Edita i Džordži su nova lica domaćeg brenda Bomber Clothing

Bomber Clothing niže uspjehe na domaćem i internacionalnom tržištu. Nedavno su predstavili novu kampanju, ali i najavili prvi model tenisica
15.03.2024.
IMAGE SOURCE: Privatni album, Mateo Mučnjak, Danko Šimunović
RECOMMENDED

Bomber Clothing je jedan od ozbiljnijih (ako ne i najozbiljniji) street wear brend u regiji, a iza njega stoji Nikola Filić sa svojim timom. Brend je osnovao 2016. bez ikakvog velikog back up-a s idejom da od njega napravi nešto što može konkurirati na svjetskoj sceni. Ova ambiciozna ideja je ubrzo postala realnost i danas se Bomber Clothing prodaje u svjetskim concept dućanima uz bok Off Whiteu i brendu Fear Of God. Bomber uskoro lansira i svoj prvi model tenisica što će sigurno dati novi push u inozemnim vodama. Prije koji tjedan je izašla nova kolekcija Overthinkers, a kao zaštitna lica se pojavljuju Edita i Džordži. Tim povodom sam razgovarala s Nikolom i saznala kako Bomber trenutno posluje i koji su mu budući planovi.

Bomber od osnutka brenda ima kolaboracije s poznatim predstavnicima glazbene scene. Ovaj put si za kampanju angažirao Editu i Džordžija. Kako je došlo do suradnje?

Ove godine smo htjeli cijelu estetiku podići na novu razinu tako da su po meni Edita i Džordži bili najbolji izbor za suradnju. Edita i ja imamo zajedničkog prijatelja Davida Livaju preko kojeg sam je pitao bi li bila zainteresirana biti naš ambasador u novoj kampanji. Dosada smo bili menswear brend te smo kolekcije prezentirali isključivo kroz muške modele. Htio sam da naš prvi ženski model bude baš Edita jer ona ima baš specifičan glazbeni stil. Ona isto kao i Bomber, nema “etiketu” i samo jedan određeni pravac u kojem se kreće kao umjetnica. To je nešto što je meni važno jer veliku inspiraciju za kolekcije Bomber crpi iz glazbe. Ona se pronalazi u svakom žanru i pokazuje da je umjetnik sama po sebi. Tome težimo i mi; svakom kolekcijom pokušavamo izaći iz okvira koje smo dotada postavili i želimo zapravo izbjeći “etiketiranje” brenda. Džordžija sam upoznao još 2021. na Music Weeku u Beogradu, radili smo mu styling za nastup i odmah smo se skompali. Prošle godine u petom mjesecu nosio je reviju za moju prošlu kolekciju i odabir njega kao drugog ambasadora jednostavno je imao smisla. Džordži ima prepoznatljiv modni stil koji ne može ostati ne primijećen. Odjeća im je u kampanji tako dobro “legla” kao da je rađena upravo za njih dvoje.

BOMBER CLOTHING

Što nam donosi nova kolekcija? Kako je nastala i koje su bile smjernice?

Nova kolekcija nam donosi potpuno novu estetsku dimenziju što se tiče dizajna, izlazimo dalje van komfor zone. Odlučili smo se malo više poigrati bojama, slojevima te s potpuno novim komadima koji nisu samo majice i hoodice, već u priču ulaze i jakne, bomberice, kožni komadi, hlače, traperice itd. U kolekciji je ukupno 30 komada odjeće koja su podijeljena u četiri dropa. Kroz njih smo htjeli predstaviti četiri faze overthinkanja, kako i samo ime kolekcije kaže. Prvi drop je izašao 23. veljače, zove se “Reverie” te oslikava prvu fazu overthinkanja. To je ona faza u kojoj si jednostavno zatočen u svojim mislima i ne možeš pobjeći od njih. Idući drop izlazi u petom mjesecu i zove se “Lost In Shadows”. Kroz njega smo htjeli objasniti kako od overthinkanja ne možeš pobjeći kamo god da otišao; ako ti je u karakteru, zauvijek je s tobom kao sjena. Treći drop izaći se u osmom mjesecu, a nosit će ime “Dream Awake”.

BOMBER CLOTHING

Ova faza je saznanje da overthinkaš, i imaš osjećaj kao da budan sanjaš kao jedan dugi lucidni san. Učiš kontrolirati leteće misli i uspijevaš to iskoristiti u dobre svrhe. Zadnji drop, onaj koji cijelu priču zaokružuje izlazi u jedanaestom mjesecu i zvat će se “Revelation”. Ipak volim kada priča ima sretan kraj pa tako zadnja faza predstavlja mir i izlazak iz overthinkanja, situacija se riješila i oslobodio si se problema. Bomber sam ja, on je moje platno za slikanje, koncept u kojem ja svoju kreativu želim pretvoriti u odjeću. Za mene je to sredstvo komunikacije koje koristim za svoj kreativni proces. Brend predstavlja moj karakter, moja glava, emocije i psihička stanja. Ljudi meni bliski znaju da sam overthinker i to je ono što sam predočio kroz kolekciju. Na kolekciji radim već dvije godine s Antonijom Bucić te je napokon to sve vidjelo svjetlo dana.

BOMBER CLOTHING

Izbacili ste prvi model tenisica? Kako je došlo do toga i kako bi opisao siluetu?

Zapravo nismo još izbacili prvi model tenisica, ali hoćemo ovo ljeto. Tenisice će se zvati “333” zato što je kombinacija triju boja. Broj tri meni predstavlja kompletnost i transcendentalnu razinu. Vjera je jako važan dio mog života, tako da je simbolika broja tri kao božanstva meni znak puta ka napretku. Ideju o tenisicama razvijamo još od pandemije, ali smo po pitanju toga bili jako pažljivi jer je dosta komplicirano i potpuno je drugačiji proces operative od odjeće. Morali smo naći jako kvalitetnu tvornicu koja će razumjeti našu viziju, estetiku i brand positioning. Tvornica koju smo pronašli u Portugalu radila je već s dosta velikih brendova i odmah su shvatili naše želje. Kod izrade siluete smo htjeli napraviti konvencionalnu tenisicu koja je dašak luksuza za svakidašnji wear. Stilski je malo chunky, za što je inspiracija bio skejterski stil, a opet ima dovoljno high end točaka da se može kombinirati i na odijelo.

Imao si nekoliko uspješnih kolaboracija s regionalnim trap zvijezdama. Jesu li te kolaboracije urodile plodom?

Pa da, imali smo kolekciju s Voyageom, Coronom i to mi je bilo jako zanimljivo jer sam prvi put radio nešto gdje se spajaju dvije industrije i brenda. Oni kao trap zvijezde su brendovi za sebe, dok je Bomber brend za sebe u modnoj industriji. Bilo mi je kul spajati njihove identitete s našim. Sigurno su urodile plodom na tržištu diljem naše regije. Sad već dosta i ljudi znaju za nas, tko smo, što smo i što predstavljamo. Naučili su me nešto novo, otvorili su mene kao osobu, a samim time i moj brend prema daljnjim kolaboracijama. Izazovno je spajati dvije estetike da se istovremeno svide i nama i njima pa onda i ljubiteljima brenda. S Coronom sam imao i svoju prvu reviju što je zasad možda naš najveći interni uspjeh.

BOMBER CLOTHING

Koliko je Bomber filozofija vezana za glazbu?

Brend kao koncept je zamišljen kao puno više od same odjeće. Dugoročno želimo biti dio društva, kulture, smjera razmišljanja, tako da inspiraciju dosta crpimo iz glazbe. Privlače me umjetnici “slobodnjaci” koji se ne drže okvira i samo jednog stila. Kako se razvijam ja, tako se razvija i Bomber. Nemamo jedan te isti pravac, već se stalno guramo dalje u nove izazove i nepoznat teren. Prava umjetnost se događa upravo izvan komfor zone. Ne želim se nikada specijalizirati samo za jedan tip odjeće. Mi nismo streetwear brend, mi smo high end brend s estetikom streetwear-a. Jako sam empatičan i volim razumjeti mlade pa kroz to dolazi i istraživanje glazbe. Slušam stvarno sve žanrove, od klasične, do trapa, house-a, pa sve do country glazbe. Haha. Tako da je svaka kolekcija u svom tonu.

BOMBER CLOTHING

Vidiš li Bomber kao regionalni brend ili si isključivo orijentiran na inozemstvo? Jesi li probio još neka nova tržišta na svjetskoj sceni?

Ja sam ponosan na to da sam hrvatski dizajner i trenutno jesmo regionalni brend, ali imamo ambicije i potencijala širiti se i dalje. Nose nas neki američki celebritiji poput Brysona Tillera, Lil Skiesa, Juana Andersona Toscana, Rhudeboyza, Feida, Marvina Bagleya, Feida. Naša odjeća je i u 18 dućana vani i to je sve nešto na što smo ponosni. Mi smo jedini brend iz regije koji se nalazi u Luisaviaromi rame uz rame Dioru, OffWhiteu, Fear of Godu i ostalim svjetskim brendovima. Dosta se razvijamo u Italiji i Japanu, naravno Njemačka je uvijek tu standardna kao i Austrija i Švicarska, ali smo ponosni što se širimo u modnim zemljama kao što su Italija i Japan. Želim predstaviti Hrvatsku modnoj sceni i ponositi se svojim korijenima. Nikada se ne želim odseliti, prebacivati firmu ili slično jer želim ostati tu. Drago mi je da mogu ponosno reći da se jedan hrvatski brend može ponositi takvim uspjesima.

BOMBER CLOTHING
BOMBER CLOTHING

Kako gledaš na stanje streetweara danas?

Postoje dva pravca streetweara, jedan je streetwear streetwear, a drugi streetwear u kombinaciji s high endom. Mi se krećemo u ovom drugom pravcu. Što se tiče samog streetweara to moram priznati da ne pratim previše, više pratim dizajnerski koncept brendova. Streetwear kao takav je danas postao modni pravac za sebe i rekao bih da prati društvo i pop kulturu koja se razvija. Iako ga i dalje mladi najviše furaju, primjećujem da taj stil širi i generacijski. Svi žele ostati zauvijek mladi pa tako je streetwear postao stil za svih.

BOMBER CLOTHING

Što je potrebno da bi se opstalo jer čini mi se da se trend iz manistreama vraća korijenima, točnije da nije svatko tko napravi hoodie majicu odjednom streetwear.

Ja bih rekao da kada napraviš hoodie majicu ti jesi streetwear, ali nisi brend. Ja gledam na to iz svoje perspektive i smatram da je potrebno prvo izgraditi brend i priču u kojoj se sve temelji pa onda tek konceptualizirati same komade odjeće. Nijedan jak brend nema samo majice i hoodice. Naravno, sve ovisi o onome što sam tvorac želi postići, ali za mene je moj brend jedna vrsta komunikacije s ljudima. Želim postići to da ljudi čuju to što osjećam i da se mogu poistovjetiti sa mnom i da u tome svatko nađe nešto svoje, da ljudi u mojoj priči pronalaze sebe.

Ja sam isto u samom početku startao s majicama i hoodicama, ali sam se s vremenom fokusirao na brend pozicioniranje, istraživao sam tržište, razvijao se sam projekt i ispunjavao svoju viziju. Danas se na tržištu neprestano pojavljuju neki novi brendovi, novi dizajneri, ali meni je to kul i želim podržati svakog mladog kvalitetnog umjetnika koji želi ispričati nešto svoje. Moj savjet novim dizajnerima bi bio da ne budu u toj branši isključivo zbog novca i brze zarade, već da se u to upuštaju samo ako imaju istinsku ljubav prema modi, ustrajnost i ponekad malo i ludosti. Haha!

SAZNAJ VIŠE: