Zašto je Calvin Klein reklama zabranjena u Ujedinjenom Kraljevstvu?

Fotografija pjevačice FKA twigs u Calvin Klein traper košulji zabranjena je u Ujedinjenom Kraljevstvu.Njušimo li ovdje dvostruke standarde?
11.01.2024.
IMAGE SOURCE: Calvin Klein
RECOMMENDED

Velika se prašina podigla oko nedavne Calvin Klein reklame i to ne zbog reklame same po sebi, već činjenice da je zabranjena u Ujedinjenom Kraljevstvu. Naime, brend je objavio fotografije na kojima britanska pjevačica FKA twigs pozira u Calvin Klein traper košulji s otkrivenom desnom polovicom tijela. Britansko regulativno tijelo za reklame „Advertising Standards Authority“ (ASA) ubrzo je zabranilo spomenutu reklamu smatrajući je neprimjerenom.

Što je toliko problematično u fotografiji gdje FKA twigs elegantno prekriva nagi dio tijela Clavin Klein traper košuljom? Prema ASA-i, reklama je „neodgovorna“ i mogla bi se smatrati uvredljivom jer objektivizira žene. “Kompozicija slike stavila je fokus gledatelja na tijelo modela, a ne na odjeću koja se reklamira”, nastavila je organizacija, dodajući da budući da je fokus reklame bio na “fizičkim značajkama” pjevačice, FKA twigs je „predstavljena kao stereotipni seksualni objekt.“

ASA je zabranila reklamu nakon što se par ljudi požalilo da su fotografije uvredljive.

Je li ovdje riječ o dvostrukim standardima?

Optužbe za seksualizaciju žena pristigle su i nakon fotografije Kendall Jenner na kojoj manekenka pozira u Calvin Klein trapericama prekrivajući gole grudi rukama. Međutim, ASA nije smatrala Jennerinu fotografiju problematičnom i uvredljivom. Po čemu je twigsina fotografija toliko drugačija od Jennerine da izaziva provokaciju? Na ovu zbunjujuću zabranu, reagirali su Calvin Klein i sama FKA twigs. Brend se osvrnuo na kampanje s objema djevojkama: „Slike nisu bile vulgarne i prikazivale su dvije samouvjerene i osnažene žene koje su se odlučile poistovjetiti s brendom Calvin Klein, a reklame su sadržavale progresivnu i prosvijećenu poruku.”

FK twigs se oglasila putem Instagrama: „Ne vidim ‘stereotipni seksualni objekt’ kojim su me označili. Vidim prekrasnu snažnu obojenu ženu čije je nevjerojatno tijelo prevladalo više boli nego što možete zamisliti.“ Pjevačica smatra da je ovdje riječ o dvostrukim standardima s obzirom na sve prijašnje kampanje slične prirode.

Nakon cenzure koja je mnoge zbunila, pojedinci su istaknuli nedavnu Calvin Klein kampanju za proljeće 2024. u kojoj je Jeremy Allen uglavnom bez majice i samo u boksericama brenda. Zašto taj prikaz nije uvredljiv, objektiviziran i neumjesan? Ako je potrebno zabraniti reklamu samo zato što na njoj žena pokazuje golo tijelo, dok isto ne vrijedi za muškarce, onda i dalje imamo veliki problem u društvu.

SAZNAJ VIŠE: