Tko stoji iza najpopularnijih adidas Samba tenisica ove godine?

Na pretrpanoj modnoj karti, Grace Wales Bonner slovi kao jedno od najuzbudljivijih imena nove generacije, a vjerojatno ne bismo pogriješili niti da joj dodijelimo status predvodnice nekog "novog poretka".
08.09.2023.
RECOMMENDED

O oduševljenju koje modni svijet gaji prema karizmatičnoj Britanki Grace Wales Bonner svjedoče nebrojeni medijski stupci koji su njezin talent, ali i utjecaj, ovjenčali samo superlativima, uz pregršt poprilično apstraktnih, gotovo poetičnih opisa koji, bez iznimke, slave njezin rad, ali i njezinu pojavu.

Očitu fascinaciju koju svijet osjeća spram Wales Bonner ne pronalazimo, doduše, tek u novinskim upisima lirskog ugođaja. Od British Fashion Awards nagrade za najbolju mladu dizajnericu muške odjeće, preko nagrade konglomerata LVMH za najbolju mladu dizajnericu do trofeja British Fashion Councila i mnogih drugih, vjerojatno ne postoji modna medalja koju Grace Wales Bonner dosad nije objesila oko vrata.

U odjeći s Wales Bonner etiketom šeta celebrity krema koja uključuje imena kao što su FKA Twigs, Meghan Markle, A$AP Rocky i Rihanna, no iako ta podrška poznatih i slavnih često zna biti varljiva, s Wales Bonner to nije slučaj. Wales Bonner prodaje. SSENSE, Selfridges, Net-a-Porter, Matches Fashion, Farfetch, Mytheresa… Samo letimičan pogled na vodeće modne platforme bit će dovoljan da shvatite da Wales Bonner svi žele na vješalicama. Posve sigurno, ne bez razloga.

Grace Wales Bonner rođena je 1990. godine u južnom Londonu. Osim britanskih, s očeve strane vuče jamajkanske korijene. Nakon što su joj se roditelji razveli, većinu svojih mladenačkih dana provela je putujući s jednog kraja grada na drugi. Zbunjujuća potraga za vlastitim identitetom, koja je obilježila njezine tinejdžerske dane kada su je njezini prijatelji crnci nazivali “bjelkinjom”, a bijelci “crnkinjom”, ali i doticaj s pripadnicima mnogih kultura koje je sretala na svom putu podzemnom željeznicom, uvelike su odredili njezin budući put i u nju, već kao tinejdžerku, utkali zanimanje za multikulturalizam te važnost identiteta i samoekspresije. Kada je 2014. godine diplomirala na prestižnom londonskom Central Saint Martinsu svoj rad počela je graditi upravo na identitetima i različitim kulturama istražujući povijesne reference s pedantnošću gotovo akademskog pristupa.

Ako je imala tek 23 godine kada je 2015. oformila brend Wales Bonner, Grace nije trošila vrijeme vrludajući kroz različite estetike u potrazi za onom koja joj najbolje pristaje (ili bi se, po parametrima komercijalnosti, mogla najbolje prodati). Ona je odavno znala što želi raditi. Hibridni pristup dizajnu koji, spajajući reference različitih kultura, kreira nove svjetove i nove mogućnosti postao je temelj njezinog rada za koji je povjesničarka umjetnost Michelle Kuo izjavila da “mijenja način na koji poimamo stil – ne kao vanjštinu, već kao strukturu”.

U toj svojoj studioznosti i radoznalosti, Grace se nikad nije ograničavala, a reference je osim u odrednicama kultura i zajednica tražila i u muzici, umjetnosti i dizajnu općenito, a često i u onom ezoteričnom i spiritualnom. Iako je često inspiraciju pronalazila u marginaliziranim skupinama, upravo su taj hibridni pristup i svestranost učinili njezin stil pristupačnim i bliskim velikom broju ljudi koji su u njemu vidjeli nešto što rezonira s njihovim identitetom.

Jedan od njezinih jedinstvenih projekata bila je i multisenzorna izložba “A Time for New Dreams”, postavljena 2019., koju je u londonskoj galeriji Serpentine Sackler pogledalo 25 tisuća posjetitelja. Izložba je tematizirala misticizam i rituale crnačkih kultura, te njihovu estetiku, a kulminirala je njezinom kolekcijom “Mumbo Jumbo”. Iako je isprva započela s muškom odjećom, na krilima strelovitog uspjeha Wales Bonneru je uskoro pridodala i žensku liniju. Iste godine Maria Grazia Chiuri pozvala ju je da za Diorovu resort kolekciju reinterpretira ikonični New Look. Iako je Dior za Bonner bio zvjezdana suradnja, upravo su suradnje odavno bile dijelom njezinog rada. Tvrdeći da ne može stvarati u izolaciji, od samih se početaka okruživala suradnicima poput multimedijalnih umjetnika, fotografa, slikara, pa čak i pjesnika, uvijek u intervjuima govoreći “mi”, nikad “ja”. Od 2020. godine započela je suradnju s Adidasom s kojim je nanizala nekoliko sjajnih zajedničkih kolekcija.

Jedna od najzanimljivijih svakako je ona za Jamajkanski nogometni savez koji je rezultirao fenomenalnim dresovima s retro vibrom, no ništa se ne može mjeriti s uspjehom koji je postigao njezin redizajn kultnih Samba tenisica. Zadatak da old school instituciji doda svoj potpis za Wales Bonner je došao kao naručen. “Njezine” Sambe bile su toliko popularne da se ta popularnost odrazila na sve druge Samba modele, čak i one klasične. Iako je mnogima vjerojatno muka od poplave Sambica, riječ je naprosto o “običnoj” tenisici s ogromnim značenjem za koji su mnogi vezani nostalgično vezani. Upravo je to ono što Wales Bonner nastoji učiniti sa svojom modom, dati svjež pogled na luksuz radeći svakodnevnu odjeću koja nešto znači.

SAZNAJ VIŠE:
BURO.
| 08.11.0202.