Definicija se promijenila pa sve ono što nosi logo luksuzne kuće i izaziva viralne nalete uzbuđenja koji na kraju dovode do sold out trenutka smatra se simbolom luksuza i prestiža. Ista situacija je s japankama, skromnim parom ljetne obuće koji posljednjih sezona ima svoj luksuzni make-over i dolazi s troznamenkastom cijenom i feed worthy dizajnom. Ljetni go-to postaje fashion must have.
Ovog tjedna je jedan od najpoznatijih brazilskih brendova Havaianas čije japanke inače dolaze po cijeni oko 20-ak eura ili manje, najavio suradnju s talijanskom kućom Dolce & Gabbana. Kolekcija donosi četiri klasične Havaians siluete koje su prevučene tipično maksimalističkim Dolce & Gabbana motivima poput leopard, zebra, mediteranskog ili floralnog printa. Dolaze s cijenom od 129 eura, šest puta većom od njihovih uobičajenih, a bit će dostupne u odabranim trgovinama i na web shopu brendova.
Teško je uopće govoriti o japankama kao modnom trendu. Klasični izbor za plažu ili bilo koju ležernu aktivnost ne promatramo kao nešto što ima modni i stilski potencijal, međutim, luksuzne modne kuće tu su kako bi nam promijenile mišljenje. Dok je potonja suradnja dobar primjer money grab kolaboracije za koju plaćate ime i logo brenda, tu je primjerice Chanel koji je u kolekciji za ljeto 2024. godine predstavio japanke od crnog baršuna s jednostavnim dodatkom minijaturnog duplog C. Radi se o klasičnom primjeru luksuza – možete slične japanke kupiti za 10 eura, ali ove s Chanel logom imaju puno više toga za reći, a dizajnirane su kako bi se uklopile u profinjeni, pariški chic. I ostale kuće zaluđene su japankama – Loewe, Prada, Saint Laurent, Gucci, Tory Burch, Louis Vuitton, Jil Sander, Toteme, Khaite, svi redom prodaju japanke po visokim ciframa.
Dok Bottega Veneta ili Burberry japankama dodaju potpeticu i naprave je pravim stylish komadom, Chanel sa chic modelom i Miu Miu s ležernim nude osnovni oblik ove natikače. Uz njih, ravne The Row klasične kožne japanke su crème de la crème u koji možete uložiti novac.
Zakon potražnje i ponude – japanke su, koliko god to neobično bilo svima koji ih shvaćaju kao praktičan (i ne nužno udoban) par obuće, trending na TikToku. Popularnost dolazi s valom sveprisutne nostalgije i trendova s početka tisućljeća, ali i (ironičnog) veličanja zvijezda koje su obilježile tu eru ( i često se pojavljivale upravo u ravnim japankama). Dakle, japnaka se vratila u novom obliku i “odiše luksuzom” – koliko god to bilo teško postići sa skromnom, običnom ljetnom natikačom.