Estetski kirurzi vs. poznate osobe: jesu li dužne javno priznati korekcije?

Trebate li otkriti svojim pratiteljima što ste sve radili na licu i tijelu ako ste influencer? Tema koja se provlači društvenim mrežama već danima, a sve zahvaljujući Kim K.
19.07.2022.
IMAGE SOURCE: Kim Kardashian Instagram

Znam da imamo puno većih problema u svijetu od toga je li Kim Kardashian izjavila da nema jedan filler u sebi, ali kad se društvene mreže tako uzbude, nema mi druge nego proučiti zašto mi na feedu stalno iskaču razna mišljenja na temu. Estetske korekcije poznatih osoba su uvijek intrigantna priča jer svi u sebi imamo to zrno radoznalosti. Na You Tubeu postoji kanal Lorry Hill koja je cijeli svoj sadržaj posvetila otkrivanju zahvata koje su poznate osobe napravile i to čini s preciznošću kirurga. Pritom je Lorry jako transparentna oko vlastitih korekcija i daje savjete ženama koje žele probati botoks, filere ili imaju neke nedoumice oko operacija.

Dobar kanal ima i Dr. Amir Karan, ugledni plastični kirurg iz San Francisca čija je specijalnost Face-Lift koji zagovara već u 40-ima kako bi isti imao nevjerojatan efekt. Cijeli YouTube je pun stručnjaka za estetske korekcije, a među njima je najviše doktora/kirurga koji su shvatili da im je online prisutnost i edukacija dobra za posao. Na Instagramu imate cijeli niz profila poput Celeb Face koji „razotkrivaju“ estetske korekcije poznatih osoba uz fotografije prije i poslije.

Onda dolazimo do obitelji koja je estetskim kirurzima donijela više posla nego usne Angeline Jolie 2000-ih. Prije nekoliko godina jedan ugledni kirurg iz Los Angelesa je izjavio da mu žene u ordinaciju najčešće dolaze s fotografijom Kim Kardashian. Kim je oblikovala izgled nekoliko generacija djevojaka, uključujući i Kylie Jenner koja izgleda kao njena mini verzija. Svatko sa svojim tijelom ima pravo raditi što hoće i ako vam se ne sviđa njena estetika, sigurno nećete trčati u ordinaciju s njenom slikom i tražiti ta usta, nos, grudi, stražnjicu. Veliki broj žena su učinile baš to, a dosta njih je i zaradilo novac na društvenim mrežama upravo zbog frapantne sličnosti s Kim. Čak i Kanyeova nova djevojka izgleda kao njena izgubljena sestra.

Vijest oko koje su se doktori na društvenim mrežama uzbudili je sljedeća. Kim je dala intervju za magazin Allure, a u svrhu promocije svog beauty brenda SKKN s kojim već ima sto problema (o tome ćemo drugi put). Promo turneja je krenula u NY Timesu, a nastavila se u Allure magazinu koji desetljećima prati sve beauty novitete i u tom segmentu su stvarno imali određenu težinu. Kim je za magazin izjavila da nikad u životu nije stavila dermalni filer u lice i da je samo koristila malo botoxa. Doslovno je porekla bilo koji zahvat. Ne morate biti stručnjak za estetsku kirurgiju ni član Mense da uvidite da je žena promijenila „lični opis“ tijekom godina. Dovoljno je pogledati fotografije od prije desetak godina i danas, i vidjet ćete da je malo toga isto na njenom licu. Njen intervju je pokrenuo lavinu komentara na društvenim mrežama i po tko zna koji put potegnuo pitanje trebaju li poznate osobe priznati svoje korekcije? Postoji li odgovornost prema publici koja ih prati i na koju “utječu”?


Moje mišljenje je da nitko nije dužan polagati račune javnosti o vlastitim zahvatima, osim u slučaju ako tim istim ljudima prodajete kozmetiku od koje ste navodno tako utegnuti i nemate jednu boru na licu. Osobno me nije briga što je tko na sebi radio dok god me ne laže u lice i gura mi propagandu da kupim 5000 kuna kozmetike pod njenim imenom kako bi postigla taj look. Doduše ja nisam target tog brenda jer imam određeni broj godina i više ne me mogu preveslati čudesni čajevi, celebrity brendovi koji se kunu u maslinova ulja i preskupi hijaluronski serumi (imate hijalurona za 50 kuna koji će vam napraviti isti efekt kao onaj od 800 kuna). Danas kozmetiku kupuju klinke, pripadnice mlađe generacije kojima je već sa 14 godina plasirana prva laž da usne narastu tijekom puberteta i da ih možete precrtati da izgledaju 10 puta veće (Kylie Jenner). Većina tih djevojaka će poželjeti skupocjeni SKKN u nadi da će jednom izgledati kao Kim Kardashian. Sjetite se samo onog suludog Kylie Jenner izazova kada su se klinci diljem svijeta masovno ozlijeđivali kako bi dobili pune usne kao Kylie. Ponavljam. Nitko nije dužan pričati o svojim osobnim stvarima online i zabavljati Ljilju koja to čita u dnevnom boravku. Ali ako Ljilji izbijate novac iz džepa i lažete je, onda ste podložni tome da vas stručnjaci prozivaju i da vas isti ti pratitelji pitaju zašto lažete?

U jednom trenutku će cijela ova stvar izmaknuti kontroli i gotovo sam sigurna da će se donijeti neki pravilnik za reklamiranje ovih proizvoda. Svaki mjesec osvane novi celebrity beauty brend i više ne govorimo o make up-u. Poznate osobe su počele pristupati svojim linijima kao dermatolozi i koncetrirani su na skincare. Beauty industrija nije ista kao prije desetak godina i stvari su se promijenile na svim razinama. Ako su veliki beauty brendovi dužni objasniti u svojim kampanjama da su trepavice umjetne (u slučaju reklamiranja maskare), ne vidim razlog da celebrity beauty brendovi ostanu u ovoj sivoj zoni koja obmanjuje kupca i to na jako jeftin način.

SAZNAJ VIŠE: