Vice Media je bankrotirao. Što se to događa s digitalnim medijima?

Digitalne izdavačke kuće su se počele klimati. Nakon što je prošli mjesec ugašen BuzzFeed News, medijska grupa Vice Media službeno je proglasila stečaj
16.05.2023.
IMAGE SOURCE: Pinterest
RECOMMENDED

Još jedna tvrtka novih medija je pala. Veliko digitalno izdavaštvo Vice Media jučer je podnijelo zahtjev za zaštitu od stečaja, podsjetivši digitalne izdavačke kuće na probleme u industriji s kojima se sve više suočavaju. U sudskom podnesku, tvrtka Vice Media je navela svu svoju imovinu i obveze u rasponu od 500 milijuna do 1 milijarde američkih dolara.

Stečaj neće prekinuti svakodnevne operacije poslovanja Vicea, koje uz vodeću web stranicu uključuje oglasnu agenciju Virtue, odjel Pulse Films, modni magazin i-D i Refinery29, stranicu usmjerenu na žene koju je Vice kupio 2019. godine. New York Times je izvjestio da je u ovom trenutku „grupa Viceovih zajmodavaca, uključujući Fortress Investment Group i Soros Fund Management u vodećoj poziciji za izvlačenje tvrtke iz stečaja.“ Grupa je predala ponudu od 225 milijuna dolara, što bi bilo pokriveno s postojećim zajmovima tvrtki te preuzela „značajne obveze“ od Vicea.

Zajmodavci tvrtke su osigurali 20 milijuna dolara zajma za nastavak poslovanja Vicea. U ovom trenutku, druge tvrtke mogu dati višu ili bolju ponudu za Vice Media tvrtku, a ako se ne pojavi bolja ponuda, grupa koja uključuje Fortress i Sorosa preuzet će Vice za 225 milijuna dolara.

Propast digitalnih medijskih giganata

Još od 1994. kada je pokrenut, Vice je bio poznat po edgy, modernim temama usmjerenima na mlade, sa sadržajem koji obuhvaća tiskane medije, evente, glazbu, online, TV i igrane filmove. Smatralo se da je tvrtka u jednom trenutku vrijedila 5,7 milijardi dolara, no svaki san direktora Vicea sada je propao. Investicije medijskih titana poput Disneya i velikih finacijskih investitora poput TPG-A, koji su potrošili stotine milijuna dolara, postat će bezvrijedne zbog stečaja.

Vice Media nije jedina digitalna medijska tvrtka koju je pokosio preokret digitalnog tržišta. Prošli mjesec, BuzzFeed je zatvorio svoj odjel BuzzFeed News, ostavljajući mnoštvo talentiranih novinara bez posla. Prisjetimo se da je BuzzFeedov odjel za vijesti tijekom godina osvajao brojne nagrade za novinarstvo, uključujući i Pulitzera. S druge strane, Vox Media je ranije ove godine prikupila novac za otprilike polovinu svoje vrijednosti iz 2015. godine.

Koji je razlog ovome? The Guardian je kao problem digitalnih vijesti naveo neodrživu zaradu. Publika je bila tu, no prihodi od digitalnog oglašavanja odlazili su na društvene mreže poput Facebooka i Instagrama. Što će onda funkcionirati kada su u pitanju vijestu digitalnom dobu? Na kraju je uvijek riječ o eksperimentima, svako će digitalno izdavaštvo pronaći vlastiti put ka održivom zaradom. Ben Smith, bivši urednik BuzzFeed Newsa tvrdi da je „diverzificirani prihod“ najbolji odgovor na održivi poslovni model za budućnost novinarstva. Pretjerano oslanjanje na društvene mreže koje će dovesti novu mobilnu publiku, na kraju krajeva bi vas moglo dovesti do stečaja. Mi ćemo se još uvijek nadati da će dobro i kvalitetno novinarstvo opstati.

SAZNAJ VIŠE: