Infobip ima hoodie i ne radi se o običnom komadu. Saznali smo sve o tome

Vjerojatno ste već pročitali da je jedna od najuspješnijih regionalnih IT tvrtki napravila iskorak u modnu industriju. Njihov unisex hoodie je proizveden u suradnji s dizajnerom Joshuom Čirjakom i to u samo 300 primjeraka što logično kreira hype i daje dozu ekskluzivnosti cijeloj priči
24.11.2022.
IMAGE SOURCE: Infobip
RECOMMENDED

Kako smo spomenuli u samom naslovu, ovaj hoodie nije običan. U svaki primjerak je ugrađen čip zahvaljujući kojem vašu majicu posjedujete i u virtualnom svijetu kao NFT. Dodatnu personalizaciju donose posebni dodaci – bedževi, koji predstavljaju Infobipovih 70-ak ureda diljem svijeta. Suradnja je predstavljena prošli tjedan u zagrebačkom Pločniku, a mi smo na razgovor “priveli” Ivana Burazina, člana Uprave Infobipa za developersko iskustvo, koji nam je otkrio sve što nas je zanimalo.

Pretpostavljamo da ste ovo pitanje već čuli, ali odakle vas u modnom svijetu i je li ovo samo „one time“ izlet ili ste tek krenuli?

Hoodica je omiljeni komad developera, pa čak bih rekao i cijele tech zajednice. Štoviše, skoro svaka tehnološka kompanija dijeli svoje reklamne hoodice. No, većina njih se na kraju nosi samo „po doma“ ili u „teretani“, a ne kao modni komad. Kako je jedan od mojih zadataka u Infobipu stvoriti „awareness“ oko našeg branda, razmišljao sam kako napraviti da svi ljudi, dakle i oni van Infobipa, žele nositi našu hoodicu. Inspiracija mi je bio DHL koji je od kompanije za dostavu paketa postao jedan od najcool street style brandova, s kolaboracijama s Vetements i drugima iz modnog svijeta. I tako sam krenuo sličnim putem.

Vaš hoodie je nastao u suradnji s dizajnerom Joshuom Čirjakom. Kako ste se našli oko dizajna, ideje i samog procesa stvaranja?

Upoznao sam Joshuu preko zajedničkog prijatelja, još jednog Kanađana Joe Bašića, koji je između ostalog zaslužan za festival ULTRA EUROPE u Hrvatskoj. Tako sam mu predstavio svoju ideju i on je rekao da će razmisliti i vratiti se s nekom idejom. Vratio se ne s jednom već s tri potpuno različite ideje, a sve tri su mi se svidjele i nakon toga je bilo stvarno jednostavno raditi. Trajalo je mjesecima, prošli smo više iteracija, od dizajna, boje, kroja i sličnog, no bilo je lako i zabavno surađivati od početka do kraja.

Logo izgleda poprilično zanimljivo. Gotovo kao da je napravljen u drip tehnici. Kako ste došli do te ideje?

Joshua je napravio grafički otisak tako što je više puta otisnuo riječ Infobip na papiru i onda ga skenirao, ali je tijekom skeniranja tresao papir čime je nastao efekt distorzije. Takav ‘iskrivljeni’ logotip nam se jako svidio i osjećali smo da savršeno odgovara onome što želimo postići ovom suradnjom; promijeniti modu u tech industriji odnosno ‘iskriviti’ ju u nešto novo.

Streetwear danas uživa ogromnu popularnost najviše zahvaljujući Virgilu Ablohu koji je ovoj sceni dao potreban push i napravio ju mainstreamom. Odražava li se ta kultura i na vaše zaposlenike/suradnike? Je li streetwear neki dominantni trend u tech svijetu?

Čak ne bih rekao da je dominantan trend, mislim da se streetstyle i tech kulture donekle dodiruju, ali nikako se ne preklapaju. Upravo je i jedna od ideja ovog projekta premostiti taj jaz između ova dva slična svijeta koji su jedan drugome trenutno van vidokruga.

Jako nam se sviđa kampanja jer je jednostavna, a izgleda svjetski. Tko stoji iza vizuala i što nam možete reći o samom snimanju?

Iza vizuala stoji Joshua Čirjak, koji je savršeno pogodio moju viziju i dizajnom prenio Infobipovu priču. Snimanje smo odradili u Južnoj Koreji kako bismo odrazili internacionalnost koja je važna vrijednost Infobipa i ovog projekta. Hoodice su na snimanju nosili korejski influenceri i modeli, a stilist koji nam je bio na snimanju je inače poznat po radu s Balenciagom i Chanelom.

Na BURO. portalu smo prije godinu dana imali veliki tekst na temu NFT-ja u kojem smo pokušali objasniti i čitateljima (iskreno i sebi samima) o čemu se točno radi. Ova hoodie majica je posebna baš po tome što je vlasnik može imati u stvarnom i virtualnom svijetu. Kako?

Tako je, svaka hoodica postoji u stvarnom svijetu, ali i na blockchainu kao NTF u obliku 3D hoodice. Ono što je ovdje posebno je što smo ugradili čip na samoj hoodici koja dodirom bilo kojeg mobilnog uređaja otvara digitalnu, NFT hoodicu. Točnije, otvorit će se web stranica na kojoj će pisati primjerice ‘ovo je hoodica 3 od 300’ i link na sami NFT. Tako kupci mogu provjeriti autentičnost same hoodice i posjedovati je u stvarnom svijetu.

Kad smo već kod NFT-ova pitat ćemo vas koliko je to tržište danas vrijedno? Neki dan smo pročitali da NFT Bored Ape kojeg je Justin Bieber kupio za 1.3 milijuna dolara danas vrijedi 69 tisuća dolara. Jesu li se ljudi zaletjeli u jednom trenutku s tim kupovinama?

Cijelo financijsko tržište je potonulo u zadnjem periodu, a s njima crypto tokeni i NFT-i. Ako se sjećate, BTC je bio na 19.000 dolara, onda pao naglo na 3500 dolara, zatim nakon dugog perioda došao do gotovo 60.000 dolara te je sada opet 15.000 dolara. Hoće li opet rasti na 60.000 i preko ćemo tek vidjeti, a isto je i s NFT-ima. Naravno, u ovim usponima i padovima neki tokeni, a time i neki NFT projekti, nikada se ne vrate.

Vratimo se na hoodie. Proizveli ste je u limitiranoj ediciji od 300 primjeraka. Postoji li poseban razlog za to?

Ovo je prvenstveno kreativni eksperiment može li tech kompanije napraviti streetstyle brand. I kao svaki eksperiment, mora imati svoja ograničenja testiranja. Naravno, mislim da i ako ih ima manje, ljudi će ih više cijeniti. Neće im pristupiti s razmišljanjem ”mogu i ja to isto kupiti”, već će samo oni koji to stvarno žele moći doći do njih. Naravno, postavlja se pitanje što ako bude više od 300 ljudi koji će htjeti hoodicu? Mislim da je to dobar problem, znak da je uspio eksperiment i samo tada možemo planirati što dalje.

Koja je cijena hoodieja i gdje se može kupiti?

Hoodica se može kupiti s uključenim NFT za $150 na https://hoodie.infobip.com/ , naravno mogu se kupiti i svi dodatni pinovi za $9.99.

SAZNAJ VIŠE: