Zavirili smo u novi sarajevski concept store

Razgovarali smo sa Zanom Karkin, osnivačicom kultnog sarajevskog butika Bazerdžan u kojem se slavi ljepota lokalnog stvaralaštva
12.02.2023.
IMAGE SOURCE: Privatni Album
RECOMMENDED

Kada je, tog vrućeg ljeta 2016. godine, nakon dugog traženja savršenog mjesta na kojem će smjestiti butik, Zana Karkin na sarajevskoj Baščaršiji otvorila vrata svog Bazerdžana, bilo je to ispunjenje snova. Pedantna i posvećena kakva jest, svoju je pažnju utkala u svaki detalj, od uređenja interijera do tima s kojim će graditi priču, a posebno je brižljivo birala dizajnere čije će kreacije ispuniti vješalice i police. Koncept je od samog početka bio jasan – odati počast lokalnom stvaralaštvu, očuvati bogatu tradiciju i kulturu zemlje, dati joj suvremeni zaokret i vrednovati svu silinu talenta koji kreira čudesne stvari, a koji često ne dobiva pažnju kakvu zaslužuje. Publika je prepoznala autentičnost Bazerdžana i iskrenost iza Zaninog nadahnuća, a butik na Baščaršiji koji svojim dražesnim željeznim ukrasima na vratima i prozorima privlači pažnju prolaznika, ubrzo je stekao status kultnog sarajevskog mjesta. 

No, početni uspjeh projekta za vrijedni tim Bazerdžana nije značio opuštanje i život na staroj slavi, već im je dao poticaj da nastave, da traže nove talente, razvijaju ekskluzivne kolekcije u suradnji s dizajnerima, pokrenu i vlastitu liniju Bazerdžan Wear i osmišljavaju ideje kako da Bazerdžan uvijek bude svjež, inovativan i zanimljiv. Neumorni i uvijek u potrazi za novim izazovima, odlučili su da neće stati samo na butiku u Baščaršiji pa je Bazerdžan u siječnju dobio svoju sestrinsku lokaciju, predivan concept store na prvom katu stana smještenog na jednoj od najprometnijih sarajevskih ulica, Titovoj.

Prostran i svijetao, stan je dobio novi izgled, a interijer su ispunili divni komadi namještaja tvrtke Zanat i pregršt dizajnerskih predmeta s potpisom probranih bosanskohercegovačkih dizajnera koji se sada mogu razgledati i isprobati u nešto opuštenijoj, intimnijoj atmosferi. 

Nakon sada već kultnog butika na Baščaršiji, Bazerdžan je dobio ekstenziju na novoj adresi. Kako ste se odlučili za otvaranje novog concept storea?

O otvaranju nove prodavaonice sanjarimo već duži period. Vremenom, kako se Bazerdžan razvijao, shvatili smo da nam nedostaje prostora za izlaganje. Osjetili smo potrebu za otvaranjem nove trgovine u kojoj bismo mogli upriličiti nešto drugačije, ponuditi intimnije iskustvo kupovine lokalno dizajniranog i proizvedenog nakita, odjeće i namještaja. Osim toga, možda i najbitnije, naš tim je bio spreman za naredni korak i svi smo jedva smo čekali priliku za daljnji razvoj i napredak. 

Po čemu se novootvorena konceptualna trgovina razlikuje od one prvotne? Kojom ste se idejom vodili pri osmišljavanju koncepta?

Osnovna razlika je u tome što u novoj prodavaonici posjetitelji mogu dati sebi vremena da isprobaju odjeću, dobiju savjet stilista ako im je potreban, pregledaju namještaj, usput popiju čaj, sve bez žurbe. Svjedočimo brzom načinu života, i sve manje vremena imamo za sebe. Kupovina stvari oko nas postaje relativna, i manje nam pričinjava sreću. Kupimo proizvod, koristimo ga nekoliko puta, odložimo i zaboravimo na njega, a često ga i bacimo jer je već dotrajao. Nemamo vremena ni da razmišljamo o okolišu i što činimo svojim izborima. Dizajnerski proizvodi, koji nisu masovno proizvedeni, u koje je uložena posebna energija, znanje i sposobnost, prirodni materijali, ujedno su i poziv da se okrenemo sebi i da razmislimo o našem pristupu kupovini. Da bi se spoznala ljepota lokalnog stvaralaštva, treba izdvojiti moment i dati priliku lokalnim kreativcima i pričama njihovih proizvoda.

Kao i pri uređenju trgovine na Baščaršiji i sada ste mnogo pažnje usmjerili na izgled interijera. Što interijer novog concept storea čini posebnim?

Trgovina se nalazi u jednoj od glavnih sarajevskih ulica, Titovoj, i to u stanu, na prvom katu lijepe stambene zgrade koja je građena 1930-ih godina. Interijer već prelijepog stana, sa starim parketom, zajedno s arhitekticom studija SOVA arhitektura nastojali smo učiniti neobičnim, te kombinirati elemente industrijskog stila. Zadržali smo starinski parket, izradili smo zanimljiv prijemni pult koristeći betonske cigle, a stalke za odjeću koristeći bakrene cijevi za vodu.

Posebnu pažnju smo posvetili osvjetljenju kako bi dali dodatni šarm prostoru te predstavili proizvode kako i zaslužuju. Interijer je upotpunio namještaj tvrtke Zanat, koji je tradicionalno drvorezbarstvo podigao na svjetski nivo i koji na moderan, inovativan i kvalitetan način svjetskoj sceni pripovijeda priču utemeljenu na bosanskohercegovačkoj tradiciji. Sretni smo i ponosni jer smo ekskluzivno mjesto prodaje ovog namještaja u BiH.

Osim prodajnog, prostor je na neki način i izložbeni. Koje ste brendove u njemu ugostili? 

U novoj trgovini predstavljeni su i kreativci čiji umjetnički opus zbog nedovoljnog prostora nismo predstavljali do sada. Među njima je većina nagrađivanih i internacionalno prepoznatih imena, kao što su nakit ELIRD i Benjamin Kavazović, dizajnerice Ljiljana Majkić i Anida Kapo, suvremena umjetnička djela Kemila Bektešija, te Bojana Stojčića i namještaj Zanat. Tu su i neki od naših dugogodišnjih suradnika, kao što su Marko Feher, Berberović torbe, Shebek beauty proizvodi, Stribor odjeća, Werkstatt nakit. 

Možete li nam ih malo podrobnije predstaviti?

Anida Kapo je produkt dizajnerica i magistrica grafičkog dizajna iz Sarajeva, s berlinskom adresom, a u novootvorenoj Bazerdžan prodavaonici predstavlja brend Wearwolf koji je već godinama među najvažnijim imenima na bh. modnoj sceni i šire. Svaki komad nakita Benjamina Kavazovića predstavlja jedinstven spoj skulpture i dizajna. Sa iskustvom u slikarstvu, ilustraciji, grafičkom dizajnu i grafici, ovaj umjetnik uspio je pretočiti nadu i strepnju ljudskog postojanja u prstenje, privjeske za ogrlice i broševe. Iza Berberović brenda stoje sestre Emina i Nađa, a bave se proizvodnjom ženske kožne galanterije, njihove torbe su bezvremenske i proizvedene u limitiranim serijama. Bojan Stojčić jedan je od najjasnijih glasova novije bosanskohercegovačke suvremene umjetnosti. ELIRD originalni i bajkoviti nakit predstavljaju bh. dizajnerica Ena Mulavdić i umjetnik iranskog porijekla Ebrahim Mohammadian, a njihova estetika proizlazi iz uspješne mješavine umjetničkih i dizajnerskih vještina. Irma Kohel grafička je i produkt dizajnerica koja stoji iza brenda KOHEL koji je 100% veganski brend, a koristi reciklirane materijale i ostatke tkanina za svoju fair trade proizvodnju. 

Kemil Bekteši je vizualni umjetnik i jedan od najaktivnijih mladih umjetničkih glasova u regiji. Bavi se suvremenim metodama umjetničke prakse i ne ograničava se na medij. Područja njegovog djelovanja su slikarstvo, skulptura, instalacije, videa i performansi, a teme koje ga inspiriraju identitet, geopolitika i nacionalnost. Ljiljana Majkić u svom radu balansira na presjeku avangardne mode i nosive umjetnosti i tim pristupom briše granicu između svakodnevnog života i svijeta mašte, korištenjem jezika suvremene mode i eksperimentalnog pristupa dizajnu. Marko Feher jedno je od najzvučnijih dizajnerskih imena u našoj zemlji, a prepoznat je i na regionalnim i svjetskim modnim scenama po odvažnim, avangardnim, ekstravagantnim i društveno osviještenim kreacijama. 

Shebek, koji je osnovala mr. ph. Azra Karkin Spahić, posljednjih se godina istaknuo po profinjenosti proizvoda kako izgledom, tako i sastojcima. Potpuno prirodni, ručno rađeni sapuni i proizvodi za njegu kože, kao i asesoari, izrađuju se korištenjem tradicionalne metode hladnog postupka koji sastojcima omogućava da ostanu na niskoj temperaturi i zadrže svoja terapeutska svojstva. Stribor je nastao na temelju promišljenog i opuštenog pristupa dizajnu, uz veliku pažnju posvećenu kroju i materijalima, iz kojih se rađaju odjevni predmeti visoke kvalitete. Werkstatt nakit potpisuju Ajla Šarić i Lejla Nuhić, a njihov unikatni i kvalitetni dizajn je za sve one koji žele izraziti osobnost upečatljivim komadima i biti primijećeni. 

Ono što će mnogi primijetiti u interijeru je i predivan namještaj nagrađivanog bh. brenda Zanat. 

Da, brend Zanat je pozicionirao tradicionalno drvorezbarstvo na svjetsku scenu kojoj inovativno, sofisticirano, moderno i kvalitetno pripovijeda priču utemeljenu na bh. tradiciji. Postoji čitav jedan vijek, konjičkih korijena, a iznova su ga definirali i održali potomci osnivača. Ovaj karakterni namještaj predstavlja savršeni spoj unikatnog dizajna, pomno odabranih materijala, kompleksne i precizne ručne izrade. Izlažu na prestižnim europskim i svjetskim sajmovima namještaja uz vodeće dizajnere današnjice i dobitnici su brojnih nagrada i priznanja za inovacije i jedinstveni dizajn. 

Hoće li se u trgovini moći kupiti i odjeća iz linije Bazerdžan Weara?

Sada imamo više prostora za rad, kreiranje i izlaganje, tako da na našim novim kolekcijama aktivno radimo. Bazerdžan Wear je velika inspiracija cijelom Bazerdžan timu, radujemo se onome što dolazi! Naše kolekcije su često inspirirane bosanskom tradicijom, uz moderni štih, a posvećene su modernim ženama i muškarcima, otmjenim, gracioznim, istovremeno pragmatičnim, za lako ali pažljivo odijevanje.

S obzirom na to da se koncept širi, a feedback je sjajan, ne mogu odoljeti, a da ne pitam za buduće planove. Što se “kuha” u vrijednom Bazerdžan timu?

Svašta se kuha, a što ćemo na kraju skuhati, vrijeme će pokazati. Prije svega, sada nam je cilj da ojačamo svoje trenutne kapacitete. Potom želimo tražiti i prilike izvan BiH. Intenzivno koketiramo s idejom koncepta Bazerdžan Hrvatska koji bi bio utemeljen na principima koje njegujemo, a naravno posvećen promociji lokalne, hrvatske kulture i tradicije. U skorom, nadolazećem periodu ćemo vam otkriti detalje. 


SAZNAJ VIŠE:
Lucija Vogrinc
| 01.08.2022.