TikTok, kao platforma nepredvidljivih trendova, razlog je zašto ih cijeli svijet prati. Kao da, odjedanput, imamo mjesto gdje se potpuni stranci iz cijelog svijeta mogu poistovjetiti jedni s drugima na više aspekata života. Toliko smo različiti, a u isto vrijeme slični. Volimo iste stvari, ili ih učimo voljeti od drugih ljudi, trendova, influencera. Ipak, dosta je tih novih trendova prilagođen ženskoj publici, pogotovo kad pričamo o beauty svijetu. Velik dio muške populacije se u #Beautytok ne pronalazi, ponajviše jer je šminka glavna tema. No, pomama koja je u zadnje vrijeme nastala za parfemima, pogotovo mlađom populacijom, mogla bi biti upravo trend za muškarce. “Bros parfemi”, fenomen koji je promijenio način na koji mladi muškarci razmišljaju o parfemima i zapravo brinu o tome koji parfem nose trend je koji postoji već neko vrijeme. No, što zapravo znači i kako je ovaj trend zaživio?

Što su bro’s parfemi?
Pojam “bro’s parfemi” odnosi se na skupocjene muške parfeme koje, zahvaljujući društvenim mrežama, preferiraju mladići iz “bro-kulture”. Ova subkultura obuhvaća skupine muškaraca koji potiču jedni druge na samopoboljšanje, ali kroz specifične hobije ili estetiku – od fitnessa do parfema. Miris, u ovom slučaju, postaje dio imidža i socijalizacije.
U središtu ovog trenda nalazi se koncept “smellmaxxing” – ulaganje u miris kao dio osobne prezentacije. Mladi muškarci na TikToku dijele savjete kako pronaći savršeni miris, pravilno nanijeti parfem ili odabrati najbolje opcije za određene prigode. Influenceri poput @TheCologneBoy i @FragranceKnowledge predvode ovu scenu, predstavljajući mirise koji privlače komplimente i ostavljaju snažan dojam.
@thecologneboy I can smell the comments😭 #cologne #fragrance #thecologneboy
♬ suono originale – spidey
Dior Sauvage: Kralj bros parfema
Na vrhu liste najpoželjnijih bros parfema stoji Dior Sauvage – najprodavaniji parfem na svijetu, bez obzira na spol. Otkako je lansiran 2015., Sauvage je postao sinonim za modernog muškarca. U 2021. godini jedan report naveo je da se Dior Sauvage bočica proda svake tri sekunde u svijetu. Međutim, njegov masovni uspjeh donio je i neizbježan loš ishod – Sauvage se često povezuje s pojmom “cheater boyfriend” ili, kako ga neki ironično nazivaju, Poor Sauvage. Trend su pokrenule djevojke na TikToku koje su, zbog velike popularnosti ovog parfema, barem jednom u životu imale slomljeno srce od strane nekog dečka ili muškarca koji nosi ovaj parfem. Mislim, ako se proda svake tri sekunde, nije ni čudo.

S tim trendom, sad muškarci prihvaćaju taj stereotip Dior Sauvagea kao siguran izbor za privlačenje pažnje, ali upravo ta popularnost čini ga vrlo generičkim mirisom, toliko da nema osobe koja ga nije prepoznala na ulici. Ljude ispituju doslovno: “Miriše li vam ovo na ‘red flag’?”
@appleuser673892 dior savauge man
♬ please please please bridge – sar 𝜗𝜚
Kako je trend nastao?
Iako je mirisna industrija dugo bila podijeljena na muške i ženske parfeme, posljednjih godina sve više brendova prelazi na unisex parfeme i transparentnost u sastojcima. Ipak, bros parfemi vraćaju staru školu – mirisi koji odražavaju snagu, samopouzdanje i privlačnost. TikTok videi koji se pojavljuju prikazuju reklamu za neki od bro’s parfema uz natpis “zašto sam djevojkama tako privlačan” ili “sve cure me ganjaju”. Osim toga, humoristični sadržaji – poput memeova o liku Megamindu iz istoimenog crtića koji nosi Jean Paul Gaultier parfem – dodatno populariziraju kulturu parfema među Gen Z populacijom.

Ostali popularni parfemi koji se kategoriziraju kao “bro’s” uključuju Creed ‘Aventus’, Bleu de Chanel, Dolce Gabbana ‘Light Blue’, Paco Rabanne ‘One Million’, Emporio Armani ‘Stronger With You Intensely’, Versace ‘Eros’ i Tom Ford ‘Tobacco Vanille’. Oni postaju statusni simboli, a ne samo mirisi – mladići ih ponosno izlažu poput kolekcionarskih predmeta.