Zašto će 2022. godina biti naša prelijepa katastrofa?

22.02.2022.

Od početka pandemije, vrijeme kao da drugačije teče, razvuklo se, visi u zraku, a mi ne znamo što ćemo s čitavom tom neizvjesnošću. I dalje smo u nekakvom loopu i more nas pitanja koja su glavni gosti naše (pod)svijesti, s pandemijom ili bez nje… A što je s 2022.? Kakva su, globalno gledano, predviđanja i pretpostavke? Gledano iz prizme kulture, događaju se izvjesni pomaci, promjene, prilagođavanja, ali i neka odstupanja.

Uspon Metaversa

Zašto će 2022. godina biti naša prelijepa katastrofa? (фото 1)

Ovo je, do sada, valjda postalo potpuno jasno. No, što će to točno značiti’? Gotovo sve iz kategorije “tehnologija” isprva je nalikovalo na daleku, još uvijek nedodirljivu budućnost, dok nas svaka od stvari iz te grupe nije tresnula posred čela.

Riječ “već?” lebdi u zraku taman toliko dok se određena (ciljna) grupa ne navikne ili, nasuprot tome, radosno dočeka (pozdrav generaciji Z) novo stanje stvari. Nakon inicijalne zbrke, frke, panike ili na opći hype, reklo bi se tiho i naizgled neprimjetno “novo” postane dio svakodnevice. I što god se s Metaversom u krajnjoj liniji dogodilo, neupitno je da postoje ozbiljni napori i ozbiljne šanse da se (naoko) impresivna alternativna stvarnost kreira brže nego što to trenutno možemo pojmiti.

A što više jednom izmorenom i smorenom čovjeku današnjice treba nego bijeg u neku drugu stvarnost? Samo se čini da zaboravljamo da se i tamo vrlo lako možemo izgubiti i pogubiti i naposljetku zasititi i vratiti se na ono od čega smo bježali: izmorenost i smorenost.

Nema sumnje, ideja o virtualnim posjetama najboljim muzejima svijeta zvuči impresivno, kreativno i napredno ali i dalje, barem za mene, (samo) virtualno, koliko god to kontraintuitivno zvučalo. Uostalom, da li čak i jedan Metaverse može današnjem homo sapiensu toliko držati pažnju? Uz pozdrav svim, ruku na srce, održivim zamislima punih potencijala, čovjek se nikada do sad nije uspio zaustaviti na dobroj namjeri prije nego što je izvojevao pregršt načina da apsolutno sve zloupotrijebi, pa zašto to ne bi, svjesno ili nesvjesno, učinio i sada?

(Potencijalno) posljednje zbogom Crvenom tepihu

Zašto će 2022. godina biti naša prelijepa katastrofa? (фото 2)

Nije vezano samo za pandemiju i činjenicu da je ona spriječila nekoliko prethodnih izdanja, nego o jednom prevaziđenom konceptu i općem progresu koji se događa. Unutar industrije, dodjela nagrada i dalje će biti the thing, svakako u manjoj mjeri, ali ono što je sigurno jest da će za publiku imati još manju vrijednost, a valjda se ona naposljetku računa?

Oni (više) ne opraštaju rasizam, oštro osuđuju karbonski otisak privatnih letova i sve druge, u posljednje vrijeme prilično izražene nuspojave ovog koncepta. Osim toga, zvijezde odavno nisu samo na crvenom tepihu u svojim najboljim izdanjima, u milijunskim toaletama i s fake osmjesima. Nikada nam nisu bili dostupniji (kao da nam je to ikada trebalo) uvidi u njihovu isfiltriranu verziju intime, na TikToku dijele svoje rutine, otkrivaju unutrašnjost svojih domova, znamo i koje ljubimce imaju, pa i kako se zovu.

content kreatori – nove zvijezde 

Zašto će 2022. godina biti naša prelijepa katastrofa? (фото 3)

Monetiziranje digitalnog sadržaja nije ništa novo, ali (o da, opet moramo spomenuti) pandemija je sve to digla na viši nivo. Inicijalni momentum iz 2020. godine će tek dobiti svoje mjesto na pozornici pod reflektorima, kao i kreatori sadržaja, u koje su sve oči uveliko uprte.

Ono što je zapravo novina, odnosno predikcija jest da će se sve veći broj brendova okretati upravo njima, stoga će Influencer marketing nastaviti cvjetati. Jezikom brojki, više od 50 milijuna ljudi širom svijeta sebe već smatra kreatorima sadržaja, a taj broj će samo rasti. Jednostavnom računicom, lako je shvatiti zašto toliko stručnjaka tvrdi da nikada nije bilo bolje vrijeme da postanete kreatori.

NFT više nije sinonim za WTF

Zašto će 2022. godina biti naša prelijepa katastrofa? (фото 4)

Osim što je NFT je nova opsesija svijeta poznatih, realno je da je mnogima i dalje potpuno stran pojam. OK, možda znate puku definiciju, ali kako zapravo ova složena art-kripto infrastruktura funkcionira?

Glavna stvar je da ljudi koji ulažu novac, vrijeme i svoju kreativu u projekte, nad svojim radovima mogu zadržati oblik vlasništva prije nego što se isti otisnu od kuće i bespovratno odu put NFT-a, a članove tog svijeta tamo čekaju VIP opcije poput pristupa konferencijama, okupljanjima, kako virtualnim tako i realnim, pa čak i partyjima.

Ideja je da se naslovnice, poglavlja knjiga ili dijelovi filmova mogu iznova monetizirati, kao što se to radi sa stvarima u realnom svijetu (fair enough), s time da digitalno, koje je odavno preuzelo kormilo, prijeti da nas odvede ka nekim horizontima koje trenutno ne možemo ni naslutiti.

SAZNAJ VIŠE: