Čitajte opise beauty proizvoda s razumijevanjem

Mislite li da su pojmovi ‘doprinosi’ i ‘potiče’ sinonimi u kozmetičkom svijetu? Što kažete na umanjuje i regulira? Provjerite svoje znanje, jer vam donosimo stvarna objašnjenja pojmova koji se često doživljavaju kao sinonimi. Naučite čitati opise kozmetičkih proizvoda s razumijevanjem.
25.03.2023.
IMAGE SOURCE: Pinterest
RECOMMENDED

Primite li svojih par proizvoda za njegu kože primijeti ćete sljedeće riječi u opisu: umanjuje ili regulira, doprinosi ili potiče, podupire ili izgrađuje. Neke od ovih kombinacija doživljavamo kao sinonime. Recimo često ćemo pronaći izraz kako vitamin C doprinosi ovom ili onom učinku. Kad bi ovaj izraz pročitali s razumijevanjem, znali bi da to znači da nema aktivan ili direktan učinak na krajnji rezultat, ali da je važan je čimbenik u nekom od procesa koji se zbivaju u koži. Kao netko tko je proveo dio svoje kozmetičke karijere kao copywriter i između ostalog sastavljao opise na ambalažama beauty proizvoda, ne biste vjerovali težinu zakona na kojoj leže ti opisi. 

Opisi na poleđinama kozmetičkih proizvoda bazirani su na kliničkim studijama sastojaka. Glagol kojeg sam morala upotrebljavati za opis djelovanja morao je reflektirati ono što je opisano u studiji. Mjesta na poleđini kutije i ambalaže veoma je malo, stoga je pisanje opisa veoma dug proces. Moraju se ukomponirati točne informacije s marketinški privlačnim porukama. Svaka je riječ na opisu pomno odabrana. Tako je razlika između regulira i umanjuje velika kao nebo i zemlja.

Kako razumjeti: umanjuje vs. regulira

Dati ću vam primjer proizvoda koji treba na neki način djelovati na lučenje sebuma. Malo je sastojaka koji zaista mogu umanjiti lučenje sebuma. Ono što ih većina radi, jest da umanjuje jedan dio sastava sebuma (kožne masnoće). Sam sebum sastoji se od mnogo različitih vrsta lipida (masnoća). Neki od tih lipida čine sebum laganim i “prozračnim” dok drugi čine sebum gustim i ljepljivim. Većina proizvoda koji se bave sebumom djeluje na principu da umanjuje lučenje onih lipida koji čine sebum gustim i ljepljivim. Takvi lipidi su također odgovorni i za stvaranje prištića, jer potiču upale na koži. Za proizvode koji tvrde da reguliraju lučenje sebuma, točniji izraz bio da čine sebum prozračnijim. 

Proizvod koji tvrdi da umanjuje lučenje sebuma trebao bi u sebi sadržavati sastojke koji dokazano to zaista i čine.

Kako razumjeti: doprinosi vs. potiče

Riječi doprinosi i djeluje česte vidimo na anti-age proizvodima. Uglavnom se navode u odnosu na kolagen ili neki dio procesa stvaranja kolagena. Ako vaš najdraži proizvod za umanjivanje vidljivosti bora tvrdi kako njegov aktivni sastojak doprinosi sintezi kolagena, to zapravo znači kako on to ne radi direktno. Aktivni sastojci koji doprinose stvaranju kolagena, spominju se kao oni koji doprinose jednom dijelu tog procesa. To nadalje znači kako su dio nekog sporednog procesa ili potiču druge procese koji su zatim odgovorni za krajnji rezultat stvaranja kolagena. Kako bih bila još jasnija, ako sastojak doprinosi znači da nema direktne veze već sporedne. To naravno ne znači da su takvi sastojci beskorisni, ali velika je šansa kako će imati blaži rezultat ili će on doći veoma sporo. S druge strane ako naš najdraži anti-age serum ili krema tvrde da potiču stvaranje kolagena, onda možemo biti sigurni kako sastojak djeluje direktno pa će time rezultati biti mnogo bolji, brži i vidljiviji. 

Kako razumjeti: podupire vs. izgrađuje

Ovo su također pojmovi koje susrećemo na proizvodima koji se žele boriti protiv bora. Vjerojatno ste do sad mogli pratiti kako sastojci mogu imati direktni učinak ili indirektni učinak. Tako je i ovaj put. Kad je na pakiranju upotrebljen pojam ‘podupire’, on objašnjava kako s nekim popratnim procesom aktivni sastojak recimo podupire stvaranje kolagena. No tek kad je navedeno kako sastojak potiče izgradnju kolagena, tad je riječ o direktnom učinku na proces stvaranja kolagena.

Kad proizvodi koriste rječnik za opis djelovanja koji sadržavaju direktan učinak, rezultati su mnogo bolji, brži i vidljiviji. Indirektno djelovanje nije nebitno, ali je učinak mnogo blaži. Često su u isti proizvod već stavljeni sastojci koji djeluju direktno i indirektno, jer zajedno imaju komplementarno djelovanje – dakle nadopunjavaju se. Svaka riječ na pakiranju je bitna. Zapravo je glupo da se kao kupci moramo igrati dešifriranja, no marketinške poruke su uvijek poput zagonetki, jer su nastale kao ples između zakona i zavođenja. Ipak najbitnije je shvatiti stvarni doseg svoje kože i genetike koju smo naslijedili. Ne trebamo izbrisati baš sve bore, a sebum čini kožu elastičnijom.

SAZNAJ VIŠE: