Erewhon je otvorio novu tržišnu nišu – luksuz kroz hranu

Luksuzni supermarket Erewhon brendovima je popločio put za ulazak u novu nišu - hrana. No, ne bilo kakva hrana - hrana kroz prizmu luksuza
22.04.2025.
IMAGE SOURCE: @erewhon/@cjstowklyn/@tamara/@kyliecosmetics
RECOMMENDED

Što bi bio statusni simbol? Netko će reći G-Wagon, netko Birkin torba, netko možda čak i teretana, ali danas se uz to može slobodno reći kako su statusni simbol postali i – supermarketi. Da, trgovine koje se inače posjećuju u našem najgorem izdanju, na brzinu i s ciljem što manje potrošnje, danas su podignute na novu razinu. Neću previše ulaziti u dubinu toga kako su luksuzni supermarketi postali popularni brendovi, jer smo to jednom prilikom već prošli. No, ono što me fascinira je zapravo njihov opstanak na vrlo visokoj poziciji. Unatoč povećanju svijesti o prekomjernoj potrošnji, mnogi još nisu ustuknuli u svojoj kupovini namirnica u luksuznim supermarketima. A ono što me još više fascinira, je činjenica da se modni i beauty brendovi sve više žele i trude asocirati uz hranu, bilo to kroz suradnje ili printove ili limitirane keksiće, svatko se želi vezati uz hranu.

Erewhon lifestyle

Kako je Erewhon od hrane stvorio luksuz?

Vratimo se na sam Erewhon. On nije uspio samo zato što ima organske proizvode i zdraviju opciju za baš sve. Erewhon je uspio jer su nešto što „nije za svakoga.“ Smoothie kod njih nije napitak. On je modni dodatak i košta oko 20 dolara. On je nešto što svatko prvo pomno fotografira, a nekad i upari uz modnu kombinaciju kako bi imao savršene fotografije. A činjenica da su svoj smoothie imale omiljene zvijezde još dodatno učvršćuje njegovu poziciju kao nešto teže dostupno, ali jako poželjno. Nedavna suradnja s brendom Travis Scotta, Cactus Jack, mnoge je oduševila, a riječ je o jednostavnim health shotovima. Čak me i iznenadila njihova cijena, koja iznosi svega $7, što je poprilično normalna cijena za shotove (u Americi barem, kod nas su ipak nešto jeftiniji).

Jučer je objavljeno da Tyla ima svoj smoothie koji se dodao na listu ostalih celebrity smoothieja koji se nalaze na policama ove trgovine. Tyla je tako potvrdila status nove “it” djevojke na glazbenoj sceni što je zanimljivo jer potvrda “it” statusa se dogodila kroz supermarket.

Spajanje poznatih osoba i hrane/pića je stara marketinška strategija i većina zvijezda s A liste ima kampanje za pivo, čips, soft drinks, alkohol, a isto tako većina takvih kampanja je orijentirana na azijsko tržište (vidjet ćemo što će biti s tim angažmanima nakon carina koje je uveo Trump) međutim Erewhon je ovaj koncept odveo na jednu drugu razinu jer je riječ o supermarketu. Erewhon nije Pepsi, a nije ni Target već sasvim nova niša koja nam malo izaziva nelagodu jer ako pogledate oko sebe, vidjet ćete da je sam čin odlaska u supermarket postao luksuz za većinu ljudi. Pritom ne mislim na odlazak u Erewhon već u obični supermarket u kojem cijene divljaju.

Vjerojatno najbolju poruku o stanju ekonomije i cijenama hrane je poslao Ordinary, beauty brend koji je iskoristio situaciju za svoju promociju, ali su to napravili tako da se zapitate jesmo li došli do toga da beauty brend izbacuje i prodaje jeftinija jaja od onih u standardnoj ponudi marketa? Upravo to su napravili. Brendirali su kartone jaja The Ordinary Eggs i stavili ih u prodaju po cijeni od 3,37 dolara što je duplo jeftinije od cijene jaja u američkim marketima. The Ordinary je inače poznat po pristupačnoj cijeni svojih proizvoda i toj kategoriji su napravili pravu revoluciju, ali poruka s jajima je jasna.

Jasno je i da Erewhon nije običan supermarket i da se kupovina namirnica ovdje može usporediti s kupovinom dizajnerskih torbi jer mnogi će komentirati: ako nemaš novaca, ne kupuješ tamo, ali u svjetlu svjetskih događanja cijela kampanja i Erwhon haulovi koje TikTokeri rade imaju puno veću težinu jer obična jagoda je mnogima postala luksuz, a da ne pričam o jagodi od 100 dolara koja je doletjela iz Japana.

Nije Erewhon usamljen u ovom pothvatu. U više navrata smo pisali o modnim brendovima koji su ušli u svijet ugostiteljstva kako bi se upleli u svaki aspekt života svojih kupaca i potencijalnih kupaca. Evo Prada od nedavno prodaje matchu za 88 dolara. Dobro ste pročitali. 88 dolara košta matcha jer je dobijete u plastičnoj čaši na kojoj je Pradin logo. Kardashiani rade svoje kolače, točnije dale su svoja imena za popularni (totalno basic tvornički brend) Crumbl i svi ih recenziraju na TikToku. Svatko tko je netko danas ima beauty brend i radi nešto s hranom ili pićem.

Erewhon je prvi u nizu luksuznih supermarketa koji su pristupili marketingu kao da su high end modni brend. Popularnost njihovog koncepta je odjeknula u niši kojom vladaju te očekujte globalni boom luksuznih supermarketa s istom promocijom u stilu dizajnerskih brendova. Plaćate li tamo iskustvo, viralni moment ili japansku jagodu? Mnogima vjerojatno nije važno dok god su u trendu.

@lingandlamb

So we finally tried the Kardashian Crumbl Cookiesssss… #kardashians #kardashianscrumbl #crumblecookie

♬ original sound – LingandLamb

SAZNAJ VIŠE: