Nesmotrene kampanje danas mogu ubiti brend. Samo pogledajte što se dogodilo Balenciagi s Holiday kampanjom koja ih je skoro uništila i još uvijek se nisu vratili u svom punom pogonu. Zara je skoro doživjela sličnu sudbinu zbog kampanje u kojoj je glavna zvijezda supermodel Kristen McMenamy.
Kontroverzna Zara kampanja
Istina je da je ova kampanja snimljena puno prije sukoba u Gazi, ali sam tajming objave je i više nego nezgodan. Kristen McMenamy pozira s kipovima kojima nedostaju udovi, a na nekoliko vizuala se nalaze kipovi omotani u plastične vreće. Svi veći modni profili na društvenim mrežama, na čelu s Diet Pradom su skočili na ovaj slučaj i prozvali Zaru zbog neukusnih vizuala.
Neki su čak pozivali na bojkot brenda. Kampanja je osmišljena u srpnju, a vizuali su nastali u rujnu i sigurno je da nitko iz čelništva brenda nije mogao predvidjeti što će se dogoditi u Gazi. Iza kampanje stoji jedan od najboljih svjetskih fotografa Tim Walker koji se također našao u nezgodnoj poziciji iako je njegova vizija bila posveta umjetnosti kiparstva.
Zara je povukla fotografije s društvenih mreža nakon pritiska javnosti, a nema ih ni na web stranici brenda. Ova situacija samo dokazuje da se brendovi preko noći mogu naći u jako nezgodnim situacijama koje jako utječu na poslovanje. Živimo u eri društvenih mreža i svi su pod povećalom. Zara je brzo reagirala i sigurni smo da će se ova stvar riješiti jer bilo je samo pitanje tajminga, ne loše namjere ili provokacije. Balenciaga nije bile te sreće.
Zara je prije dva sata izdala i službeno priopćenje na Instagramu u kojem su nastojali objasniti što se točno dogodilo i da se doista radi o nesporazumu. “Kupci su bili uvrijeđeni vizualima koje smo sada uklonili s naših stranica i jako nam je žao zbog ovog nesporazuma. Imamo duboko poštovanje prema svima” – stoji u izjavi.