeta kao što su traperice uspio napraviti revoluciju.

JERRY LORENZO

Kad je dobio prvu plaću prvo što je kupio bile su Diesel traperice. Nešto kasnije bacio se na upravljanje korporativnim sponzorstvima u Los Angeles Dodgersima, a radio je i u sportskoj agenciji i na promociji evenata. Kada se 2008. godine vratio iz Chicaga u LA uhvatio se menadžerske uloge za bejzbol zvijezdu Matthewa Kempa, fokusirajući se posebice na njegov imidž i stil. Želio je za Kempa nešto svježe i manje konvencionalno pa je s vremenom počeo i sam dizajnirati odjeću.

Iako nije imao nikakvo formalno modno obrazovanje, Lorenzo je 2013. skupio 14.000 dolara ušteđevine i pokrenuo Fear of God, a već je debitantska kolekcija polučila ogroman uspjeh. Primijetio ju je i sam Virgil Abloh koji je Lorenza upoznao s Kanyeom Westom, a poznanstvo je kasnije rezultiralo sjajnim suradnjama.

JERRY LORENZO

Fear of God je privukao pažnju i Justina Biebera s kojim je Lorenzo surađivao na turneji Purpose World Tour kao i Kendricka Lamara koji je Fear of God kombinezon nosio na Damn turneji. Od svojih početaka, prije točno deset godina, estetika Fear of God brenda se mijenjala kako je Lorenzo sazrijevao pa se iz estetike inspirirane grungeom transformirala u minimalizam pročišćenih linija, uz luksuz baziran na udobnosti.

JERRY LORENZO

Iako je u posljednjem desetljeću nanizao brojne suradnje, upravo ona s adidasom, najavljena 2020., ima najveću težinu. No, ono što je pomalo apsurdno jest da je sam Lorenzo to partnerstvo namijenio Nikeu. Lorenzo je s Nikeom surađivao na tenisici Nike Air Fear of God 1, a kako ju je publika prihvatila sjajno i prodaja je išla dobro, dizajner se nadao da će svoju ideju o Athletics liniji bez problema “prodati” upravo Nikeu.

No, dan prije nego što je trebao odletjeti u Portland, iz Nikea su mu otkazali sastanak, a suradnja je završila sredinom 2020. I dan danas mu, kaže, nije jasno zašto. No, unatoč inicijalnom “neuspjehu” i ponešto vrludanja i pregovora s raznim sportskim brendovima, traženje ga je konačno dovelo do adidasa i sve ostalo je povijest. Hoće li “revolucionarno partnerstvo” s adidasom na koncu zbilja biti revolucionarnije od suradnje s Nikeom, valja pričekati i vidjeti.

SAZNAJ VIŠE:
Lucija Vogrinc
| 11.01.2023.