Povratak ikone: Balenciaga torba koja je promijenila pravila igre

Kate Moss u kampanji za Balenciagu službeno je potvrdila da se ikona s početka milenija vraća
14.04.2024.
IMAGE SOURCE: Profimedia, Balenciaga
RECOMMENDED

Nedostaje li van neka nova it torba oko koje će nastati čarobni kult obožavanja? Mislimo na nešto kao što je Balenciaga City torba, koja u nedostatku noviteta, zaista dolazi iz modne prošlosti kako bi još jednom rent-free nastanila u našim mislima kao najpoželjnija torba. Onomad su je obožavale Mary-Kate i Ashley Olsen, Nicole Richie, Sienna Miller, Nicky i Paris Hilton, sestre Kardashian u svojim početcima… Njihove paparazzi fotke sa Starbucks čašom, u jeansu niskog struka i baby t-shirtom s natpisom danas su ikoničan sadržaj i zapis o vremenu kada je celebrity kultura bila na svom vrhuncu. Torbe su zajedno s njima nosile status ikone, a zanimljivo je da je Balenciaga City torba gotovo otpisana kao neuspjeh.

balenciaga torba

Torba koja je obilježila generaciju

Na početku svoje 15 godina duge vladavine u Balenciagi, Nicolas Ghesquière 2001. predstavio je Balenciaga Motorcycle City torbu, model koji je slouchy siluetom, grubim rock izgledom i metalnim zakovicama bio sušta suprotnost uglađenim Fendi Baguette i Louis Vuitton Speedy torbama koje su držale status najpoželjnijih. Napravljeno je samo 25 City torbi u početku, a jedna od njih završila je u rukama Kate Moss što je bilo dovoljno kako bi postigla komercijalni uspjeh i zvjezdani status jednak onome londonskog modela.

City torba postala je to-go za svaku priliku, od Glasgow festivala, off-duty street style lookova do crvenog tepiha. Kate Moss, Nicole Richie pobožno su je nosile sa sobom jer je savršeno odgovarala dimenzijama, funkcijom i estetikom koja istovremeno govori da je riječ o luksuznom komadu i praktičnoj torbi koja ti je najbolji saveznik za dan. Ironično, uspjeh je bio ogroman unatoč izostanku logomanije koja je karakterizirala torbe poput Louisa Vuittona ili Fendija.

balenciaga torba

Balenciaga je prije nekoliko godina iskoristila elemente originalne City torbe i u prodaju pustila suvremene inačice Le Cagole i Neo Classic koje ipak nisu stekle toliku popularnost kao original. Posljednjih godina, s pojavom nostalgije i povratkom klasika iz prethodnih dekada, sve češće na street style sceni viđamo Balenciaga City model, a potražnja za modelima skočila je i na resale stranicama. Vraćaju joj se starije generacije koje je tada nisu mogle imati, a kojima povratak kultnih dodataka uz koje uz odrasle stvara feel good osjećaj, kao i mlađim generacijama koji obožavaju dobre arhivske celebrity trenutke i it djevojke čiji Y2K danas štuju.

balenciaga torba

Povratak ikone: Balenciaga Motorcycle City

Za službeni povratak Balenciaga City torbe u 2024. zadužena je žena koja je i zaslužna za njezin zvjezdani status. Balenciaga je u novoj travanjskoj kampanji angažirala Kate Moss, City torba dobila je minimalne preinake i osuvremenjen izgled, a Le City Bag kampanju s Kate u bundi (još jednom komadu iz kojeg se nije skidala) s City torbom u krilu fotografirao je Mario Sorrenti. Uz Kate, Balenciaga je angažirala skandinavski model Monu Tougaard, kinesku glumicu i glazbenicu Yang Chaoyue te korejsku glazbenicu Korean Juyeon. Fotografije su drugi dio kampanje “It’s Different”, sa sloganom Beyond Nostalgia kroz koju komuniciraju da je Le City Bag klasik kojeg vrijeme nije pogazilo.

Kate Moss

Međutim, njezin povratak ne možemo svaliti isključivo na povratak nostalgičnih trendova s početka tisućljeća niti na bezvremenost i pametno ulaganje što poručuje Balenciaga. Modna kuća nije jedina koja prekopava svoju arhivu u potrazi za istinskim it modelima torbi koje su nekoć nosile status ikone. Chanel cijelu filozofiju brenda u 2024. godini okreće prema torbi Chanel 11.22 koja je prvotno nastala u rukama Coco Chanel. Silvia Venturini u Fendiju zna da je Baguette najbolji mamac za baš sve generacije, model koji je nastao u slično doba kao i Balenciaga City i danas je najpoželjniji komad u ponudi talijanskog brenda. Prada, Dior, Gucci – gotovo sve luksuzne modne kuće nade polažu u stare modele koji datiraju iz prošlog stoljeća ili početka milenija, iz jednostavnog razloga.

city bag

Nove kolekcije već neko vrijeme nisu donijele uzbudljivu torbu, a ako i jesu, vrlo brzo se njom zasitimo. Kultne torbe više su od samo lijepog dodatka, važna je priča oko njih koja ih personificira, a za što danas nemamo vremena. Modeli iz prošlosti su kultni status tada stekli organski i u vrijeme kada društvene mreže nisu imale utjecale na trendove, a kult oko torbe gradio se kroz celebrity kulturu i preko paparazzi fotografija koje ste vidjeli na stranicama fashion ili trashy magazina. Pravi predmeti žudnje jer su bili manje dostupni u svakom smislu – od mogućnosti kupovine do toga da je jednom popodnevnim scrollu niste vidjeli istu torbu na tri Instagram influencerice.

SAZNAJ VIŠE: