Davide Renne je novi kreativni direktor brenda Moschino – koliko će biti teško zamijeniti Jeremyja Scotta?

Ovaj tjedan je službeno objavljeno ime novog kreativnog direktora kuće Moschino. Davide Renne je preuzeo kormilo modne kuće i naravno imenovanje nije prošlo bez komentara
22.10.2023.
RECOMMENDED

Nakon što je Sabato de Sarno iz modne kuće Valentino zasjeo na mjesto Alessandra Michelea u Gucciju, desna ruka Rafa Simonsa Matthieu Blazy preuzeo ulogu kreativnog direktora u Bottega Veneti nakon iznenadnog odlaska Daniela Leea, Seán McGirr iz Jonathana Andersona naslijedio poziciju modne miljenice Sarah Burton u kući Alexander McQueen, a Chemena Kamali se vratila u Chloé nakon odlaska Gabriele Hearst i šest godina rada za Saint Laurent, i talijanska kuća Moschino nastavila je trend te je kormilo brenda prepustila u ruke dizajneru kojeg nije promovirala iz vlastitih redova i čije ime nije osobito poznato izvan uskih insajderskih krugova.

Tako je odgovornost da nastavi ispisivati živopisnu modnu priču kuće Moschino pripala talijanskom dizajneru Davideu Renneu. No, obzirom da je imenovanje Rennea na poziciju kreativnog direktora stiglo sedam mjeseci nakon što je, u ožujku ove godine, Jeremy Scott najavio svoj odlazak, čini se kako traženje prikladnog zamjenika nije bio nimalo lak zadatak za Albertu Ferretti i njezinu grupaciju Aeffe, pod čijom je Moschino kapom od 1999.

Imajući na umu Scottovu reputaciju “posljednjeg modnog buntovnika”, ali i činjenicu da je Moschino u posljednjih deset godina postao sinonimom za njegov super-zabavni modni cirkus, posve je očekivano da se publika i struka pitaju jedno te isto pitanje: može li Renne (ili itko drugi) zbilja “popuniti Scottove cipele”?

Otkako je Franco Moschino, poznat kao jedan od najvećih talijanskih dizajnera svih vremena, 1983. godine pokrenuo svoj brend, estetika kuće Moschino stoji kao asocijacija za talijanski maksimalizam. Sam Franco je u mladim danima želio postati slikar, studirao je na akademiji likovnih umjetnosti u Milanu, Accademia di Brera, te je šest godina radio kao ilustrator za Giannija Versacea.

Tu svoju umjetničku crtu duboko je utkao i u Moschino estetiku dajući svojoj modi pomalo umjetničku ulogu, propitujući i izazivajući konvencije modnog svijeta, prateći umjetničke pokrete i ucrtavajući u nju reference iz pop-kulture. Poznat po svom smislu za humor i nadrealističkoj estetici, svoj je studio nazivao “la sala giochi” (u prijevodu: igraonica), dajući time naslutiti da je u korijenu njegova stvaralaštva istraživanje i zabava.

Često ismijavajući visoku modu koja samu sebe doživljava suviše ozbiljno, u svoju je estetiku ucrtao satiričnu notu, a nakon njegove smrti 1994. godine isto su nastavili činiti i njegovi nasljednici, njegova bivša asistentica Rossella Jardini, te konačno  Jeremy Scott koji je na mjesto kreativnog direktora došao potkraj 2013.

Kako je Jeremy Scott definirao Moschino

U posljednjem desetljeću, voljeli ga ili ne, Jeremy Scott je postao sinonim za Moschino. Njegova “over-the-top” estetika koja se sjajno poigravala elementima campa, uvijek razigrana, satirična i prožeta pop-kulturom, briljantno je odgovarala na društvene fenomene i ocrtavala duh vremena. U želji da svojoj publici uvijek predstavi nešto inovativno, i da ih pritom dobro zabavi, svoje je modne prezentacije tretirao kao kazališne predstave ili živahne filmske setove, a njegova je moda nerijetko djelovala poput kakve sulude kostimografije.

Iako luksuzni brend s fokusom na glamur, Moschino je postao definicija za zabavu i teatralnost, za modne priče s porukom i kreativnost koje se ne suspreže pred modnim pravilima. Sve što je Scott dotaknuo pretvorilo se u zlato, a prodaja u Moschinu je cvjetala. Suradnja talijanske kuće s H&M-om izazvala je totalnu maniju kada su se komadi na resale platformama prodavali za sumanute cifre, potpisao se i na capsule Barbie kolekciju u suradnji s Mattelom, za video igru The Sims je kreirao liniju virtualne odjeće, a njegov dizajn pojavljivao se na svakom crvenom tepihu gdje je drama bila upisana u dress code – od Super Bowla do Met Gale.

Tko je Davide Renne?

Imajući u vidu bogatu ostavštinu modne kuće, njegovu specifičnu estetiku i utjecaj, bilo je jasno da Scottovog zamjenika neće biti lako naći. No, kako očito nitko na ovom svijetu nije nezamjenjiv, tako je i Moschino dobio novog kreativnog direktora – Davidea Rennea. Renne, rodom iz Toskane, svoj je modni put započeo studijem mode i kostimografije na Università degli Studi di Firenze koji je završio 1999. paralelno pohađajući školu za umjetnost i dizajn Polimoda. Nakon što je diplomirao, Renne je zanat počeo peći radeći kao dizajner u brendu Alessandro Dell’Acqua.

Godinu dana radio je kao kreativni direktor brenda Ruffo, a onda je 2004. godine prešao u Gucci, radeći prvo uz bok Fridi Giannini te kasnije Alessandru Micheleu, čiji mu se eklektični maksimalizam navodno strašno sviđao, penjući se do pozicije glavnog dizajnera ženske linije. Nakon gotovo dva desetljeća u modnoj kući Gucci, Renne je dobio najodgovorniju ulogu do sada – od 1. studenog započinje svoju priču četvrtog kreativnog direktora u kući Moschino, a svoju prvu kolekciju za ikonični talijanski brend, onu za sezonu jesen/zima 2024./2025., predstavit će u veljači na Tjednu mode u Milanu.

“Franco Moschino je imao nadimak za svoj dizajnerski studio: la sala giochi – igraonica”, izjavio je Renne te dodao: “To duboko rezonira sa mnom. Ono što moda – posebno talijanska moda, a ponajviše kuća Moschino, svojim utjecajem može postići treba postići osjećajem igre i radosti. Otkrivanjem i eksperimentiranjem.” Zvuči obećavajuće, no kako će novi Moschino stvarno izgledati nećemo znati do veljače. Ono što je sigurno jest da je pred njim nimalo lak zadatak.

SAZNAJ VIŠE:
Lana Derner
| 05.10.2023.