Venezia F.C.: talijanski klub koji je čudesno povezao nogomet i modu

Iako su navijači još od kasnih sedamdesetih njegovali vlastite stilove odijevanja s precizno određenim kodovima po kojima su bili prepoznatljivi i izdvajali se, posebice, od navijača konkurentskih klubova, malo tko bi i danas na bilo koji način povezao nogomet i modu
22.08.2022.
IMAGE SOURCE: Instagram

Nogomet kao sinonim za mušku zabavu i moda kao simbol pretežito ženskog interesa, isprva se doimaju kao da su jedan od drugoga miljama daleko. No, u novom mileniju, stvari nisu kao što su bile nekoć. Menadžment velikih nogometnih klubova shvatio je da odanost klubu ne proizlazi samo iz dobrih rezultata na travnjaku ili tradicionalne pripadnosti koja se prenosi s naraštaja na naraštaj. Uvidjevši da privrženost koju navijači osjećaju spram kluba proizlazi i iz poistovjećivanja s njihovim vrijednostima, klubovi su počeli ulagati u izgradnju vlastitog imidža gradeći ne samo sportske klubove već i lifestyle brendove, a jedna od nezaobilaznih komponenti imidža je i – stil.

Real Madrid još je 2014. godine surađivao s japanskim dizajnerom Yohjijem Yamamotom, a sjajan merch proizišao je i iz suradnje francuskog Paris Saint Germaina i Nikea. No, najveći iskorak u smjeru “preklapanja” nogometa i mode napravio je mali talijanski klub Venezia F.C. kojeg su mnogi modni mediji prozvali “nogometnim klubom s najviše stila”.

Razlog njegove nenadane popularnosti ne nalazi se, doduše, samo u njegovom merchu (i pratećim editorijalima koji izgledaju kao sa stranica Voguea) već i potpunom rebrandingu koji je proizišao kada se klub, nakon dva desetljeća, konačno podignuo iz pepela. Domaćin stadiona Pier Luigi Penzo, naime, ima vrlo burnu povijest. Osnovan je još davne 1907. godine od strane šačice entuzijasta. Od tada, klub je “gurao” kroz talijanske lige, s većim ili manjim uspjesima, da bi početkom milenija doživio potpuni potop. Godine 2002., tadašnji menadžer napustio je klub, a sa sobom je poveo i čitavu trupu trenera i dvanaest igrača. Venezia je bila na koljenima. Dvije godine kasnije, proglasila je bankrot, a kroz bankrot klub je prošao još dva puta sve do 2015. godine kada ga je preuzela grupa američkih investitora. Bio je to početak neke nove ere. U samo pet godina, Venezia je stigla iz Serije D sve do Serije A.

Renesansu “malog talijanskog kluba”, osim uspjeha na terenu, pratio je i temeljiti rebranding. Menadžment je odlučio kako ne želi još jedan merch koji će kupovati samo zagriženi fanovi, bez obzira kako on izgleda. Željeli su merch koji će htjeti baš svi i htjeli su da on stilski odražava sve ono što Venecija jest, grad kulture i ljepote. Nakon nekoliko godina suradnje s Nikeom, Venezia se okrenula talijanskom brendu Kappa. I Kappa je odradila fantastičan posao. U kreiranju dresova oslonili su se na nostalgiju i estetiku koja je devedesetih vladala na talijanskim terenima, a u sve to ucrtali su i prepoznatljive boje i motive kluba, odajući počast njegovoj dugoj tradiciji. Kao rezultat nastala je kolekcija s old school vibrom koja se, zahvaljujući high fashion editorijalima, našla na stranicama svih modnih magazina i must have listama trendseterica koje za postojanje kluba do tada nisu niti znale. Pogledate li danas Instagram profil nogometnog kluba Venezia, neće vam biti posve jasno jeste li zalutali na stranice Voguea ili Sportskih novosti. Nogometni klub danas ima pravu pravcatu modnu liniju koja seže mnogo dalje od dresova, sve do kišobrana, vjetrovki, marama i badića. Ono što ju čini prepoznatljivom je, uz ponešto zlatne,  kombinacija narančaste i zelene. I to što niti jedan nogometni klub to ne radi tako dobro kao oni!

SAZNAJ VIŠE: