Ilustracije nadahnute art déco stilom i melankolijom. Upoznajte Domagoja Šokčevića

31.12.2021.

Čiste linije, pomalo prigušena paleta boja, svjetla i sjene koje odaju dojam mističnosti, neodoljivi retro prizvuk i nadahnuće art déco stilom, toplina i ljepota koje se kriju u jednostavnosti jednog “običnog” trenutka, nostalgija i melankolija. Tako bi se nekako mogle, u svega nekoliko riječi, opisati iustracije Domagoja Šokčevića, premda će ih svatko, posve sigurno, doživjeti na svoj način, ucrtavajući u njih svoja trenutna stanja svijesti i svoje emocije. To je, između ostalog, i razlog zašto su toliko sjajne.

U ilustratorske je vode Domagoj uplovio tek prije nešto više od godine dana. No, nakon svega nekoliko mjeseci rada, njegov izniman talent prepoznale su dvije agencije, Agent 002 sa sjedištem u Parizu i agencija Owl Illustration Agency iz Bratislave. Njegov rad zapazili su ubrzo i art magazini izvan naših granica, nedavno je ilustrirao naslovnu ilustraciju povodom 100. godišnjice kina Le Louxor za pariške novine Le Journal Du Village Saint Martin, a njegova limited edition serija radova od svega 30 primjeraka našla se prodaji Humble galerije u francuskom La Flotteu, kao i četiri na španjolskoj platformi Bloodywall.

ILUSTRACIJOM SI SE KONKRETNIJE POČEO BAVITI TEK PRIJE NEŠTO VIŠE OD GODINE DANA. ŠTO JE PRETHODILO TOJ ODLUCI DA KRENEŠ ILUSTRATORSKIM VODAMA? JESI LI I PRIJE CRTAO? 

Ilustracijom sam se počeo baviti sada ima već malo više od godine dana, da. Crtam otkada svjesno znam za svoje postojanje, rekao bih. Djed je slikar, te vjerujem kako sam naslijedio njegov talent i gene, tako da se zanimam za umjetnost od malih nogu. Također, završio sam Školu primijenjenih umjetnosti i dizajna u Osijeku, te sam pohađao Tekstilno-tehnološki fakultet u Zagrebu. O ilustraciji sam površno razmišljao prethodne dvije godine, zbog fakultetskih obaveza nisam imao previše vremena isprobati nove vještine i dati se više u to. Eto, prije nešto više od godine dana, nalazio sam se u malo težem životnom razdoblju, radi raznoraznih situacija. Pošto me prijatelji i obitelj opisuju kao pozitivnu osobu, nisam mogao dopustiti da negativno pobijedi. I zapravo je meni ponekad i smiješno kako sam krenuo s ilustracijom. Jedno jutro sam se probudio s pomisli da se krenem baviti ilustracijom, i na kraju je tako i bilo. Olovka u ruke, papiri na stolu, i prva ilustracija je bila vani već nakon nekoliko dana. Prvenstveno sam započeo s ilustracijom da otkrijem nekakve nove vještine, nešto novo i sebi za dušu. No, evo, na kraju se to pretvorilo u nešto puno veće i još ljepše. 

SAMO NEKOLIKO MJESECI NAKON ŠTO SI OBJAVIO SVOJU PRVU ILUSTRACIJU, JAVILE SU TI SE DVIJE AGENCIJE DA ZASTUPAJU TVOJ RAD. KAKO JE UOPĆE DOŠLO DO TIH SURADNJI? KAKO SU TE PRONAŠLI I ŠTO SU TI TE SURADNJE DONIJELE? JESI LI SE UOPĆE NADAO DA ĆE DO TOGA DOĆI TAKO BRZO?

Da, samo nekoliko mjeseci nakon što sam se okrenuo svijetu ilustracije, u razmaku od nekoliko dana, javile su mi se dvije velike ilustratorske agencije sa željom da me zastupaju. U to vrijeme sam još radio samo osobne ilustracije, nisam imao još nikakvih ilustratorskih projekata iza sebe. 

No, unatoč tome, pronašli su me na Instagramu i tada su mi se javili s komplimentima za ilustracije te željom za zastupanjem. Bio sam uistinu iznenađen, nisam to očekivao, jer zaista se nisam nadao da bi se tako nešto moglo dogoditi u tako kratkom roku. Nakon njihovog stupanja u kontakt sa mnom, dogovorili smo video call sastanke i tako je započela naša suradnja. Radi se o agencijama Agent 002 sa sjedištem u Parizu i agenciji Owl Illustration Agency sa sjedištem u Bratislavi. Agent 002 me zastupaju u Francuskoj i svim francuskim govornim područjima, a Owl Agency me zastupaju u cijelom svijetu. 

Agencije me zastupaju tek četiri mjeseca, no u tih par mjeseci su mi jako puno toga donijele. Imam vlastite agente u obje agencije koji se brinu o formalnim stvarima, ugovorima, ugovaranjima sastanaka, pregovaranjima oko cijena i sličnog što meni odmah olakšava sami posao, kako ne bih gubio vrijeme na takve stvari, već se mogu u potpunosti fokusirati na želje klijenta i sam rad. Već sada sam radio na nekoliko projekata, neki od njih su zaista veliki klijenti, tako da sam uistinu sretan i zahvalan svojim agentima. 

IMAŠ LI NEKE UZORE KADA JE RIJEČ O ILUSTRACIJI I KAKO ONI UTJEČU NA TVOJ ESTETSKI POTPIS?

Postoji zaista puno nevjerojatnih umjetnika i umjetnica kojima se divim i čije radove volim. Moj stil je baziran dosta na art déco stilu u kombinaciji s modernim, pa nemam baš pretjeranih uzora. Ali, isto tako, volio bih izdvojiti poljsku slikaricu Tamaru de Lempicka i američkog realista Edwarda Hoppera. Dvoje nespojivih umjetnika po stilovima, no spaja ih to što se u njihovim slikama osjete emocije. Nostalgija, usamljenost, elegancija i glamur. Tamara ima izričaj glamura koji prikazuje kroz portrete, a Edward spaja arhitekturu i ljude čije su slike prožete nostalgijom. Koloristika i estetski potpis se razlikuju u potpunosti, no rekao bih da možda imaju utjecaj na moje tematike, pošto sam baziran na svakodnevnom životu, ljudima i arhitekturi. 

NEDAVNO SI OBJAVIO ILUSTRACIJU KOJU SI RADIO POVODOM 100. GODIŠNJICE KINA LE LOUXOR ZA NOVINE LE JOURNAL DU VILLAGE SAINT MARTIN. RECI NAM NEŠTO VIŠE O TOME. 

Tako je. Dobio sam ponudu kreativnog direktora novina Le Journal Du Village Saint Martin za ilustriranje naslovnice za 100. godišnjicu kina Le Louxor u Parizu. Naravno, prihvatio sam projekt, za koji sam imao stvarno izuzetno kratki rok od samo nekoliko dana. U tih nekoliko dana bilo je puno stresa i panike, no na kraju smo uspješno završili projekt. Cilj ilustracije bio je prikazati Le Louxor kino u jesen te ljude koji dolaze u kino. S paletom sam se fokusirao najviše na tople boje, kako bih najviše od svega dočarao kino i naravno, samu jesen. 

KAKO IZGLEDA TVOJ PROCES KREIRANJA ILUSTRACIJE? KOJIM SE ALATIMA PRITOM KORISTIŠ?

Tematika mojih ilustracija bazirana je najviše na situacijama iz svakodnevnog života i međuljudskih odnosa. Iz toga i kako se osjećam u tom trenutku, što bih volio prenijeti na ilustraciju, izvlačim temu za svaku sljedeću ilustraciju. Nakon odabira teme, baziram se na nekakvom malom istraživanju kompozicije i palete boja. Tijekom samog istraživanja tu je i po nekoliko skica koje radim olovkom na papiru. Nakon gotove završne skice, skeniram je te prebacujem na laptop. Završnu skicu onda realiziram i dorađujem digitalno, u Adobe Photoshop programu, gdje se dodatno igram s bojama, sjenama i svjetlosti. 

KAKVI SU PLANOVI ZA 2022.? ŠTO OČEKUJEŠ OD NOVE GODINE?

Planovi za 2022. godinu su vrlo uzbudljivi, već sada se nanizalo zaista zanimljivih projekata za 2022. godinu. Naravno, ne bih puno govorio o planovima za iduću godinu, no sa sigurnošću mogu reći da će biti sve podosta zanimljivo. Od nove godine ne želim zapravo ništa očekivati, želim da sve ide prirodnim tijekom, pa ćemo i vidjeti kakva će biti. No, većina stvari je na nama, tako da od svega najviše treba raditi na sebi i na vlastitom razvoju i napretku, što ujedno donosi i puno toga lijepog. Svima želim još ljepšu, uspješniju, toplu i punu ljubavi novu 2022. godinu. 

SAZNAJ VIŠE: