10 streetwear brendova koji su danas relevantni

Ovo su streetwear brendovi koji drmaju modnom scenom unatoč predviđanjima da će streetwear izgubiti na popularnosti. Obratite pažnju
30.04.2023.
IMAGE SOURCE: Instagram
RECOMMENDED

Mnogo je vremena prošlo otkako je streetwear napravio transfer iz undergound klubova i skate parkova u domenu luksuza pa tako nije više nimalo neuobičajeno vidjeti da netko od predstavnika urbane ulične mode svoju kolekciju predstavlja na blještavim pistama najvećih modnih metropola. No, to nipošto ne znači da su se ulice odrekle streetweara i da supkulture neke od njih više ne štuju kao svoje modne heroje. Baš zato izdvojili smo deset brendova na koje biste trebali obratiti pažnju u 2023.

Represent

Prije nego što je dobio epitet “luksuzni”, britanski modni brend Represent bio je tek nevini studentski projekt braće Georgea i Mikea Heatona. Dijeleći priču o sramežljivim počecima s brojnim drugim streetwear brendovima, i Represent je počeo tako što je George 2011. došao na zamisao da svoje umjetničke radove, u vidu printa, preseli na pamučne bijele majice. Publici su se prvi put, bez ikakvog budžeta za marketing, predstavili na ljetnom glazbenom festivalu 2012. kad su članovima benda Rizzle Kicks spontano uvalili svoje kape. Hip hop duo se s njima pojavio na pozornici, a Represent je privukao pažnju publike. Na valovima prvih uspjeha, braća su kupila rabljene strojeve za proizvodnju i počeli stvarati kolekcije od početka, a ubrzo su ih primijetili i magazini kao što su Hypebeast i Highsnobiety što je bio sjajan korak prema ciljanoj publici koja cijeni dobar streetwear.

Oscar Deen

Brend Oscar Deen priča je dvojce prijatelja iz Londona s adresom u Manchesteru koji su znali da žele raditi nešto, ali nisu imali pojma što. No, želja da se upuste u zajednički pothvat bila je dovoljno jaka pa su brzo pronašli rješenje za svoje dvojbe. Kada su shvatili da nigdje ne idu bez svojih sunčanih naočala, stvar je bila jasna, Oscar Deen će dizajnirati okvire. Iz ljubavi prema ovom neizostavnom modnom dodatku i sunčanim ljetima, nastao je brend koji danas obožavaju europske ulice, a Oscar Deen ekipa inspiraciju za svoj dizajn pronalazi na buvljacima i u antikvarnicama. Jasno, svojim okvirima daju jedan poseban twist, ali doza nostalgije ono je što ih izdvaja od ostalih.

Cariuma

Brend CARIUMA započeo je svoj život u Brazilu kada su dvojca prijatelja David i Fernando odlučili napustiti svoje prijašnje poslove i upustiti se u poslovnu priču baziranu na principima održivosti. Osim želje da svijetu daju tenisicu koja je proizvedena u društveno odgovornom okruženju, od materijala koji ne štete planetu, kao ljubitelje svih mogućih dasaka ujedinila ih je i ideja o savršeno udobnoj tenisici, sve ono što su smatrali da nedostaje velikim kompanijama. Kao rezultat nastale su tenisice koje su danas posebno popularne na skateboarding sceni, bezvremenske siluete i vrhunske udobnosti, a koje su ujedno i eco-friendly.

Corridor

Brend Corridor “dijete” je dizajnera Dana Snydera koji je u njega utkao svu svoju ljubav i nadahnuće koje pronalazi na užurbanim ulicama New Yorka. Svoju priču Corridor je započeo 2013. godine s adresom u Brooklynu, a danas sve svoje kolekcije dizajnira i proizvodi in-house poštujući principe održivog poslovanja. Brend ističe kako im je važno poslovati na pozitivan način, pažljivo birajući materijale i partnere s kojima surađuju na svim razinama. Iako danas inspiraciju pronalaze na mnogim mjestima, od muzike do ljubavi i duhovnosti, vibra njujorških ulica i dalje je ono što dominira Corridorovom estetikom.

Undefeated

Modni brend Undefeated započeo je svoje putovanje 2002. godine u Los Angelesu, te je vrlo brzo zacementirao svoju poziciju na streetwear sceni. Priču su pokrenuli James Bond i Eddie Cruz, a Undefeated je svoje mjesto pod suncem našao prvenstveno zbog svoje linije premium tenisica koje se, osim dizajnom, ističu i vrhunskom kvalitetom. Bond i Cruz dosad su surađivali s mnogim cijenjenim modnim imenima među kojima se ističu A Bathing Ape, Champion, Neighborhood, Wtaps, Adidas, ASICS, Converse, Nike i Vans, a Undefeated svoje butike danas osim u SAD-u ima i u dalekom Japanu.

A-Cold-Wall

Dizajner Samuel Ross osnivač je brenda A-Cold-Wall kojeg je pokrenuo na jesen 2015. kada je imao tek 25 godina. Osim što je završio prestižni studij na Central Saint Martinsu, Ross je uživao i veliko poštovanje neprežaljenog Virgila Abloha, a svoj je modni brend zasnovao na inspiraciji britanskim ulicama na kojima je odrastao ali i važnosti koju za njega ima britanska radnička klasa te pitanja kao što su društvena nejednakost i zajedništvo. Svoj pristup modi naziva konceptualnim zamagljujući granicu između mode i umjetnosti, te spajajući suvremeni dizajn i urbanu estetiku.

https://www.instagram.com/p/CpVZIIYsB35/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D

Fear Of God

Fear Of God relativno je mlad modni brend, no u vrlo je kratkom roku “pomeo” ulice Los Angelesa. Godine 2013. pokrenuo ga je Jerry Lorenzo, a ono što je zapelo za oko modnoj kliki, u kojoj se nalazi i Justin Bieber, su super kvalitetni esencijalni komadi bezvremenske estetike kao što su jednobojne pamučne hoodice, trenirke, majice i šilterice. Lorenzo svoj brend nije postavio na hypeu i na dizajnu koji “vrišti” već na odjevnim komadima jednostavnih krojeva koje možeš kupiti jednom i identične nositi godinama.

https://www.instagram.com/p/CrhW3w-JVUN/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D

Undercover

Undercover definitivno ne možemo svrstati u newcomere. Brend postoji još od 1990. godine i upravo je devedesetih obilježio japansku streetwear scenu kada je, po svojim riječima, “proizvodio buku, a ne odjeću”. Pokrenuo ga je tada u Tokiju Jun Takahashi, a inspiraciju za svoj vizualno upečatljiv dizajn pronašao je na ulicama i uličnim supkulturama Japana, ali i u svojoj omiljenoj supkulturi, britanskom punku, koji je dovitljivo pomiješao s japanskim utjecajima. Brend je, u glasnom punk stilu, uvijek bio društveno angažiran, a u više od tri desetljeća postojanja svakako je zaslužio da ga se naziva kultnim.

Obey

Baš kao i Undercover, i Obey svoje korijene temelji na društvenom aktivizmu koji proizlaze iz supkultura kao što su skate i punk. Osnovao ga je još 2001. godine umjetnik Shepard Fairey, a Obey je ustvari nastao kao svojevrsna ekstenzija njegova umjetničkog djelovanja. Iako se oduvijek deklarirao kao angažirani underground brend, Obey je brzo stekao naklonost šire publike koja cijeni dobar streetwear, a tu reputaciju je i zadržao sve do danas.

The Hundreds

Brend The Hundreds jedan je od onih koji radi stvari pomalo drugačije. The Hundreds se, naime, uopće ne bi nazvao brendom. Sa sloganom “People Over Product”, The Hundreds je streetwear brend koji svoju moć bazira na povezanosti sa zajednicom te služi kao medijska platforma za promoviranje uličnih supkultura i ulične mode. Baziran u Los Angelesu, nastao je 2003. kao rezultat ujedinjenog truda dvojice vizionara Bobbyja Kima (Bobby Hundreds) i Bena Shenassafara (Ben Hundreds). No, specifičnom pristupu unatoč (ili baš zbog njega), The Hundreds kolekcije nadahnute radničkim uniformama iz devedesetih i kalifornijskim supkulturama brzo su dobile naklonost onih koji cijene dobar dizajn, a The Hundreds je dosad nanizao i mnogo sjajnih suradnji među kojima se ističu one s adidasom, Disneyom, NBA-om i Jacksonom Pollockom. 

https://www.instagram.com/reel/CrbQjKMA9_e/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D
SAZNAJ VIŠE: