SEARCH

Kako su Drago Vukelić i BSH tim postali najozbiljniji igrači na hrvatskoj elektronskoj sceni

Drago Vukelić i njegov BSH tim uskoro dovode Solomuna. Njihova poslovno-glazbena priča je narasla u najveći glazbeni program u Hrvatskoj za koji se zna i u svjetskim razmjerima
21.07.2024.
IMAGE SOURCE: Marija Gašparović
RECOMMENDED

Ako pratite elektronsku glazbenu scenu u Hrvatskoj, onda ste čuli za BSH. Teško ih je ne primijetiti jer stoje iza najvećih partyja u zemlji i uvijek ih održavaju na atraktivnim lokacijama. BSH je postao najveći i najozbiljniji party u Hrvatskoj, a čini mi se da su tek uzimaju zamah za sve što ih čeka u budućnosti.

10.8. u Hrvatsku dovode Solomuna koji je bez sumnje jedno od najvećih imena elektronske glazbene scene danas. Party će se održati na lokaciji Cave Romane i pretpostavljam da će videa obići svijet. Nestvarna lokacija, najbolji svjetski DJ i tisuće ljudi koji uživaju u glazbi je siguran recept za uspjeh i svjetsku prepoznatljivost. S Dragom Vukelićem sam htjela razgovarati već neko vrijeme, ali se nismo uspjeli “uloviti” za intervju uživo. Prošli tjedan smo sjeli na kavu i porazgovarali o početcima BSH-a i uzbudljivim planovima koje tim ima,a vjerujte mi, ima ih napretek.

Možemo krenuti od početka. U posljednjih nekoliko godina ste postali najozbiljniji event u Hrvatskoj. Kako ste uopće počeli i koliko vas ima u timu?

Ideja je došla prije 11 godina jer sam htio biti DJ i nekako nisam nalazio mjesta na kojima bih puštao glazbu kakvu volim. Općenito mi je bila zanimljiva ideja organizacije partyja na nekim nesvakidašnjim mjestima kao što su npr. muzeji tako da smo organizirali prvu Novu godinu na Zrinjevcu. To je bio naš prvi event, ali nije bio najozbiljniji u tom organizacijskom smislu. Iz tog se rodila ideja za dalje. Onda sam organizirao prvi open air dnevni party na Sljemenu. Mislim da je to čak bio i prvi dnevni event ovog tipa.

Nakon što je taj event dobro prošao odlučili smo se za Medvedgrad. Svi su nam govorili da je nešto takvo nemoguće na toj lokaciji, ali uspjeli smo. Tu se onda priča zarolala ozbiljnije. Do tog trenutka je sve nekako teklo stihijski. Nismo imali neki strateški plan ni biznis plan. Sve je funkcioniralo po sistemu: frendovi smo, ‘ajmo organizirati neki dobar tulum. U jednom trenutku je moj brat ušao u priču jer je vidio potencijal u ovome svemu i mislim da bez njega ne bismo došli do levela na kojem smo sada. On se prihvatio organizacije, produkcije i financija, a ja sam se onda mogao prepustiti kreativnom dijelu priče. U timu nas je trenutno petero kao stalna postava i imamo više vanjskih suradnika koje angažiramo po projektu. U tom nekom širem timu nas ima 30.

Koliko se scena promijenila otkad ste krenuli do danas? Čini mi se da je sve nekako postalo veće i komercijalnije.

Što se evenata tiče promijenilo se dosta toga. U Zagrebu sad postoji velik broj dnevnih evenata na različitim lokacijama. Mi smo započeli taj trend i sad se to nekako logično nastavilo na domaćoj sceni. Što se tiče promjena u samoj glazbi i tu se dogodilo puno toga. Prije 10 -11 godina je vladao zvuk kakav imaju Swedish House Mafia, a u jednom trenutku je stvar prešla u tech house. Danas pak imamo kako ga volim nazvat “TikTok techno”. Vani vlada spomenuti techno koji zvuči tako da najčešće imaš popularni vokal na 140, 150 bpm-a, te su upravo kratki 10-15 sekundni videi na TikToku na kojima masa ljudi enegetično pleše napravili taj novi smjer sve popularnijim. Ta vrsta techna je u Europi jako popularna među mlađom generacijom. Kod nas još nije zaživio i iskreno, drago mi je da nije. Generalno se radi društvenih mreža, između ostalog, u glazbi sve počelo bazirati na dropu, a glazba se ne može ispričati niti doživjeti kako treba na 10,15 sekundi. Glazba je cjelina koja se treba doživjeti od početka do kraja.

Tko je trenutno najpopularniji booking na svijetu?

Teško mi je reći sa sigurnošću jer u svakoj državi dobro kotira neki drugi dj. Rekao bih da su to vjerojatno Solomun, Tale Of Us, Keinemusik..

U Zagrebu kao da nedostaje većih partyja, tj. većih imena. Vi radite Solomuna, ali ga radite u ljetnoj sezoni u Istri. Tale Of Us također nisu bili u Zagrebu. Black Coffe nije bio u Zagrebu. U čemu je problem? Je li stvar adekvatnog prostora ili platežne moći zagrebačke publike koja ne može organizatoru isplatiti npr. Tale Of Us?

Svakako nam nedostaje zatvorenih lokacija u Zagrebu. Imamo Velesajam, ali nije to ta vrsta prostora. Danas je teže bookirati DJ-e i te neke velike zvijezde će svirati maksimalno jednom godišnje u Hrvatskoj osim ako nije neka cool lokacija. Radimo na tome da dovedemo neko veliko ime u Zagreb, ali problem je i u festivalima. Netko tko je npr. svirao na Ultri neće onda svirati u Zagrebu. Točnije možda hoće 6 mjeseci nakon festivala kad mu istekne ugovorna obveza o nenastupanju. Onda možeš bookirati Arenu Zagreb, ali to je preveliki prostor koji je teško napuniti.

Dakle lančana je reakcija. Nemamo prostor, previše koštaju veliki prostori za koje ne postoji garancija da će ih određena DJ zvijezda napuniti, a superstar DJ-i koštaju puno i nema garancije da će se to isplatiti?

Tako je. Nemamo taj neki adekvatan prostor srednje kategorije koji nije velik kao Arena, a nije premali kao neke zagrebačke lokacije gdje se često održavaju parytji.

Jeste li imali ambiciju da sami otvorite neki klub?

Imamo, ali ambicija je da se otvori nešto manje do 300-400 ljudi. Tražimo neke prostore trenutno po gradu. Meni osobno je to neki logičan korak u karijeri, ali želimo da to baš bude kako treba i da ostvarimo sve kako smo zamislili. Ideja je da bude neki koktel bar i klub u podrumu.

BSH

Imate nekoliko različitih serija evenata pod BSH kapom. Po čemu se na primjer razlikuje NoGuestlist od klasičnih BSH evenata?

Razlika je u tome što je BSH program za velike partyje i jake DJ-e uz neobične lokacije. NoGuestlist je intimniji oblik partyja i više je clubbing.

Jeste li ikada razmišljali o širenju BSH na regiju?

Svakako da jesmo. Radili smo prvi event u Sloveniji ove godine i općenito nam puno ljudi iz Slovenije dolazi na partyje tako da nam je Slovenija sigurno buduća lokacija. Sljedeće godine je u planu da radimo više evenata na lokacijama tamo.

Solomun vam je najveći event ove godine na lokaciji Cave Romane. Kako ide prodaja ulaznica za njegov gig?

Solomun nam je najveći booking. Prodaja ide odlično. Imamo još 10% kapaciteta i sve će biti rasprodano.

BSH

Kako ste se odlučili za ovu lokaciju? Meni osobno ima taj Cercle svjetski vajb.

Lokacija je fantastična i uživo izgleda još atraktivnije nego na fotografijama. Vidjeli smo je i odlučili da ćemo tamo raditi partyje.

Kakav profil publike očekujete na Solomunu?

Na Solomunu će biti 60% domaćih gostiju i ostatak će biti iz drugih država. U Sloveniji se jako dobro prodaju karte. Dosta ljudi će doći iz Amerike, Italije, Mađarske..

BSH

Koliko smo uopće smatrani kao neka party destinacija za goste iz inozemstva?

Pa jesmo što se tiče festivala. Što se tiče clubbinga tu ne kotiramo najbolje.

Spomenuo si mi da je Istra dobra lokacija jer ima smještajne kapacitete koji mogu zadovoljiti ljude koji imaju bolju platežnu moć. Kakva je situacija u Dalmaciji? Jeste li razmišljali o tome da te veće programe selite dolje?

Jesmo. Svakako smo razmišljali o Dalmaciji. Split nam je sljedeća destinacija i možda ćemo raditi nešto u rujnu tamo ali nije još potvrđeno. Dosta ljudi iz Splita dolazi na BSH partyje pa nam je logičan kao lokacija. Hvar nam je također jako zanimljiva destinacija za neki manji festival pred ljetnu sezonu. Dubrovnik smo radili već, a zanimljiv nam je i Šibenik.

BSH

Kako bi htio da se BSH razvija kroz godine. Koji ti je krajnji cilj?

Svakako je prvotni cilj postati globalno prepoznatljiv kao netko tko radi cool evente u Hrvatskoj. Želimo postati prepoznatljivi kao dio turističke ponude Hrvatske. Na Gates Of Agartha smo imali goste koji inače ne dolaze u Hrvatsku, a došli su zbog atraktivnosti lokacije i kvalitete programa. To je cilj. Da se za nas čuje u svijetu i da ljudi dođu u Hrvatsku na naše parytje.

BSH

SAZNAJ VIŠE: